Curl foutmelding https vanop mijn webhosting

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 14:18:01
Quote Anchor link
Beste

1Ik gebruik de functie Curl om e communiceren met sites.
Sommige https sites geven een response maar andere https sites geven een foutmlding zoals hieronder

Quote:
Failed to connect to www[.]elevator-audio[.]co[.]uk port 443: Connection refused

Dit gebeurt wanneer ik het script uitvoer vanop mijn webhost.
Wanneer ik het uitvoer vanop mijn lokale XAMPP installatie werk het wel.

Hebben jullie een idee ?

Bedankt
Hugo
Gewijzigd op 06/11/2020 14:19:06 door Hugo Wachters

PHP hulp

PHP hulp

13/06/2025 08:01:10

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 14:35:39
Quote Anchor link
Welke waardes geef je mee aan het cURL-script?

Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 15:21:06
Quote Anchor link
Bedankt voor de reactie, Ariën.

Het scriptje is
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$ch
= curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT, $useragent );
curl_setopt($ch, CURLOPT_REFERER, $referrer);
curl_setopt($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, false);
curl_setopt($ch, CURLOPT_NOBODY, false);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER,true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_ENCODING,"");
curl_setopt($ch, CURLOPT_TIMEOUT, 60);
curl_setopt($ch, CURLOPT_FRESH_CONNECT, TRUE);
$headers = array(
     "Cache-Control: no-cache",
);

curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, $headers);

$contents = curl_exec($ch);
?>

$url, $useragent en $referrer worden via een forumulier meegegeven.

Zoals vermeldt xwerkt het met http adressen en soppige https adressen
Bij andere, zoals degenen die in de foutmelding werkt het niet vanop mijn webhosting
Vanop mijn lokale XAMPP installatie werkt het wel.

Bedankt
Hugo

Edit:
Code-tags geplaatst i.p.v. quote-tags die bedoeld zijn voor citeren van tekst.
Gewijzigd op 06/11/2020 15:28:10 door - Ariën -

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 15:32:45
Quote Anchor link
Goed deze eens toe?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
curl_setopt($ch,CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, false);

Eigenlijk is het beter om deze op true te zetten, en een CA-certificaat mee te geven in je configuratie:
https://www.saotn.org/dont-turn-off-curlopt_ssl_verifypeer-fix-php-configuration/

Maar voor niet-belangrijk gebruik zou het weinig kwaad kunnen. Als er nou transactionele handelingen aan te pas komen, zoals belangrijke requests plaatsvinden zoals betalingshandelingen, dan zou ik die werkwijze zeker toepassen.
Gewijzigd op 06/11/2020 15:35:19 door - Ariën -

Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 15:50:47
Quote Anchor link
Bedankt voor het antwoord Ariën

Ik heb het net toegevoegd maar ik krijg spijtig genoeg dezelfde foutmelding voor bijvoorbeeld https[://]www[.]elevator-audio[.]co[.]uk

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 15:58:48
Quote Anchor link
Is het certificaat wel oké? Bij ene bezoek via de browser, wordt daar niet over gestruikeld?
Gewijzigd op 06/11/2020 15:59:11 door - Ariën -

Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 16:05:33
Quote Anchor link
De site open zonder foutmeldingen in een browser

En wanneer ik de ssl test uitvoer van ssllabs dan krijg ik een A op de overall test

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 16:18:24
Quote Anchor link
Is het niet zo dat de site je blokkeert om bepaalde redenen? Misschien sta je zo vaak te connecten dat de site je op de zwarte lijst zet.

Het kan ook zijn dat de site gzip'ped is, en dat je een oude cURL hebt. Dat heb ik ook ooit eens gemaakt (tip: Timeout in cURL instellen).
Gewijzigd op 06/11/2020 16:19:22 door - Ariën -

Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 16:22:18
Quote Anchor link
Eerlijk gezegd denk ik het niet want ik kreeg de foutmelding van in het begin

Andere tools kunnen wel connecteren met de site.

En op mijn lokale Xampp installatie blijft het lukken
Zou het ergens een setting kunnen zijn ?
Of een versie van 1 of andere library ?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 16:44:31
Quote Anchor link
Opeens kan een blokkade erop zitten. Dus controleer dat eens.
Wat doen die andere tools dan? En draaien die op dezelfde server?
Draai je wel een recente cURL op je webhosting?
Gewijzigd op 06/11/2020 16:45:16 door - Ariën -

Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 16:46:47
Quote Anchor link
> Het kan ook zijn dat de site gzip'ped is, en dat je een oude cURL hebt. Dat heb ik ook ooit eens gemaakt (tip: Timeout in cURL instellen).

bedankt voor de tip.
Ik heb reeds gezet en redelijk hoog 60sec
En als hij zou timeouten geeft het een andere fout.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 17:02:09
Quote Anchor link
60 seconden is wel heel extreem. 10 seconden lijkt me vrij gangbaar.

Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 17:02:21
Quote Anchor link
Van de andere tools heb ik spijtig geen informatie. Het zijn tools om de header status en de redirects op te vragen van een site.

> Opeens kan een blokkade erop zitten. Dus controleer dat eens.
Wat doen die andere tools dan? En draaien die op dezelfde server?
Draai je wel een recente cURL op je webhosting?

Op mijn host heb ik PHP 7.3 met libcurl 7.64.0

Het rare is dat mijn Xammp installatie is PHP 7.2.32 maar versie van libcurl is 7.67.0

Ik kan blijkbaar wel upgraden naar php 7.4 op mijn hast maar ik denk niet dat ik de libcurl apart kan upgraden.

Misschien moet ik de vraag eens stellen aan de server

Toevoeging op 06/11/2020 17:04:59:

- Ariën - op 06/11/2020 17:02:09:
60 seconden is wel heel extreem. 10 seconden lijkt me vrij gangbaar.

Ja, das waar. Maar ik ben een tool aan het schrijven om sites te testen over de hele wereld en heb al gemerkt dat sommige site extreem traag reageren. Met 30 seconden kreeg ik nog verschillende sites die timeouten.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 17:14:31
Quote Anchor link
Test eens i.p.v. de hostname het IP van die site.

Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 17:36:49
Quote Anchor link
Zal ik dan ook de poort 443 zetten in curl ?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 17:38:39
Quote Anchor link
Probeer eens beiden. Dus poort 80 en 443

Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 17:54:22
Quote Anchor link
Het geeft spijtig genoeg dezelfde foutmelding bij poort 80 en poort 443

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 18:36:04
Quote Anchor link
Dan is er een blokkade op die server.
- DNS speelt dus geen rol
- HTTPS problemen kan je ook uitsluiten

Vraag de serverbeheerder van die site eens. Die heeft jouw IP blijkbaar geblokkeerd.
Gewijzigd op 06/11/2020 18:37:51 door - Ariën -

Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 18:56:15
Quote Anchor link
Bedankt, ARiën, ik zal het verder onderzoeken.

Nog eens, bedankt.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

08/11/2020 15:29:53
Quote Anchor link
Waarom zou je deze site willen benaderen via cURL? Het ziet er uit als een portfolio site/pagina? Wat doe je uiteindelijk met de opgevraagde informatie? Ben je aan het webscrapen ofzo?

Hugo Wachters

Hugo Wachters

03/08/2021 20:13:27
Quote Anchor link
> Waarom zou je deze site willen benaderen via cURL? Het ziet er uit als een portfolio site/pagina? Wat doe je uiteindelijk met de opgevraagde informatie? Ben je aan het webscrapen ofzo?

Sorry voor de late reactie
Ik was een tool aan het schrijven voor gebruikers die problemen met hun site kunnen runnen en eventuele problemen detecteert en ook de HTML weergeeft van die site met bepaalde informatie gehighlight.
I ben dus niet aan d-het scrapen, waarom zou ik dat doen ?

> aan ARiën, ik denk dat ik het me jouw hulp werkende heb gekregen voor de meeste sites. Nog eens bedankr

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.