Curl foutmelding https vanop mijn webhosting

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 14:18:01
Quote Anchor link
Beste

1Ik gebruik de functie Curl om e communiceren met sites.
Sommige https sites geven een response maar andere https sites geven een foutmlding zoals hieronder

Quote:
Failed to connect to www[.]elevator-audio[.]co[.]uk port 443: Connection refused


Dit gebeurt wanneer ik het script uitvoer vanop mijn webhost.
Wanneer ik het uitvoer vanop mijn lokale XAMPP installatie werk het wel.

Hebben jullie een idee ?

Bedankt
Hugo
Gewijzigd op 06/11/2020 14:19:06 door Hugo Wachters
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 18:49:22
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 14:35:39
Quote Anchor link
Welke waardes geef je mee aan het cURL-script?
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 15:21:06
Quote Anchor link
Bedankt voor de reactie, Ariën.

Het scriptje is
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$ch
= curl_init($url);
curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT, $useragent );
curl_setopt($ch, CURLOPT_REFERER, $referrer);
curl_setopt($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, false);
curl_setopt($ch, CURLOPT_NOBODY, false);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER,true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_ENCODING,"");
curl_setopt($ch, CURLOPT_TIMEOUT, 60);
curl_setopt($ch, CURLOPT_FRESH_CONNECT, TRUE);
$headers = array(
     "Cache-Control: no-cache",
);

curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, $headers);
        
$contents = curl_exec($ch);
?>


$url, $useragent en $referrer worden via een forumulier meegegeven.

Zoals vermeldt xwerkt het met http adressen en soppige https adressen
Bij andere, zoals degenen die in de foutmelding werkt het niet vanop mijn webhosting
Vanop mijn lokale XAMPP installatie werkt het wel.

Bedankt
Hugo

Edit:
Code-tags geplaatst i.p.v. quote-tags die bedoeld zijn voor citeren van tekst.
Gewijzigd op 06/11/2020 15:28:10 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 15:32:45
Quote Anchor link
Goed deze eens toe?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
curl_setopt($ch,CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, false);


Eigenlijk is het beter om deze op true te zetten, en een CA-certificaat mee te geven in je configuratie:
https://www.saotn.org/dont-turn-off-curlopt_ssl_verifypeer-fix-php-configuration/

Maar voor niet-belangrijk gebruik zou het weinig kwaad kunnen. Als er nou transactionele handelingen aan te pas komen, zoals belangrijke requests plaatsvinden zoals betalingshandelingen, dan zou ik die werkwijze zeker toepassen.
Gewijzigd op 06/11/2020 15:35:19 door - Ariën -
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 15:50:47
Quote Anchor link
Bedankt voor het antwoord Ariën

Ik heb het net toegevoegd maar ik krijg spijtig genoeg dezelfde foutmelding voor bijvoorbeeld https[://]www[.]elevator-audio[.]co[.]uk
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 15:58:48
Quote Anchor link
Is het certificaat wel oké? Bij ene bezoek via de browser, wordt daar niet over gestruikeld?
Gewijzigd op 06/11/2020 15:59:11 door - Ariën -
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 16:05:33
Quote Anchor link
De site open zonder foutmeldingen in een browser

En wanneer ik de ssl test uitvoer van ssllabs dan krijg ik een A op de overall test
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 16:18:24
Quote Anchor link
Is het niet zo dat de site je blokkeert om bepaalde redenen? Misschien sta je zo vaak te connecten dat de site je op de zwarte lijst zet.

Het kan ook zijn dat de site gzip'ped is, en dat je een oude cURL hebt. Dat heb ik ook ooit eens gemaakt (tip: Timeout in cURL instellen).
Gewijzigd op 06/11/2020 16:19:22 door - Ariën -
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 16:22:18
Quote Anchor link
Eerlijk gezegd denk ik het niet want ik kreeg de foutmelding van in het begin

Andere tools kunnen wel connecteren met de site.

En op mijn lokale Xampp installatie blijft het lukken
Zou het ergens een setting kunnen zijn ?
Of een versie van 1 of andere library ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 16:44:31
Quote Anchor link
Opeens kan een blokkade erop zitten. Dus controleer dat eens.
Wat doen die andere tools dan? En draaien die op dezelfde server?
Draai je wel een recente cURL op je webhosting?
Gewijzigd op 06/11/2020 16:45:16 door - Ariën -
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 16:46:47
Quote Anchor link
> Het kan ook zijn dat de site gzip'ped is, en dat je een oude cURL hebt. Dat heb ik ook ooit eens gemaakt (tip: Timeout in cURL instellen).

bedankt voor de tip.
Ik heb reeds gezet en redelijk hoog 60sec
En als hij zou timeouten geeft het een andere fout.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 17:02:09
Quote Anchor link
60 seconden is wel heel extreem. 10 seconden lijkt me vrij gangbaar.
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 17:02:21
Quote Anchor link
Van de andere tools heb ik spijtig geen informatie. Het zijn tools om de header status en de redirects op te vragen van een site.

> Opeens kan een blokkade erop zitten. Dus controleer dat eens.
Wat doen die andere tools dan? En draaien die op dezelfde server?
Draai je wel een recente cURL op je webhosting?

Op mijn host heb ik PHP 7.3 met libcurl 7.64.0

Het rare is dat mijn Xammp installatie is PHP 7.2.32 maar versie van libcurl is 7.67.0

Ik kan blijkbaar wel upgraden naar php 7.4 op mijn hast maar ik denk niet dat ik de libcurl apart kan upgraden.

Misschien moet ik de vraag eens stellen aan de server




Toevoeging op 06/11/2020 17:04:59:

- Ariën - op 06/11/2020 17:02:09:
60 seconden is wel heel extreem. 10 seconden lijkt me vrij gangbaar.


Ja, das waar. Maar ik ben een tool aan het schrijven om sites te testen over de hele wereld en heb al gemerkt dat sommige site extreem traag reageren. Met 30 seconden kreeg ik nog verschillende sites die timeouten.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 17:14:31
Quote Anchor link
Test eens i.p.v. de hostname het IP van die site.
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 17:36:49
Quote Anchor link
Zal ik dan ook de poort 443 zetten in curl ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 17:38:39
Quote Anchor link
Probeer eens beiden. Dus poort 80 en 443
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 17:54:22
Quote Anchor link
Het geeft spijtig genoeg dezelfde foutmelding bij poort 80 en poort 443
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/11/2020 18:36:04
Quote Anchor link
Dan is er een blokkade op die server.
- DNS speelt dus geen rol
- HTTPS problemen kan je ook uitsluiten

Vraag de serverbeheerder van die site eens. Die heeft jouw IP blijkbaar geblokkeerd.
Gewijzigd op 06/11/2020 18:37:51 door - Ariën -
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

06/11/2020 18:56:15
Quote Anchor link
Bedankt, ARiën, ik zal het verder onderzoeken.

Nog eens, bedankt.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

08/11/2020 15:29:53
Quote Anchor link
Waarom zou je deze site willen benaderen via cURL? Het ziet er uit als een portfolio site/pagina? Wat doe je uiteindelijk met de opgevraagde informatie? Ben je aan het webscrapen ofzo?
 
Hugo Wachters

Hugo Wachters

03/08/2021 20:13:27
Quote Anchor link
> Waarom zou je deze site willen benaderen via cURL? Het ziet er uit als een portfolio site/pagina? Wat doe je uiteindelijk met de opgevraagde informatie? Ben je aan het webscrapen ofzo?

Sorry voor de late reactie
Ik was een tool aan het schrijven voor gebruikers die problemen met hun site kunnen runnen en eventuele problemen detecteert en ook de HTML weergeeft van die site met bepaalde informatie gehighlight.
I ben dus niet aan d-het scrapen, waarom zou ik dat doen ?

> aan ARiën, ik denk dat ik het me jouw hulp werkende heb gekregen voor de meeste sites. Nog eens bedankr
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.