dagen optellen bij een datum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pieter

pieter

24/11/2006 13:45:00
Quote Anchor link
Ik heb het volgende probleem, ik heb een formulier met een aantal velden, 1 van die velden heet (laatstgecontacteerdop:) hier kan men een datum invoeren. dit veld staat in de datebase ingesteld als (DATE) daarnaast heb ik nog een veld waar je kan aangeven wanneer die persoon terug gebeld moet worden, het veld heet (opvolgen) het veld is nu nog een varchar maar moet waarschijnlijk een integer worden.

Nu wil ik dus straks per dag kunnen zien wie er gebeld moet worden, wie kan mij een duidelijke omschrijving geven van hoe ik dit moet aanpakken.

Graag duidelijk!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pieter
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:39:57
 
Frank -

Frank -

24/11/2006 13:50:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
SELECT
  naam,
  telefoonnummer
FROM
  tabelnaam
WHERE
  DATE_ADD(laatstgecontacteerdop, INTERVAL opvolgen DAY) = CURDATE()

Niet getest, maar zoiets zal het moeten worden.

Zie verder hoofdstuk 12.5 van de MySQL-handleiding (neem aan dat je MySQL gebruikt).
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

24/11/2006 13:50:00
Quote Anchor link
dagen optellen kun je met mktime(0,0,0, date("d")+1)
 
Pieter

pieter

24/11/2006 13:54:00
Quote Anchor link
Moet het veld opvolgen een integer worden of een day? in de database?
 
Frank -

Frank -

24/11/2006 13:56:00
Quote Anchor link
INTEGER, day is geen datatype, zie hoofdstuk 11.

@Jurgen: Laat de database het werk voor je doen, dat is sneller en vooral slimmer.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

24/11/2006 13:59:00
Quote Anchor link
Dat hangt ervan af. Als je in 'opvolgen' het aantal dagen zet waarna iemand teruggebeld moet worden moet het veld van het type INT zijn en kun je het voorbeeld van Frank gebruiken.

Als je in 'opvolgen' een datum wilt hebben waarop iemand teruggebeld moet worden, dan moet het een DATE of DATETIME zijn.

@Jurgen: gebruik de datumtijd functies van de mysql database om te rekenen met datum en tijden. Ga daar geen PHP voor gebruiken!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.