Data opmaak

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Yoeri Achterbergen

Yoeri Achterbergen

25/05/2020 18:20:29
Quote Anchor link
Hi,


Ik ik krijg van de SQL query diversen data terug.
Dit zijn wat teksten en een afbeeldings url.

Is het nu beter/verstandiger/beter, mooier programmeren om de opmaak mee te sturen in de return of om dit in een array te stoppen en met json terug te geven en de opmaak door javascript/jquery te laten doen?
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 18:43:11
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

25/05/2020 21:21:46
Quote Anchor link
Persoonlijk kies ik (bijna) altijd voor een gestructureerde JSON response. Als iets of iemand anders dan een keer wat met de data wil, dan kan ie het eenvoudig verwerken.

Maar er zijn verschillende voor en nadelen. Hangt van de situatie af, en wat op dat moment programmeertechnisch het beste uitkomt ("gemak").

Voordelen JSON:
- Enkel data in de response = "light".
- Eenvoudig hergebruik (andere client, nieuwe client - evt. naast de oude versie draaiend).
- Minder "inspanning" op de server (waar jij voor de stroom/CPU/enz betaalt), wordt gedelegeerd naar de client (waar de gebruiker voor de stroom betaalt).

Voordelen HTML:
- Alles in één taal (PHP) = geen "probleem met twee kanten".
- Kant en klare response, geen gedoe (met kans op falen) aan de client zijde.
- Servers-side genereren zal meestal sneller zijn dan client-side.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.