Data overnemen naar een andere pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bryan De Baar

Bryan De Baar

26/02/2014 17:18:57
Quote Anchor link
Hallo,

Graag had ik wat hulp gehad bij het volgende:
Bij onze webshop hebben wij een contactbox gemaakt die word geopend met prettyphoto.
De ajax wat hier word opgeroepen in een index3.php
In het formulier hebben wij een input gemaakt voor de artikel omschrijving, zodat mensen niet zelf iets kunnen invullen. Nu willen wij dat een script de data van de artikelpagina overpakt, beter gezegd de artikel omschrijving. Dit is voor ons het laatste puzzelstukje.

Wie kan ons hierbij helpen ?

Hopende op een gunstig antwoord.

Met vriendelijke groet,

Bryan de Baar
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 23:34:22
 
Milo S

Milo S

27/02/2014 08:10:51
Quote Anchor link
Ik vind het wat wazig klinken, maar als ik het goed begrijp is alles wat je wilt de data uit je input van je formulier op kunnen pakken en ergens anders gebruiken? Daarbij is het zeker wel mogelijk om als gebruiker zelf tekst in te voeren in een input, waarvan je net aangeeft dat je dat niet wilt?

Zo ja, dan kun je daar heel simpel je post variabele voor gebruiken
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo $_POST['inputnaam'];
?>


Nu ik het nog eens gelezen heb heb ik het idee dat je data d.m.v een key value op moet gaan halen uit je database. Hier zul je dus SQL en PHP voor nodig hebben.

Mocht je kunnen verifiëren wat je bedoeld willen we je graag verder helpen.
Gewijzigd op 27/02/2014 08:13:40 door Milo S
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

27/02/2014 10:41:32
Quote Anchor link
Beste Milo,

Sorry voor de wazige informatie, ik zal het wat specifieker uitleggen.

Om onze klanten beter van dienst te zijn willen wij een formulier maken in de prettyphoto. Zo hoeft de klant niet naar een andere pagina. (dit is gelukt en de ajax word ook goed verzonden)

Om ervoor te zorgen dat de naam van het artikel goed word geschreven hebben wij deze input een disabled meegegeven. Het is dus de bedoeling dat deze input automatisch word ingevuld met de data van het artikel. wat op een andere pagina worg gegenereerd.

De artikelen worden door een html pagina gegeneerd. In de html pagina word de artikel naam opgeroepen door
{$article.descriptionandmeasure}.
 
Milo S

Milo S

27/02/2014 12:07:08
Quote Anchor link
Ik neem aan dat de artikelen niet worden gegenereerd door HTML, maar zoals PHP, door een serverside taal.

Als je het mij vraagt wil je dus slechts data meegeven de PrettyPhoto box in? Die box wordt ergens op je pagina al gemaakt, dus dan zou je in de value van je input je data kunnen weergeven?

Mocht dat niet lukken zullen we toch echt wat relevante code moeten hebben om je verder te kunnen helpen.
Gewijzigd op 27/02/2014 12:08:14 door Milo S
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

27/02/2014 17:00:53
Quote Anchor link
Ik zal de codes opzoeken waar de artikelen worden gegeneerd. Het gebeurd inderdaad met php in de index file.

Misschien een stomme vraag, maar kun je niet het volgende maken:

<html>
<body>
Dit is een voorbeeld
</body>
</html>

Dat 'dit is een voorbeeld' word verzonden, en dat een andere pagina dat ontvang?
De code zal ik z.s.m. hierop gooien.

Mvg.

Bryan

Toevoeging op 27/02/2014 17:23:25:

Beste Milo,

De contactbox hebben wij in een andere map staan op de server.
Dit omdat het contact formulier anders zichtbaar is op de artikelpagina.
Hij moet dus het formulier openen in prettyPhoto, zodat die over de artikel pagina heen word gezet. Misschien is dit mogelijk met java of php?
dus even goed op een rijtje:

Een formulier op de artikelpagina die in prettyphoto moet worden geopend.

Mvg. Bryan
 
Milo S

Milo S

27/02/2014 20:07:57
Quote Anchor link
De data staat in een database neem ik aan. Als je er voor zorgt dat zodra je op het artikel klikt, of de titel ervan er een id meegezonden is / wordt dan kun je natuurlijk gewoon alle bijbehorende data er in zetten. OF dat dat makkelijk te doen is met prettyphoto weet ik niet.

Ik wacht nog steeds af op wat relevante code.
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

28/02/2014 11:53:35
Quote Anchor link
Hi Milo,

Heb er even over nagedacht, de site zend automatisch de artikel data mee.
Het handigste is dan misschien om de get methode te gebruiken, moet alleen even kijken of dit in combinatie kan met PrettyPhoto.
 
Milo S

Milo S

28/02/2014 12:23:02
Quote Anchor link
Ik denk dat dat wel kan, je zult alleen de javascript pagina op moeten slaan als PHP als je PHP er in wilt gebruiken.
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

01/03/2014 10:09:03
Quote Anchor link
Hallo Milo,

Het is gelukt! Ik laat een link genereren met de artikelnaam erin.
index3.php?article=test artikel.

Ik gebruik op de pagina waar hij naar toe moet de GET methode en laat deze dan met een echo naar een input value komen.

Alleen zoek ik nog een code om een link onzichtbaar te maken, is dit mogelijk?

Bedankt voor het meedenken :)
 
Milo S

Milo S

01/03/2014 17:45:19
Quote Anchor link
Wellicht zou je hier een sessie of post variabelen voor kunnen gebruiken, al zou dat niet mijn voorkeur hebben. Verder maakt het toch niet uit dat de url anders is?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.