Database gegevens worden niet ververst

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joeri de Groot

Joeri de Groot

09/11/2011 19:33:20
Quote Anchor link
Beste Allemaal,

Ik worstel al een aantal dagen met het volgende probleem:

Op de beheer pagina van mijn vacature website (www.mijnsite.nl/admin) gaat iets mis met het ophalen van gegevens uit de database.

In de admin kan je bedrijfsgegevens van ingeschreven bedrijven bewerken. Op de pagina www.mijnsite.nl/admin/bedrijf.php zie je een overzichtje van alle ingeschreven bedrijven met wat korte info (plaatsnaam, e-mailadres, enzovoorts.). Als je vervolgens achter de naam van een bedrijf op 'bewerken' klikt, dan ga je naar de pagina www.mijnsite.nl/admin/bewerk_bedrijf.php. Op die pagina krijg je een formulier waarmee je bedrijfsgegevens kunt updaten (nadat je het formulier gepost hebt).

Nu komt het probleem: het wijzigen van de database gegevens gaat helemaal goed nadat ik het formulier op bewerk_bedrijf.php heb gepost (in Phpmyadmin zijn de wijzigingen gewoon doorgevoerd). Als ik dan in het menu bovenaan de pagina klik op de pagina van het overzicht van bedrijven (bedrijf.php), dan staat er nog oude informatie op die pagina. Ik moet de pagina dan eerst via F5 refreshen, voordat nieuwe informatie wordt opgehaald.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat refreshen niet meer nodig is? Ik zit echt met de handen in het haar en zou heel graag geholpen willen worden. Ik loof 50 euro uit voor de gouden tip/hulp !

Alvast bedankt voor alle reacties.

Vriendelijke groet,

Verplaatst naar vacatures, omdat er een beloning op staat.[/modedit]
Gewijzigd op 09/11/2011 19:49:34 door Bas IJzelendoorn
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 15:13:01
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2011 19:41:07
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");
header("Expires: Sat, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");
?>

Dit zorgt er voor dat je niet meer hoeft te F5én.

Als het werkt, stuur me een PM, dan geef ik mijn rekeningnummer ;-)
Gewijzigd op 09/11/2011 19:42:14 door - Ariën -
 
Joeri de Groot

Joeri de Groot

09/11/2011 20:23:34
Quote Anchor link
Haha ik ga het meteen proberen, bedankt! Ik laat het weten als het heeft geholpen ; )

Toevoeging op 09/11/2011 20:56:41:

Ik heb het overal geprobeerd, maar helaas lost dit het niet op :(
Als iemand anders nog een idee heeft, graag!! ik ben erg wanhopig..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2011 21:02:30
Quote Anchor link
Vreemd, want dit moet caching juist tegengaan. Je hebt het wel helemaal boenaan geplaatst, voordat er output komt?

Kan je wat meer over je opbouw vertellen? En e.v.t wat relevante code tonen?
Gebeurt dit in alle browsers?
Gewijzigd op 09/11/2011 21:03:30 door - Ariën -
 
Marco M

Marco M

10/11/2011 00:57:23
Quote Anchor link
Waarschijnlijk laadt je de gegevens van het bedrijf voordat deze bijgewerkt zijn. (M.a.w. , de regel met daarin het laden van de gegevens staat hoger dan de regel waarop de informatie ge-update gaat worden?)
 
Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

19/11/2011 13:58:53
Quote Anchor link
Hoe verstuur jij het formulier dan? Doe eens nadat je de gegevens opgeslagen heb:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
header('pagina waar je naartoe wilt');
?>
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

19/11/2011 17:51:06
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
header('Location: pagina waar je naartoe wilt');
?>
 
- SanThe -

- SanThe -

19/11/2011 23:01:13
Quote Anchor link
Voeg dit aan <head> toe:

<meta http-equiv="expires" content="0" />
<meta http-equiv="pragma" content="no-cache" />
<meta http-equiv="cache-control" content="no-cache" />
 
Michel van der Hoop

Michel van der Hoop

24/11/2011 07:44:18
Quote Anchor link
Is dit probleem nu op gelost bij jou?? ik heb precies hetzelfde probleem als jou en ik zit er ook al een tijdje mee te stoeien nu maar ik kom er niet uit.. laat me ff wete gr

Toevoeging op 24/11/2011 07:45:19:

Michel van der Hoop op 24/11/2011 07:44:18:
Is dit probleem nu op gelost bij jou?? ik heb precies hetzelfde probleem als jou en ik zit er ook al een tijdje mee te stoeien nu maar ik kom er niet uit.. laat me ff wete gr

ik heb trouwens al deze headers en dingen hierboven geprobeert, en is niet de oplossing voor mijn probleem
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.