Database goed backupen en replacen vreemde tekens

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Vincent

Vincent

04/04/2008 16:49:00
Quote Anchor link
Als ik een MySQL database download (backup), worden letters met trema of apostrof omgezet een een vreemde code.

Database engine is MyIsam en default charset is latin1.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik in het vervolg backups download, waarbij waarden niet 'verneukt' worden? Staat een beetje vervelend als je bij oude berichten 'één' ziet ipv 'één'.

Onderstaande scriptje om de tekens te replacen werkt niet.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$message
= str_replace ("é", "é", $message);
$message = str_replace ("ï", "ï", $message);
$message = str_replace ("×", "×", $message);
$message = str_replace ("“", "“", $message);
$message = str_replace ("”", "”", $message);
?>


En kan ik de DB weer updaten zodat tekens weer naar de gewenste waarden omgezet worden? Repair/check/optimize werkt niet.

---

Een tweede vraag, hoe kan ik een database goed backuppen en de backup op een andere server terugzetten?
Heb laatst een forum database van zo een 400mb gebackupped en steeds stukje voor stukje uit de sql dump geknipt en via phpMyAdmin op nieuwe server laten uitvoeren. Een tijdrovende kleus (kostte me de hele nacht) en dan ook nog eens met die vreemde tekens erbij. phpMyAdmin lijkt standaard ingesteld te staan om dumps van slechts 2mb te kunnen uppen. Nou weet ik niet waar je dit kan aanpassen en hoe je backups van in gedeeltes van 2mb kunt genereren.

Genoeg voor mij om hier nog het een en ander van/over te leren, want lijkt me wel duidelijk dat ik niet goed/efficiënt bezig was. :+
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 11:21:50
 
Frank -

Frank -

04/04/2008 16:51:00
Quote Anchor link
Hoe maak je de backup? Doe je dat wel met het programma mysqldump? Zo niet, ga dan niet klagen dat het fout gaat, daar kies je voor. Gefeliciteerd met het resultaat.

Hard maar waar, met een php-scriptje kun je geen backups maken, punt.
 
Vincent

Vincent

04/04/2008 17:13:00
Quote Anchor link
Backup tot op heden nog via phpMyAdmin.
Ga mysqldump eens proberen.
Maar goed, van fouten moet je leren en als het niet fout gaat, weet je ook niet dat je fout bezig bent. :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.