Database koppelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Shakes

Shakes

16/10/2006 17:12:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb twee aparte domeinen op twee aparte servers. Van de een kan ik niet in de database van de ander. Dit is een probleem aangezien ik de tabel gebruikers wil delen, oftewel dat registreren op een site direct betekent dat je ook geregistreerd bent op de andere site.

Om te beginnen zou ik tabel van de een kunnen exporteren naar de andere dat het qua gebruikers nu in ieder geval gelijk is. Dan zit ik echter met het probleem van nieuwe gebruikers die zich registreren, hoe kan ik het maken dat als ze zich op een site registreren ze ook geregistreerd staan op de ander?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 00:05:24
 
Frank -

Frank -

16/10/2006 17:29:00
Quote Anchor link
Maak een rss-feed die de gegevens naar het andere domein doorstuurd.

Of zorg er voor dat jouw hostingprovider de poorten openzet om dataverkeer vanaf een andere server toe te laten. Bij een shared-hosting is de kans echter klein dat ze dit toestaan.
 
Jelmer -

Jelmer -

16/10/2006 17:30:00
Quote Anchor link
Je zou op een van beide servers een soort van centraal gebruikerssysteem kunnen bakken, dat aanmelden en inloggen e.d. afhandelt.

Stel dat op een van de websites nu iemand in zou willen loggen, dan zou je server van die website eerst contact op moeten nemen met de server waarop het gebruikerssysteem staat, inloggegevens moeten verifiëren, en waneer die allemaal correct zijn de informatie die van de gebruiker bekent is terug moeten krijgen. Vervolgens kan hij die in een sessie opslaan zodat die voorgaande stappen niet nog een keer moeten.

Nadeel is dan wel dat inloggen een stuk(je) langzamer gaat, en nog een groter nadeel misschien, je kan niet meer even snel de namen uit de database trekken als je bijvoorbeeld een lijst met topics wilt tonen.

Dat laatste zou je eventueel op kunnen lossen door om de zoveel tijd de databases met elkaar te synchroniseren (alleen naam en andere gegevens die anderen dan de gebruiker zelf nodig heeft) Dan zou er dus alleen bij nieuwe gebruikers eventjes 'onbekend' staan.

Allemaal niet echt ideaal, maar ik ben bang dat waneer je 1 externe database gaat gebruiken het opzoeken van dat soort informatie nog veel langzamer gaat.
 
Shakes

Shakes

16/10/2006 18:17:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de suggesties.

Op de 'hoofd' site heb ik alles gelaten zoals het is met een kleine toevoeging. Een include van de andere site die daarin de gegevens verwerkt in de andere database. Betwijfel of het 100% veilig is maar toch wel zeker voor 99%. Het gaat nu inderdaad wel iets langzamer...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.