Database met Database vergelijk

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Francoi gckx

Francoi gckx

01/06/2012 14:10:53
Quote Anchor link
Beste mensen

Ik zit met een klein probleem namelijk wil ik weten hoe je:

Database1 met Database2 verlijk en zoek naar bijvoorbeeld:

in db1 zit een table met een field functie
en in db2 zit een table met een field functie

en dan die waardes van de functies vergelijken op een match

en dat allemaal in php code

Dank jullie wel
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:56:04
 
Gerhard l

gerhard l

01/06/2012 14:15:42
Quote Anchor link
Kan je je post even verduidelijken?
 
Jeroen VD

Jeroen VD

01/06/2012 14:22:24
Quote Anchor link
ik heb geen idee wat je bedoelt, maar volgens mij moet je gewoon twee queries draaien op elke database, en in php je resultaat vergelijken.
 
Php knipper

php knipper

01/06/2012 14:27:58
 
Albert de Wit

Albert de Wit

01/06/2012 15:42:58
Quote Anchor link
wat meneer hier vraagt (iets wat ik vreemd vind) is of wij de code even voor hem willen maken om zoiets te doen.
 

01/06/2012 15:47:18
Quote Anchor link
Verander de titel ook even naar '2 tabellen vergelijken uit 2 databases' of iets wat daar op lijkt
 
Francoi gckx

Francoi gckx

01/06/2012 16:06:58
Quote Anchor link
sorry voor de onduidelijk taal

Ik heb een database in phpmyadmin aangemaakt met de naam vacatures en een table vacaturenlijst en met een field onder andere functie
Dan heb ik nog een database in phpmyadmin gemaakt met de naam cvrecords en een table
cvinfo ook met een field functie
Nou wil ik als iemand een cv wil opsturen een aantal gegevens invult o.a. functie (dit heb ik al gecodeerd, dat het naar de database cvrecords word toegestuurd)
Nou het volgende is ik wil een php script dat die verkregen functie veld gaat 'matche' met een functie in dat andere database: vacatures in table vacaturenlijst

Als het nog niet helder is, vergeef me, dan denk ik dat ik het nog duidelijker kan maken

Fijn dat jullie zo snel kon reageren

ps. of moet ik gewoon een database creeren met twee tables? zoja, hoe

srry daan weet niet waar je de titel moet verandere
Gewijzigd op 01/06/2012 16:08:34 door Francoi gckx
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

01/06/2012 17:22:05
Quote Anchor link
Francoi gckx op 01/06/2012 16:06:58:
Als het nog niet helder is, vergeef me, dan denk ik dat ik het nog duidelijker kan maken

Als je denkt dat je het duidelijker kunt maken, waarom doe je dat dan niet? ;-)

Het eenvoudigste lijkt mij, inderdaad, om meerdere tabellen in 1 database te zetten.
Dan met een select-query gaan zoeken mbv like.
 
Francoi gckx

Francoi gckx

04/06/2012 12:41:12
Quote Anchor link
Ik heb nu

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
                
                $result1
= $mysqli->query("SELECT * FROM personalia WHERE naam LIKE ('SELECT * FROM vacaturelijst WHERE bedrijfsnaam'));
                
                echo "
$result1";
                
                ?>


maar dat is overduidelijk fout helaas
Gewijzigd op 04/06/2012 12:49:23 door Francoi gckx
 
Albert de Wit

Albert de Wit

04/06/2012 12:44:53
Quote Anchor link
ooit overwogen om tutorials te volgen?
 
Wim E

Wim E

04/06/2012 13:29:28
Quote Anchor link
Albert, als je niets zinnigs hebt te zeggen in dit forum, hou dan aub op met posten van nutteloze reacties.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

04/06/2012 13:57:36
Quote Anchor link
Hoe is dit niet nuttig wat ik te melden heb?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/06/2012 18:16:57
Quote Anchor link
Kijk naar de kleuren in je code.
Tel het aantal ".
Los daarvan: die code gaat dan nog niet werken. Misschien dat de opmerking van Albert om eens een (basis)tut door te nemen over hoe je een query opstelt niet zo onverstandig is.
 
Francoi gckx

Francoi gckx

04/06/2012 19:32:25
Quote Anchor link
bedankt lui

ik heb inderdaag nog een hoop te leren en over dit onderwerp kan ik weinig vinden, ik hoopte eigenlijk op een kant en klare php script en van daaruit te analyseren maar dat is wel te veel gevraagd
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

04/06/2012 20:26:32
Quote Anchor link
@Francoi
Ik vind het best, ik vraag wel 60 euro per uur, exclusief BTW en per kwartier berekend.
Voor niks gaat de zon op.

Oftewel: Vergeet niet dat men je hier vrijwillig probeert te sturen naar een eigen gemaakt resultaat. Behalve dat je daar veel meer van leert (want het gaat zelfs meer om de denkwijze hoe je zoiets in elkaar zet, niet om de code want dat valt onder basis), kun je zelfs enorm veel vinden op internet, met tutorials en voorbeeldscripts.

Als je zelf de motivatie mist om het op deze manier aan te pakken, kun je beter wat anders gaan doen of het script voor je laten maken, uiteraard betaald.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

04/06/2012 21:39:44
Quote Anchor link
Albert de Wit op 01/06/2012 15:42:58:
wat meneer hier vraagt (iets wat ik vreemd vind) is of wij de code even voor hem willen maken om zoiets te doen.


Zoals ik eigenlijk ook al duidelijk probeerde te maken. Mensen komen hier niet om ons kosteloos aan het werk te zetten.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.