Database om backlinks bij te houden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ferdi R

Ferdi R

29/07/2015 19:06:21
Quote Anchor link
Ik zou graag willen weten hoe jullie een database zouden opzetten om backlinks bij te kunnen houden.

1 domein kan wel 100.000 backlinks hebben, maar domein 2 heeft misschien wel de zelfde backlinks, dus om voor elke website een nieuwe databasetabel aan te maken lijkt mij niets, dan heb je veel dubbele records.

Ik kan dan gewoon alle backlinks die ik vind in 1 tabel plaatsen en een koppeltabel maken welke backlinks bij welke website hoort maar dan krijg je misschien weer een tabel met een biljoen records.

Hoe zouden jullie het aanpakken?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 17:19:37
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/07/2015 19:12:15
Quote Anchor link
Biljoen is een beetje overdreven...

Maar alle unieke backlinks plaatsen in een tabel backlinks, de domeinen in de tabel domeinen, en koppelen met een koppeltabel backlinks-domeinen. Dat moet wel goed zitten. Als je dan duizenden of ruim een miljoen records krijgt, zou dat geen probleem moeten vormen voor je database.

Mogelijk moet je alleen even een index toevoegen aan je doorzoekbare kolommen.
Gewijzigd op 29/07/2015 19:13:37 door - Ariën -
 
Ferdi R

Ferdi R

29/07/2015 19:19:10
Quote Anchor link
Dus je bedoeld als ik in het tabel backlinks de veld Lid_ID een INDEX geeft dat ik dat kolom sneller kan doorzoeken?
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

29/07/2015 19:19:18
Quote Anchor link
Een pagina heeft backlinks, een domein niet. Dus ik zou het gewoon opslaan als referral, url en mogelijk domein, welke je uit een andere tabel pakt.
 
Ferdi R

Ferdi R

29/07/2015 19:21:50
Quote Anchor link
Dat klopt, elk pagina van een website kan een backlink hebben. dus er zou ook een tabel internal_links moeten komen.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

29/07/2015 19:37:30
Quote Anchor link
Dat is niet logisch. Het is logischer om direct te leiden naar pagina niveau, want het is URL naar URL, niet URL naar domein of domein naar URL. Dat je voor het gemak een index gooit op het domein (functioneel of mbv een kolom) is daarin bijzaak.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.