Database partitioneren???

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/02/2017 01:28:05
Quote Anchor link
Het is alweer een behoorlijk tijdje geleden dat ik met databases aan de gang ben geweest.

Nu heb ik in PHPMyAdmin een database gemaakt, en nu staat er telkens deze melding in beeld:

"Geen partitionering gedefinieerd!"

Wat moet ik hier mee doen? Ik weet eigenlijk niet wat partitionering in dit geval inhoudt, en alle documentatie op internet is in het Engels en voor mij nogal technisch/onduidelijk.

Iemand die weet waar dit over gaat?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:25:23
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

23/02/2017 11:10:37
Quote Anchor link
Je hoeft er niets mee te doen, maar partitionering kan worden toegepast op je tables om bijvoorbeeld op basis van de PK (in ranges) data elders op schijf op te slaan.
 
Aad B

Aad B

23/02/2017 11:33:55
Quote Anchor link
Je kan met behulp van partitioning tabellen indelen zodanig dat de engine meteen weet in welk deel van de tabel gezocht moet worden. Stel je hebt tientallen miljoenen record waarbij een onderscheid is te maken op maand of jaar. Je partitioneert dan op maand of op jaar en in select gebruik je de maand of jaar en dan "weet" de engine meteen in welk deel, in welke partitie, er gezocht moet worden en de rest blijft buiten beschouwing. De indexen moeten dan uiteraard ook in die zin meewerken. Deze methodiek wordt veel gebruikt in big data warehouses waar zoeken op zich al een crime kan zijn door de miljarden records. Je optimaliseert dus met partitioning. Waarom je de melding in beeld krijgt is me niet duidelijk. Ik neem aan dat je niet bewust op gepartitioneerde wijze zoekt. PHPMyAdmin ken ik niet, geen idee waarom de melding komt, heeft PHPMyAdmin iets gedaan met partitionering? Ik gruw van tools als PHPMyAdmin en DirectAdmin. Ik houd me daar verre van.
Gewijzigd op 23/02/2017 11:36:44 door Aad B
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/02/2017 14:10:14
Quote Anchor link
Heren, bedankt voor de uitleg.

>> Waarom je de melding in beeld krijgt is me niet duidelijk. Ik neem aan dat je niet bewust op gepartitioneerde wijze zoekt.

Ik heb ook geen idee waarom PHPMyAdmin die melding laat zien. Ik zal het dan maar gewoon negeren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.