database root probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jack maessen

jack maessen

27/12/2012 21:01:28
Quote Anchor link
Nou dan, ik heb zojuist mijn toegang tot PHPMy Admin om zeep geholpen.
Ik was in de database aan het kijken en zag onderaan staan: Warning, root@localhost niet beveiligd met password etc...
Dus ik dacht: zetten we daar even een password op.
Ik ga naar privilegs, user: root @localhost, en klik op: Generate password>korte echo dat actie uitgevoerd was en daarna:
Error

MySQL said: Documentation
#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)
phpMyAdmin tried to connect to the MySQL server, and the server rejected the connection. You should check the host, username and password in your configuration and make sure that they correspond to the information given by the administrator of the MySQL server.

Dit krijg ik dus te zien als ik op PHP My Admin klik

Wat nu te doen?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 05:22:16
 
Bo Ter Ham

Bo Ter Ham

27/12/2012 21:26:59
Quote Anchor link
Ik ben zeker geen expert op dit gebied maar je zou ff je instellingen kunnen checken in de phpmyadmin config file(bij mij: C:\wamp\apps\phpmyadmin3.5.1\config.inc.php)
Gewijzigd op 27/12/2012 21:27:23 door Bo Ter Ham
 
Jack maessen

jack maessen

27/12/2012 23:38:47
Quote Anchor link
Pfff...ik kan er weer in...
Bo je had gelijk. In die config file staat een regel:
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'config';
Die heb ik moeten veranderen naar:
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'http';
Dan verschijnt er een inlogform als je connecteert op: http://localhost/phpmyadmin
Ik kwam hier pas achter toen ik IE browser gebruikte ipv Mozilla. Firefox gaf me die popup niet!
Enfin, ik heb weer toegang...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.