Database van andere website gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jer Tie

Jer Tie

11/11/2008 09:19:00
Quote Anchor link
Ik wil graag een kleine applicatie maken waarin gegevens van een andere website gebruikt worden.
zo zou ik bijvoorbeeld van onderstaande website de reistijden willen gebruiken, en zo zelf de volledige reistijd op willen laten tellen...
Heeft iemand enig idee hoe dat moet?

http://old.vid.nl/scripts//rthead.pl?datetail=200811110816&active=1
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jer Tie
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:12:00
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

11/11/2008 09:36:00
Quote Anchor link
Dan zou je de eigenaar even moeten emailen en vragen of hij een api op wilt zetten.

Ik zie trouwens dat er ook een rss feed beschikbaar is...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn
 
Jer Tie

Jer Tie

11/11/2008 10:15:00
Quote Anchor link
en wat zou ik met de rss feed kunnen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/11/2008 10:22:00
Quote Anchor link
Zijn data kunnen uitlezen die hij vrijgeeft met zijn RSS-feed ;)...
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

11/11/2008 10:28:00
Quote Anchor link
Quote:
RAW DATA

De eerste dienst is bedoeld voor sites die zelf verkeersinformatie willen geven aan hun bezoekers. Zij kunnen hiervoor gebruik maken van de actuele informatie van de VID. De informatie wordt zo aangeleverd dat deze in de 'look and feel' van de betreffende site kan worden opgenomen.

Voorbeelden van gebruik van deze dienst zijn onder andere te vinden op nu.nl, ilse.nl, zibb.nl, autotelegraaf.nl, en volkskrant.nl.

Voor het gebruik van de informatie zijn kosten verschuldigd. Wij informeren u graag over de mogelijkheden, neem daarvoor contact met ons op, bij voorkeur via dit mailadres.


Even contact opnemen dus.
 
Jer Tie

Jer Tie

11/11/2008 12:19:00
Quote Anchor link
thnks, maar het gaat me niet specifiek om deze website..
dat was een voorbeeld.
Het is meer mijn vraag HOE je dit zou moeten doen...
ik heb namelijk werkelijk geen idee... kan je variabelen van een URl of RSS feed opvragen middels een PHP code? of hoe gaat dit in z'n werk...

Ik zal inderdaad even contact opnemen als ik informatie van die website wil gaan gebruiken.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

11/11/2008 12:32:00
Quote Anchor link
RSS is eenvoudig; simpelXML.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$xml
= simplexml_load_file('http://www.vid.nl/VI/_rss');

echo '<pre>';
print_r($xml);
echo '</pre>';
?>


En als je geen RSS feed hebt word het lastig, je kunt de hele pagina ophalen en gaan strippen maar dat is een tijdrovend karwei.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.