database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Cyberboy fdsafds

Cyberboy fdsafds

11/03/2007 20:33:00
Quote Anchor link
welk type database kun je het beste gebruiken als een pagina heel vaak wordt bezocht?
Moet ik dan denken aan een mySQL myISAM of innoDB?
Zijn er nog andere manieren om de server niet overbelast te laten raken?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 14:24:08
 
Ponzi

Ponzi

11/03/2007 20:35:00
Quote Anchor link
In dit topic zijn we daar al een discussie over begonnen ;-) .

Overigens moet een website énorm veel bezoekers ontvangen voordat je database overbelast geraakt.
 
Cyberboy fdsafds

Cyberboy fdsafds

11/03/2007 20:38:00
Quote Anchor link
het kan oplopen tot 20.000 gelijktijdige views.
Ik weet niet of dat genoeg is om hem te overbelasten, maar ik denk dat vertraging zeker merkbaar is!
 
Frank -

Frank -

11/03/2007 20:41:00
Quote Anchor link
MyISAM of InnoDB mag nooit een keuze zijn. Zodra je een relationele database opzet, valt MyISAM automatisch af. MyISAM is nauwelijks beter dan een text-bestand om de boel op te slaan.

Verder ben je waarschijnlijk meer afhankelijk van de server-capaciteit, dan van het type database. Het is wel zo dat PostgreSQL meer gelijktijdige gebruikers aankan, dan MySQL. Althans, in de testopstelling van Tweakers.net. Wanneer je in PostgreSQL nog aan de slag gaat met PL/pgSQL, kun je de boel nog verder optimaliseren.
 
Ponzi

Ponzi

11/03/2007 21:03:00
Quote Anchor link
Goddank hebben we Frank om ons te adviseren ivm databases (niet sarcastisch) !
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.