[datamodel] audio collectie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Python Developer Data Science

Bedrijfsomschrijving Onze klant biedt financiële dienstverlening aan organisaties binnen de non-profit sector. Hierbij kun je denken aan overheden en instellingen met een maatschappelijk belang. In vergelijking met andere financiële dienstverleners staan zij er bijzonder goed voor. De organisatie heeft een open cultuur met vrij korte lijnen. Daarnaast zijn duurzaamheid en betrouwbaarheid termen die de organisatie kenmerken. Ter uitbreiding van één van de IT teams zijn zij op zoek naar een Python Ontwikkelaar met interesse voor Data Science. Grote hoeveelheden data zijn kenmerkend voor het applicatie landschap, waarbij aan de finance kant hier complexe data, formules en wiskundige berekeningen komen kijken.

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Bedrijfsomschrijving Als Senior Java Developer kom je te werken bij een internationaal gerenommeerd onderzoeksinstituut. Dagelijks is dit instituut verantwoordelijk voor de juiste samenwerking, toegankelijkheid en communicatie voor circa 9000 interne gebruikers. In een team van elf ontwikkelaars ben je als Senior Java Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van functionele ontwerpen naar technische oplossingen. Deze projecten bestaan o.a. projecten zoals het implementeren van Elastic Search en het koppelen van CMS. Ook fungeer je als vraagbaak voor je collega’s op het gebied van backend softwareontwikkeling. Daarnaast denk je graag mee op het gebied van architectuur qua mogelijke oplossingen en innovatie. Momenteel zijn

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue back’s office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

IT-Traineeship junior software programmeur

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

GE Smallworld Ontwikkelaar - Utilities

Wij zoeken een Geo-ICT Smallworld ontwikkelaar met interesse in de nieuwste ontwikkelingen in de Energiemarkt! Wat ga je doen? Wist je dat CGI het grootste bedrijf is met een eigen Geo-ICT community? Dat we ook in verschillende landen waaronder Nederland de koploper zijn op het gebied van Geo-ICT dienstverlening? We breiden onze Geo-ICT activiteiten nog steeds verder uit. Zo zijn wij ons vooral aan het richten op de nieuwste ontwikkelingen in de energiemarkt en de daarbij horende energietransitie. Het CO2 neutraal maken van de samenleving is onze doelstelling en jij kan daar een actieve bijdrage aan leveren! Onze Geo-ICT practise

Bekijk vacature »

Junior Mendix Developer - Infrastructure

Bedenk jij voor ieder business vraagstuk de juiste oplossingen en weet jij daarbij perfect gebruik te maken van alle mogelijkheden vanuit het Mendix platform? Wat ga je doen? Als Mendix Developer begeleid en adviseer je onze klanten bij het analyseren van hun aangegeven business problematiek. Hierbij denk je buiten de gevestigde kaders en weet je optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden die geboden worden vanuit het Mendix platform. Vaak heb je een pioniersfunctie en vorm je het eerste aanspreekpunt voor de klant. Het oplossen van een business vraagstuk is jouw passie en met behulp van de Mendix technologie ben

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer (IT Consultant) - Bankin

Do you have passion for technology and innovation? Are you ready to create innovative solutions to give the financial sector a solid lead in the digital world? Your day to day activities As Full stack Java Developer you will be part of the DevOps team. With a multidisciplinary team you will - in an Agile way - be working on building new functionalities and maintaining existing features. It covers both development and operations; helping to organize the continuous delivery pipeline, connecting to back end systems, performing automated tests and shaping the front end. The high-quality solutions you deliver result in

Bekijk vacature »

Fullstack .NET Developer

Bedrijfsomschrijving Over de hele wereld worden er per uur meer dan 50.000 producten per machine geproduceerd door de organisatie waar jij aan de slag gaat. Samen met ruim 300 collega's ben jij mede- verantwoordelijk voor de gehele productiecyclus. Je komt te werken in een dynamische werkomgeving waar een informele, fijne sfeer hangt en hoewel het bedrijf internationaal opereert met deze 300 werknemers zul je werken in een hecht team op het hoofdkantoor in Nederland. Een uniek aspect van de rol als Fullstack .NET Developer bij deze organisatie is jouw end-to-end betrokkenheid op het gehele ontwikkelingsproces. Zo ben je verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Platform Community Manager

Als Platform Community Manager ben je een onmisbare schakel tussen de gebruikers van het Mijnwinkel platform en de organisatie. Je bent het centrale aanspreekpunt en speelt adequaat in op reacties, vragen en opmerkingen met betrekking tot het platform. Je stimuleert en ondersteunt de interactie tussen gebruikers en faciliteert daarbij de groei van hoogwaardige content. Daarnaast plaats je ook zelf content om de interactie met gebruikers aan te gaan. Omdat je bovenop het vuur zit en als geen ander weet hoe het platform functioneert, kan je input leveren over de workflows en processen en identificeer je verbeteringen die van invloed zijn

Bekijk vacature »

.Net developer

Functieomschrijving Werken in een innovatieve omgeving met gezellige collega’s? Team DataLeaf groeit en maakt graag plek voor jou! We zijn op zoek naar een ervaren full stack ontwikkelaar met .Net en Angular kennis. Samen stomen we onze klanten klaar voor de toekomst. Help jij ons hierbij? Meer dan alleen software Als developer ga je verder dan enkel uitvoering. Je bent communicatief vaardig en zoekt proactief het contact met de klant. In deze rol ben je de schakel tussen de klant en jouw team. Samen achterhaal je het doel van de gevraagde softwareoplossing. Met de input van alle stakeholders bouw je

Bekijk vacature »

Java Software Ontwikkelaar

Heb jij ervaring met applicatieontwikkeling, testen en onderhoud van business-kritische applicaties? Wil je graag het verschil maken voor onze projecten bij de Nederlandse overheid, sociale zekerheid en gezondheidszorg? Wil je deel uitmaken van een zeer succesvol team? Wat ga je doen? De wereld om ons heen verandert in snel tempo. We zien dat technologie een steeds belangrijkere rol speelt in onze samenleving. CGI bouwt innovatieve oplossingen voor deze veranderende wereld. Met jouw team bouw je aan slimme oplossingen voor de digitale overheid, onder andere voor onze opdrachtgevers in de sociale zekerheid en gezondheidszorg. Als ervaren Software Ontwikkelaar houd je je

Bekijk vacature »

GEO-ICT/Smallworld GIS Ontwikkelaar - Utilities

Bij onze klanten vormen Geographical Information System (GIS) systemen de basis van Asset Data Management. Zie jij het als een uitdaging om als onderdeel van een DevOps team de systemen van onze klanten mee te helpen vormgeven en continu te verbeteren? Wat ga je doen? Ons team heeft als doel nog relevanter te worden voor onze klantengroep van netbeheerders. Wij hebben een grote GEO-ICT practice en daarmee zijn we in staat een fundamenteel deel van de basisregistratie van assets voor onze klanten vorm te geven. Dat doen we door het bedenken van concepten, onze klanten te adviseren op GEO-ICT gebied

Bekijk vacature »

BI Developer/ Power BI

Bedrijfsomschrijving De organisatie staat aan het begin van een grote verandering op gebied van Data Analytics. De visie is om datadriven te werken en dat uit te rollen over meerdere zuster/ dochter organisaties in Nederland. De omgeving is volledig Microsoft gebaseerd. In een team van uiteindelijk 8 professionals ben je verantwoordelijk om de omgeving naar een nieuw niveau te tillen op gebied van BI. Dit houdt in dat je de huidige omgeving analyseert en met elkaar bepaalt welke kant de organisatie op moet. Je kan het bijna typeren als een greenfieldproject! Je hebt contact met Business Analisten om requirements te

Bekijk vacature »

.Net Software Developer – Smart Logistics

Heb jij ervaring met applicatie ontwikkeling, testen en onderhoud van business-kritische .NET applicaties? En wil je graag met de nieuwste technologieën werken binnen een DevOps scrumteam? Wat ga je doen? “Use digital to move smarter De unit Smart Logistics binnen de Transport & Logistics sector van CGI ontwerpt, bouwt en onderhoudt veelal missie-kritische applicaties voor onze klanten uit de transport en logistieke sector. Zonder deze sector worden onze pakketjes niet op tijd afgeleverd, rijden de treinen niet meer van a naar b en varen schepen niet veilig de haven binnen. Om deze transport en logistieke ketens te monitoren en sturen,

Bekijk vacature »

Front-End VueJS Developer

NO Relocation, the Dutch language skill is mandatory! Voor onze klant zijn wij op zoek naar een FrontEnd Developer die bij voorkeur ervaring heeft met het VueJS framework. De functie is ontstaan vanwege succes en omdat onze klant de huidige tech-stack wil professionaliseren - hierbij kunnen zij hulp en ervaring gebruiken van de nieuwe FrontEnd Developer. Bedrijfsomschrijving NO Relocation, the Dutch language skill is mandatory! Onze klant is een welbekende Scale-up binnen de financiële dienstverlening en heeft een maatschappelijk belang en de focus op de particuliere gebruikers! Omschrijving NO Relocation, the Dutch language skill is mandatory! In de rol van

Bekijk vacature »
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

26/05/2008 14:24:00
Quote Anchor link
Ik ben net begonnen om een opzetje te maken voor mijn CD collectie (ja ik koop ze :) ), Hierbij heb ik het volgende opgezet:

FK's staan er niet in, maar die komen wel.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
records
---------------------------------
id          PK serial
naam          varchar(100)
band_id         int(5)
label_id     int (5)
info          varchar
rating         int(2)
type_id         int(3)
cover         varchar

labels
id         PK serial
naam         varchar(100)
info         varchar

genres
id         PK serial
naam         varchar(50)

genres_records
genre_id     PK int
record_id     PK int

types
id        PK serial
naam        varchar(50)

bands
id        PK serial
band_naam    varchar(50)
locatie        varchar(50)
vlag        varchar
foto        varchar

Ik zit een beetje te dubben met genre's hoe ik dit ga doen. Ik wil hetzelfde idee als last.fm gebruikt met tags. Dus een textvak waarbij tags met komma gescheiden worden en daarna als losse tag opgeslagen. Dat snap ik wle met een explode, maar nu wil ik dus als een genre nog niet bestaat dat deze aan de genre tabel wordt toegevoegd, maar ook dat dit genre meteen in de koppel tabel genres_records wordt opgeslagen (omdat in mijn geval een CD/DVD/LP etc meerdere genre's kan bevatten).

Hopelijk kunnen jullie mij hier mee verder helpen.

PHP hulp

PHP hulp

10/05/2021 21:21:20

Thijs X

Thijs X

26/05/2008 14:34:00
Quote Anchor link
Wat is nou precies je vraag?
De database structuur ziet er goed uit iig.

Als je een nieuw record wilt gaan toevoegen en ga je eerst controleren of de genre(s) al bestaan.
Zo niet dan voeg je deze toe aan de database en haal het genre_ID ervan op. Die je weer gebruikt om het record te koppellen aan het genre.

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

26/05/2008 15:20:00
Quote Anchor link
Op deze manier kan je niet meerdere labels aan 1 liedje hangen, ik weet niet of dit de bedoeling is?

Verder vraag ik me af of een liedje meerdere genres zal hebben? Als je zeker weet dat elke liedje (geen of) een genre heeft dan mag die koppel tabel weg en moet je een extra kolom bij records toevoegen. Is dat niet zo dat is het zo goed.

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

26/05/2008 15:25:00
Quote Anchor link
Het gaat niet om een liedje maar om een CD of DVD.

band A heeft als enige genre misschien pop, band B heeft misschien pop, rock en misschien wat blues. Op die manier wil ik het doen, eigenlijk hetzelfde idee als in mijn eerste post, een soort van tagging idee dus.

Arend a

Arend a

26/05/2008 15:35:00
Quote Anchor link
Dat kan toch zoals je het nu doet? Je kan aan de een een genre toevoegen, en aan de ander 20. Alleen even zorgen dat naam een unique contraint heeft in de tabel genres.

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

26/05/2008 16:05:00
Quote Anchor link
En één liedje kan wel degelijk meerdere genres hebben.
Robby williams heeft bijvoorbeeld een rap nummer, maar dat valt onder het genre rap en pop. RHCP valt ook onder zowel rap als rock.
Terwijl dit toch niet een echt genre is, het word wel vaak zo gezegd, maar het zijn nogsteeds 2 aparte genre's.

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

26/05/2008 16:14:00
Quote Anchor link
Ja, een liedje kan meerdere genres hebben, maar toch ook meerdere labels? Het mooist zou het nog zijn als je ook zelf labels kan maken waarop je kan soorteren.
Dan klopt er iets niet.

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

26/05/2008 16:20:00
Quote Anchor link
Een liedje kan opzich meerdere labels hebben, maar dat is dan meestal weer in samenwerking met een sublabel of een "artist label" zoals die van timbaland enzo.
En de optie dat je zelf labels kan aanmaken snap ik niet,,
Als je wilt, kan je best je eigen label beginnen, kost alleen maar wat aan apperatuur, en nog wat geld erbij voor de KVK, maar dat hoeft toch niet met een database? :P

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

26/05/2008 16:23:00
Quote Anchor link
Ahah, hier ontstaat het mis verstand over label, jij dacht aan label van de platenmaatschappij. Terwijl ik dacht aan een soort 'tag' die je eraan hangt.
Bijvoorbeeld 'vrijdag avond muziek' of 'voor mijn moeder', enzovoort

Dat het zeg maar mogelijk is zelf wat 'tags' of 'labels' op te geven aan een nummer.

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

26/05/2008 17:09:00
Quote Anchor link
Ja even voor de duidelijkheid, het gaat hier over een platenlabel, niet over een tag :) Een CD heeft maar 1 label, uiteraard kunnen dat er ook meer worden maar nu doe ik er gewoon 1tje, dat staat bij mijn CD's meestal achterop.

Arend a

Arend a

26/05/2008 17:28:00
Quote Anchor link
Sorry, ik had je vraag niet goed gelezen zie ik nu. Ik zou je labels net als genres behandelen. Dus een many-to-many relatie. Dit hoeft er uit eindelijk niet zo uit te zien. Op deze manier is het terugvinden van bepaalde songs met bepaalde tags veel eenvoudiger.

tags_records
tag_id FK
record_id FK

tags
id PK
value Unique

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

26/05/2008 17:33:00
Quote Anchor link
Ik denk dat ik dit later nog er in ga bouwen dan, nu wil ik eerst eens kijken hoe ik het beste en met zo min mogelijk PHP code het genre idee ga aanpakken. Als dit eenmaal goed is en waterdicht dan pas ik dit toe op de labels denk ik.

Robert Deiman

Robert Deiman

26/05/2008 17:36:00
Quote Anchor link
@Jurgen, je kan toch een dropdown maken met allerlei genres, met een optie: "anders namelijk" waarna er een input veld komt waarin ze het andere genre in kunnen voeren?
Je kan er dan wel niet blind op vertrouwen dat het gezochte genre echt niet in de lijst staat (gewoon simpel controleren met een select query) maar het is wel makkelijk om na te gaan.

Arend heeft wel gelijk, 1 label heeft in principe meerdere cd's / artiesten onder contract staan, dus dan kan je de labels ook beter apart trekken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.