DATETIME terug naar "normale" datum weergave?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marco V

Marco V

14/09/2010 19:55:18
Quote Anchor link
Met het volgende script maak ik een variabele $timestamp die ik her en der in mijn site gebruik en wegschrijf naar een database in een DATETIME veld;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
/*
    Format voor $timestamp:
     DATETIME – 'YYYY-MM-DD HH:MM:SS'

     Voorbeeld: Het ophalen van een geformatteerde datum/tijd aanduiding

    SELECT DATE_FORMAT(datumtijdveld, 'Geplaatst op %d-%m-%Y om %H:%i uur.') AS tijdstip FROM tabel
    Dit zal resulteren in iets als 'Geplaatst op 10-07-2007 om 14:06 uur'.

*/


$jaar = date("Y");
$maand = date("m");
$dag = date("d");
$uur = date("H");
$uur = ($uur + 2);
$min = date("i");
$sec = date("s");
$timestamp = $jaar . "-" . $maand . "-" . $dag . " " . $uur . ":" . $min . ":" . $sec;
?>


Ik zoek echter naar een oplossing om de waarde uit mijn database, die ik later weer oproep en bijvoorbeeld beschikbaar heb als $_SESSION[gebruiker][llogin], te schrijven als "14 september 2010 om 19:51:33".

Nu heb ik de waarde "2010-09-14 19:51:33"

Iemand een idee?

bijvoorbeeld zoiets als date($_SESSION[gebruiker][llogin]), dit werkt echter niet!?
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 16:45:40
 
Mark L

Mark L

14/09/2010 20:01:48
Quote Anchor link
Gebruik hier de database direct voor.
DATE_FORMAT
 
Marco V

Marco V

14/09/2010 20:19:25
Quote Anchor link
Mark, dat is volgens mij ook exact wat ik als voorbeeld in mijn script heb staan, maar mijn punt is eigenlijk dat ik niet nogmaals naar de database wil. De waarde ik al in de sessie beschikbaar.

Dus ik zoek eigenlijk iets in PHP om de waarde te transformeren, maar kan daar niet echt iets concreets over vinden waar ik chocola van kan maken :-)

Desondanks dank voor je reactie!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.