Dating website (DatePunt)

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Whatever Whatever

Whatever Whatever

05/08/2009 23:13:00
Anchor link
Nou bij deze dan ook maar even een review van wat experts. Ik ben bezig met een website (DatePunt). Zoals de naam al doet vermoeden is dat een dating website.

Ik ben van plan om vanaf 1 november online te gaan. Ik heb twee domeinnamen:
www.datepunt.nl en www.datepunt.com.

DatePunt.nl is altijd nederlands. DatePunt.com leest de taalinstellingen uit je browser uit (nederlands en anders engels).

Op de gewone site zit er een overlay overheen. Als je die weg wilt hebben moet je even naar index2.php gaan. Dan is de main pagina zonder overlay. Als je echt even de opties van de website wilt bekijken moet je even je ip geven dan haal ik de overlay weg. Er werkt nog niet heel veel (alleen registratie en activatie en dan inloggen, maar verder nog vrij weinig. Maar daar wordt aan gewerkt.

Alle commentaar is welkom, laat maar even weten wat je ervan vind...
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 16:39:16
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

05/08/2009 23:39:00
Anchor link
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.datepunt.nl%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
That's not good my friend...


Concept: 5/10
> Bestaan hier al circa 554.000.000 websites van.

Design: 5/10
> Redelijk zwakjes, (bijna) geen grafische elementen pure html & css.

Coding: 2/10
> Hier ben ik heel streng in, niet valid is sowieso onder 5 voor mij, handig dat je naampagina.php gebruikt, goed voor indexering van google vandaar toch nog de 2 maar ik had liever datepunt.nl(.com)/paginanaam/ gezien.


Totaal: 12/30 : 4/10
 
Dennis meijer

dennis meijer

05/08/2009 23:43:00
Anchor link
ik vind het hetzelfde als dat paradox zegt maar het zijn maar kleine foutjes die je hebt dus ik zeg 5/10
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

05/08/2009 23:55:00
Anchor link
Bedankt voor het commentaar zover. Mag ik even reageren?

De coding ben ik mee bezig. Waren veel meer fouten, maar ben ik aan het terugbrengen. Ik ben er alleen nog niet uit waarom de "DIV" daar niet mag staan, maar de site is nog in ontwikkeling. Ben het wel helemaal eens dat het aan de standaarden moet voldoen.
/update: Is nog maar 1 type error alleen daar zijn er wel 9 van... Heb nog geen idee hoe ik die kan verhelpen...

Design: Oke, vind ik jammer. Enige tips wat dan verbeterd kan worden? Google heeft ook niet veel grafisch en vind ik een perfect design. Less = More vind ik zelf een belangrijk aspect. Zit wel ajax in de voorkant voor bijvoorbeeld de profielen enzo. En javascript om dingen tijdens het typen (onblur) te controleren.

Concept: Ja dat weet ik, maar ik probeer er wel wat vernieuwende dingen in te zetten. Verder is hij compleet gratis (tel daar de hoeveelheid websites nog maar van) en volledige zonder reclame. Dan blijven er nog weinig concurrenten over.

Ik kijk uit naar meer commentaar/opmerkingen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Whatever Whatever
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

06/08/2009 01:57:00
Anchor link
Omdat een div gewoon niet binnen een <a> tag mag staan volgens de W3C web standaarden. Vervang die div eens door span en probeer wat meer met css te werken en wat minder met html

daarmee bedoel ik dus dit bv

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<BODY bgcolor="FFCCCC">


vervangen door in je css dit te zetten

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
body { background: #FFCCCC; }


en van je html dit te maken

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<body>


en ja html tags moeten helemaal niet in hoofdletters getypt zijn
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter De Schuyter
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

06/08/2009 10:15:00
Anchor link
@Paradox, kan je mij toch even helpen met de div/span dan. Want ik krijg het echt niet voor elkaar. Dit is mijn huidige code:

<a href="#" onclick="document.bgColor='#FFCCCC'" style="float:left;"><DIV id="pink" style="width:25px;height:25px;background-color:#FFCCCC;"></DIV></a>

als ik die omzet naar:
<a href="#" onclick="document.bgColor='#FFCCCC'" style="float:left;"><span id="pink" style="width:25px;height:25px;background-color:#FFCCCC;"></span></a>

Dan krijg ik niet meer mijn "lege blok" zoals bij de div wel het geval is. Zelfs als ik er een &nbsp; <p></p> of wat dan ook inzet. Ik krijg het niet goed. Daarom heb ik maar de div destijds gebruikt. Dit gaat om de kleur opties rechtsboven in het scherm. Ik krijg wel als ik tekst invul de juist kleur om mijn tekst, maar ik wil geen tekst hebben gewoon een leeg vierkant in de juiste kleur (of moet ik dan nu weer images gaan gebruiken omdat een span dat weer niet aan kan)?


Ik zal ook even de rest aanpassen naar aanleiding van je tips. Alleen vind ik het persoonlijk zelf handiger om html tags met hoofdletters te schrijven, dat valt beter op.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Whatever Whatever
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

06/08/2009 10:22:00
Anchor link
oh maar dat moet helemaal niet hoor het blijft valid met hoofdletters ^^

probeer zo eens
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a href="#" onclick="document.bgColor='#FFCCCC'" style="float:left;"><span id="pink" style="width:25px;height:25px;background-color:#FFCCCC; display: inline-block;"></span></a>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter De Schuyter
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

06/08/2009 10:29:00
Anchor link
Ja, thanks! Dat blijkt te werken. Dat schelen ineens alweer 7 fouten. Die laatste twee krijg ik nu ook nog wel weg denk ik. Ik weet dat het valid blijft, het is mijn bedoeling alleen maar om te leren van anderen, maar ik denk dat ik maar even een topic ga openen over html tags, hoofdletters of niet. Ik ga ook wel even meer naar de css gooien zoals je als tip aangeeft. Bedankt voor alles tot nu toe.
 
PHP Scripter

PHP Scripter

06/08/2009 10:57:00
Anchor link
@Jacsoft;
Waarom geen MOD Rewite gebruiken?
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

06/08/2009 11:02:00
Anchor link
@Harm
Grappig dat je dat zegt, daar heb ik al een topic over lopen:
http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=1&id=66311

Omdat het IIS is wat ik draai (is op een thuisserver, want heb glasvezel) moet ik mij er even in verdiepen hoe ik daar mod rewrite op kan gebruiken.
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

06/08/2009 11:19:00
Anchor link
Ziezo ;)
Het is je gelukt ;)

This document was successfully checked as HTML 4.01 Transitional!
Result: Passed
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

06/08/2009 11:32:00
Anchor link
Ja inderdaad, bedankt voor de hulp. Ik had om eerlijk te zijn nog nooit met spans gewerkt :( (shame on me). Maar thanks. Nu alleen nog even je andere adviezen ter harte nemen (dat duurt alleen waarschijnlijk even iets langer).

Nog meer mensen tips? (Er zijn geen slechte tips :D)
 
Robert

Robert

06/08/2009 12:02:00
Anchor link
Het is vooral belangrijk dat je site veel leden heeft (veel keuze). Hoe ga je reclame maken voor je website?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

06/08/2009 12:40:00
Anchor link
Daarbij:
Het hosten/ onderhouden van de website kost tijd/ geld. Je geeft zelf aan:
- Geen reclame
- Geen kosten

Hoe ga je de website dan in de lucht houden? Je maakt er zelf wel kosten aan.
 
/home/joost

/home/joost

06/08/2009 13:11:00
Anchor link
Hoi,

Naar mijn mening kan het lettertype beter/kleiner, en sommige teksten vallen verkeerd, laat me ff een screenshot posten.....

Edit::
Afbeelding
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

06/08/2009 13:23:00
Anchor link
Het is heel leuk dat je je achtergrond kan kiezen maar zet dat dan tenminste in een sessie zodat waneer je naar een andere pagina gaat het achtergrondkleur blijft..
Desnoods ook nog is in een cookie voor als de gebruiker opnieuw op de website komt het kleur nog steeds hetzelfde is van het bezoek er voor.
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

06/08/2009 13:25:00
Anchor link
@home/joost. Welke browser gebruik jij? Ik test het zelf alleen in FireFox en Internet Explorer en daar is het wel goed. Ik heb wel een cross browser check gedaan en daar zagen de pagina's er goed uit, maar niet in dit detail bekeken. Volgens mij heb jij iets van Safari ofzo op een apple? Laat het even weten dan kan ik daar even naar kijken.

@Robert(s). Ik heb mij al bij alle zoekmachines aangemeld en ga mij ook bij dating pagina's aanmelden (dating.startpagina.nl) etc. Maar echt reclame kan ik inderdaad niet maken. Hoop echter op mond-op-mond reclame.

Ik heb er zelf geen kosten aan, want ik host het op mijn eigen server (die toch al aanstaat) op mijn eigen glasvezel (die ik toch al betaal) en ik onderhoud de site in mijn eigen vrije tijd (wat mij alleen tijd kost) maar verder dus geen geld. Dus daarom zijn de kosten beperkt en hoop ik dat de gebruiker daar het voordeel van inziet. Wat betreft reclame: Adblocker plus, dus reclame werkt dan ook niet echt goed. Ik weet ook niet (omdat ik geen reclame maak) of het echt gaat lukken, maar aangezien veel mensen toch liever niet betalen (€30 per maand voor een datingsite vind ik vrij veel) hoop ik dat daarom veel mensen zich gaan inschrijven.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

06/08/2009 14:57:00
Anchor link
Even misschien nog wel een puntje van aandacht, maar is misschien ook wel meer smaak hoor. Maar die zwarte met rode pagina (zoals op de afbeelding hierboven) associeer ik nou niet meteen met een datingsite. Het is nou ook niet dat ik die zo vaak bezoek :P maar dat zwarte past er gewoon niet heel erg bij.

Ben benieuwd naar wanneer je wat verder bent.
 
Whatever Whatever

Whatever Whatever

06/08/2009 15:01:00
Anchor link
@Robert. Bedankt voor je reactie. Ja zwart met rood is inderdaad niet de meest dating gerelateerde website, alleen ik vond het er wel mooi uitzien. Ik wil niet zoiets heel erg slijmerigs zoals alles roze enzo. Het moet wel enigszins normaal blijven en niet te verliefd achtig. Het moet niet overdreven worden. Nou is het maken van een interface niet mijn beste kwaliteit, dus als iemand een ander idee heeft. Je kan trouwens wel de background color wijzigen met de kleuren opties rechtsboven in. Misschien dat daar iets leukers inzit. (misschien zou ik daarmee ook de zwarte vlakken van kleur kunnen wijzigen.

Maar alternatieve kleurenschema's sta ik natuurlijk altijd voor open.
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

06/08/2009 15:11:00
Anchor link
Jacsoft schreef op 06.08.2009 15:01:
....Je kan trouwens wel de background color wijzigen met de kleuren opties rechtsboven in. Misschien dat daar iets leukers inzit....
Zoals ik daarnet al zei dat is handig, maar zet het in een sessie zodat je website het kleur 'onthoudt' en het niet weg is wanneer je naar een andere pagina gaat..

En hij werkt met een mac, browser hoogst waarschijnlijk safari, misschien firefox of opera.
 
Stefan

Stefan

06/08/2009 15:13:00
Anchor link
Hij werkt met firefox, bij IE6 showt ie niet.
 

Pagina: 1 2 3 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.