datum berekenen voor kalender

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

20/04/2016 11:15:58
Quote Anchor link
Ik wil een bestaande legacy kalendermodule ombouwen. Op dit moment is het een AJAX-applicatie waarbij alles serverside wordt berekend. De applicatie stamt nog uit de tijd van 'unobstrusive' javascript. Tegenwoordig is Javascript niet meer weg te denken en is performance voor de klant ook interessant.
Mijn vraag gaat over het berekenen van datums voor deze kalender.

Server side werkt momenteel alles via datumfuncties van MariaDB en waar nodig met DateTime. DateTime objecten zijn relatief traag wanneer een grid moet worden gebouwd en gevuld. Mijn plan is om het aanmaken van het grid te verplaatsen naar Javascript, en de verdere inhoud te doen via XHR-requests. De inhoud is in Unicode en wordt via JSON gecommuniceerd.

In PHP zijn er veel manieren om hetzelfde te doen. Naast DateTime (die bij initiatie wel erg buggy was) bestaat er ook een wrapper voor de ICU-library via de extentie 'intl'. Gezien de wat beperkte support in PHP voor Unicode zou de intl-extentie een uitkomst kunnen zijn.

Heeft iemand ervaring met deze extentie?
Wat zou je aanraden voor datumberekeningen, in-database, via DateTime of intl of JavaScript of anders?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 00:01:57
 

21/04/2016 20:42:00
Quote Anchor link
Ben me een beetje aan het inlezen.. en ik krijg het angstige idee dat er een gapend gat zit tussen PHP-programmeurs die DateTime gebruiken, en zij die ICU gebruiken.

ICU presenteert zich als industry standard wat erg aannemelijk is gezien de documentatie. ICU voorziet in allerlei functionaliteit in zowel PHP, C, C++ en Java. Gezien de afwezigheid van user comments in de documentatie van de intl-wrapper op php.net, ziet het er naar uit dat de intl-extentie uitsluitend voor professionele applicaties wordt gebruikt. Hoewel intl vrij nieuw is vergeleken met ICU, zou dat een verklaring kunnen zijn voor het ogenschijnlijk matige gebruik?

Toevoeging op 22/04/2016 08:50:46:

Na een kleine vingeroefening (https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/dagen-tonen/99808/last/) denk ik dat ICU de 'way to go' is, voor locale-aware kalenders. Het enige dat ik nu moet uitzoeken is hoe deze intl-extentie het beste samenwerkt met JavaScript- en MariaDB 5.5 (klanten..) datumfuncties.
Iemand ervaring?
Gewijzigd op 21/04/2016 20:56:08 door
 

23/04/2016 13:09:31
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.