DB,XML of file, wat is jullie keus?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jos

Jos

19/05/2009 08:37:00
Quote Anchor link
Ik heb een paar dingen waar ik telkens over twijfel waar ik deze in doe, graag zou ik jullie opvatting en beargumentatie horen:
DB, XML of los filetje (html/txt):
1. Gebruikerseigenschappen die verder geen toegevoegde waarde hebben voor een database, zoals persoonlijke eigenschappen van een gebruikerspaneel (zoals achtergrondkleuren,lettertype en beginpagina).
2. Gebruikers die een stuk tekst type in een WYSIWYG-editor, die geen functie hebben in de database.
3. Stel dat een gebruiker wat persoonlijke files kan opslaan en ook een eigen mappenstructuur mag maken. De files sla ik natuurlijk gewoon rechtstreeks op maar de mappenstructuur in een DB?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:59:29
 
Hipska BE

Hipska BE

19/05/2009 09:54:00
Quote Anchor link
DB: Voor de meeste gegevens prima te gebruiken.
XML: Enkel als je gegevens hebt die recursief kunnen zijn (denk aan een menustructuur) Let wel op dat deze file niet bereikbaar is via het internet!
File: naar mijn mening de beste manier om binaire gegevens op te slaan. (denk aan afbeeldingen,zip files, ..)
 
Jos

Jos

19/05/2009 09:57:00
Quote Anchor link
Hipska schreef op 19.05.2009 09:54:
DB: Voor de meeste gegevens prima te gebruiken.
XML: Enkel als je gegevens hebt die recursief kunnen zijn (denk aan een menustructuur) Let wel op dat deze file niet bereikbaar is via het internet!
File: naar mijn mening de beste manier om binaire gegevens op te slaan. (denk aan afbeeldingen,zip files, ..)

Maar lange teksten (HTML/kale tekst) kun je toch beter opslaan in een file om zo de grote van de DB zo min mogelijk te belasten? Ik kan me voorstellen als 1000 gebruikers 10 teksten maken dat het aardig op formaat word, en qua schijfruimte `maakt het niks uit.
 
Hipska BE

Hipska BE

19/05/2009 09:59:00
Quote Anchor link
Nee hoor, daar is een DB net voor bedoeld!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.