De laatste twee cijfers onderscheiden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jasper  van Dorn

Jasper van Dorn

22/10/2012 01:29:41
Quote Anchor link
Goedenavond,

Ik ben nieuw en dit is mijn eerste post. Ik kom ergens er niet mee uit en wellicht jullie wel.

Het idee is is dat ik de prijs van een product vanuit een database importeer en deze weergeef, ik wil de laatste twee cijfers (de centen) in kleine cijfers boven de baseline vormgeven door middel van de <sup>-tag.

Tot zo ver heb ik substr($prijs, 2) gebruikt, dit zorgt ervoor dat het de laatste twee cijfers los pakt en ik deze zo verder kan bewerken. Alleen de rest van de cijfers gaan verloren, terwijl ik deze wel nodig heb. Hoe kan ik het zo maken dat ik de overige cijfers ook krijg, de waarde van $prijs bestaat soms uit vier getallen maar soms uit drie getallen.

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 15:01:57
 
Mark Strijbos

Mark Strijbos

22/10/2012 01:46:33
Quote Anchor link
dit zou moeten werken met getallen met willekeurige lengte; de decimaal (punt of komma) wordt NIET afgedrukt.

echo substr( $prijs, 0, ( strlen( $prijs ) - 3 ) ) . "<sup>" . substr( $prijs, -2 ) . "</sup>\n";

Is er geen decimaal aanwezig:

echo substr( $prijs, 0, ( strlen( $prijs ) - 2 ) ) . "<sup>" . substr( $prijs, -2 ) . "</sup>\n";
 
- SanThe -

- SanThe -

22/10/2012 03:35:58
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$getal
= 123.45;
$arr = explode('.', $getal);
echo $getal . ' => ' . $arr[0] . ' => ' . $arr[1];
?>
 
Andy V

Andy V

22/10/2012 04:20:52
Quote Anchor link
probeer dit eens:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php

echo prijs(465.56);

//functie om de prijs een opmaak te geven
function prijs($prijs){// de prijs die je meegeeft als je de functie gebruikt bijv prijs($prijs);

 $part = explode('.', $prijs);//we splitsen de getallen door middel van het puntje wat je vind in 465.56;
// hierdoor krijgen we $part[0] => 465, $part[1] => 56 en de punt verdwijnt


 return $part[0].'.<sup>'.$part[1].'</sup>';// we sturen de prijs met een opmaak terug
}

?>
Gewijzigd op 22/10/2012 04:27:19 door Andy V
 
Jasper  van Dorn

Jasper van Dorn

22/10/2012 19:11:50
Quote Anchor link
Super bedankt allemaal! Ik heb de explode(); gebruikt, in dit geval werkte dit het best.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.