Dedicated of VPS? En aanraders?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John Voorst

John Voorst

21/11/2013 00:21:58
Quote Anchor link
Hallo,

Wij zitten nu een tijdje met ongeveer 50 sites bij een shared hosting provider, maar hoe groter sites worden hoe meer problemen we tegenkomen. Goedkoop was helaas ook duurkoop in dit geval, want sommige sites moeten we gaan verhuizen omdat de host het niet aankan. Heel veel limieten, zoals bijvoorbeeld een limiet op de max_execution_time, de beperte server geheugen die vrij is en vele andere blokkerende zaken heeft ons doen beslissen over te gaan op een VPS of Dedicated server.

Wat raden jullie aan? En wat zijn de voor en nadelen van een VPS tov een dedicated server? Klopt het dat je bij VPS meer service krijgt, zoals al ingerichte admin panel, enz.?

En de hamvraag: hebben jullie een host die aan te raden is (en het liefst betaalbaar). Belangrijkste eis:
- Meerder sites mogelijk op de vps, met liefst doorgroei mogelijkheid tot bijvoorebeld 50+ sites

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 10:54:58
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/11/2013 01:19:09
Quote Anchor link
De voordelen van een VPS, is dat je alleen maar hoeft te kijken naar de software, want de server is niets meer dan een virtueel systeem. Ook is het aanzienlijk groter dan een dedicated server, puur omdat er op een grote VPS-server meerdere VPS'sen kunnen worden aangemaakt.

Vaak wordt er ook een Adminpanel bij geleverd om de server te (re)booten en af te sluiten. Vaak zijn er nog toffe statistieken mogelijk. De hosting waar ik zit gebruikt SolusVM. http://www.solusvm.com/. Hun site toont toffe screenshots van de 'client area'

Een nadeel ken ik niet direct, maar let er wel op bij de aanschaf of je wel voldoende ervaring van het gewenste OS's hebt. Zo niet, dan kan je navragen of er een 'managed' contract bestaat. Dit kost weer wat meer. Anders moet je zelf de updates en dergelijke regelen.

Toevoeging op 21/11/2013 01:20:43:

'aanzienlijk groter' => 'aanzienlijk goedkoper'

Offtopic:
Stomme edit... :(


Toevoeging op 21/11/2013 01:22:33:

Oh ja, en neem er bij voorkeur een HostingCP bij, zoals bijv. DirectAdmin of Plesk. De eerste kan ik overigens aanraden.
 
John Voorst

John Voorst

21/11/2013 08:54:43
Quote Anchor link
Heel erg bedankt! En wat betreft het aantal websites? Heb je daar ervaring mee bij de host waar je nu zit?

En mag ik vragen hoe die host heet, of is dat niet toegestaan op dit forum?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/11/2013 09:18:44
Quote Anchor link
Ikzelf zit bij Deziweb, en ben er wel tevreden mee. De VPS gebruik ik puur voor privédoeleinden, maar ik zou er technisch gezien wel klanten op kunnen hosten.
 
M B

M B

21/11/2013 10:42:24
Quote Anchor link
Ik zit bij TransIP met mijn domeinnamen en VPS en hun hebben een duidelijk Adminpanel waar je alles kunt beheren. Ze bieden ook een sms monitor aan als een van de opgegeven poorten niet bereikbaar is kun je een sms krijgen of als je boven een bepaalt dataverkeer komt.
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

21/11/2013 12:51:54
Quote Anchor link
Vorige week ook eens begonnen met een VPS nadat ik een reclame commercial zag op youtube. http://digitalocean.com/ is in mijn ogen goed geprijsd met genoeg harde schijf ruimte (20GB, het is natuurlijk geen image host, alles wat je installeert neemt wel ruimte in) en genoeg dataverkeer (1TB, up word niet meegerekend). Je moet alleen wel 'alles' zelf installeren. Maar een server heb je binnen 1 minuut draaiende en er is uitgebreide documentatie op hun website. Kreeg mod_rewrite niet werkende en had daarvoor een normale ticket aangemaakt en binnen 10 minuten was het probleem opgelost.

Ik had daarnaast nog een domeinnaam zonder hosting en die kon ik zonder problemen linken met mijn VPS :) Verder betaal je per uur voor je servers.
 
John Voorst

John Voorst

21/11/2013 14:00:37
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties! Heb alvast wat partijen gemaild voor meer informatie.

@Mebus: dat ziet er ook erg goed uit, zie dat je ook een server in Amsterdam kan krijgen. Bedankt voor de tip!
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

21/11/2013 14:11:52
Quote Anchor link
John Voorst op 21/11/2013 14:00:37:
Bedankt voor de reacties! Heb alvast wat partijen gemaild voor meer informatie.

@Mebus: dat ziet er ook erg goed uit, zie dat je ook een server in Amsterdam kan krijgen. Bedankt voor de tip!


Je kan momenteel geen server meer aanmaken in Amsterdam helaas (heeft te maken met IPV4 tekorten geloof ik). Maar ik heb vooralsnog geen vertraging gemerkt als ik een webpagina ophaal uit Amerika :) Snelheid is meer dan voldoende!

Verder is het makkelijk als je 2 tot 4 websites op 1 server neerzet voor 5 dollar per maand. Laat je klanten per maand ±4 euro (exl. domein) betalen en je maakt nog winst ook. Word een klant zijn website te zwaar? Maak dan een nieuwe server aan van 5 dollar en dan maak je alsnog winst (5 dollar is 3,83 geloof ik). Dat is hoe ik het zou aanpakken.

Ze hebben een mooi overzicht van CPU/RAM/LAN stats.
 
John Voorst

John Voorst

21/11/2013 14:30:34
Quote Anchor link
Ah, dat is jammer, ben je niet bang dat dit nadelig is voor SEO omdat Google kijkt naar lokale servers? Of is dat maar een fabeltje?

En in jouw ervaring kan je ongeveer 2 tot 4 websites per server hosten? Is het niet mogelijk om dan één te kopen en deze blijvend uit te breiden zodat je gewoon continue kan groeien met aantal websites?

Heb jij overigens zelf een controlpanel geinstalleerd?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.