Deleten hoe pak ik het aan.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Remco

remco

17/06/2007 20:54:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben momenteel met een (fan)site bezig en nu ben ik met het admin gedeelte bezig. Ik ben nu zover dat ik nieuws kan toevoegen en wijzigen, alleen omdat ik het nieuws in verschillende categorieën opsla loop ik een beetje vast met het verwijderen van een nieuwsbericht.

Het zit zo als ik nieuws toevoeg kan dit 3 types nieuws zijn. 1. Voorbeschouwing 2. Verslag of 3. een normaal nieuwsbericht.
Als het gaat om een voorbeschouwing of een verslag van een wedstrijd wordt bij het toevoegen, het nieuwsid, aan de desbetreffende wedstrijd toegevoegd. Dit gaat allemaal wel goed en het verwijderen van een nieuwsbericht ook wel.
Ik vroeg me alleen af hoe ik het nu moet aanpakken om het desbetreffende verslag of voorbeschouwing moet verwijderen uit de tabel wedstrijden zodat dat id, wat naar het verslag of de voorbeschouwing wijst mee wordt verwijderd met het nieuwsbericht.

Ik weet nu niet hoe ik dit het efficiëntst aan kan pakken.
Mijn vraag is nu hebben jullie een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt voor de moeite,
Remco
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 01:50:34
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

17/06/2007 20:59:00
Quote Anchor link
in principe zou je dit met foreign keys moeten aanpakken, maar als je het in je script wilt doen, dan moet je gewoon verschillende delete query's maken.

Geef eens de code die je tot nu toe hebt als je er niet uit komt.
 
Remco

remco

17/06/2007 21:03:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
include("secure-n.php");
if(isset($_POST['deleten']) && is_numeric($_POST['id'])) {
        $delete = mysql_query("DELETE FROM nieuws WHERE id='".$_POST['id']."'");
        $deletereactie = mysql_query("DELETE FROM reacties WHERE nieuwsid='".$_POST['id']."'");
      if($delete && $deletereactie){
        echo 'Het nieuws werd succesvol verwijderd, ik hoop voor jou dat het bericht ook echt weg kon<br /><a href="index.php">Terug</a>';
      }

      else {
          echo 'Er ging iets mis bij het verwijderen van het bericht uit  de database.<br />';
          echo '<a href="javascript: history.go(-1)">Probeer opnieuw</a> of neem contact op met de webmaster<br />';
      }
}

?>


Dit is mijn delete pagina tot nu toe. Nu moet ik alleen nog een manier vinden om:
1. te kijken of het nieuwsbericht ook is gekoppeld aan een verslag of voorbeschouwing
2. indien het om een verslag, voorbeschouwing gaat dat id veranderen in 0.

Nu weet ik eigenlijk niet goed hoe ik moet beginnen

Remco

P.S. Het idee wat ik wil deleten wordt vanaf een andere pagina verzonden naar deze pagina.
 
Frank -

Frank -

17/06/2007 21:05:00
Quote Anchor link
Laat de FK's het werk voor je doen, zie de handleiding. Daarnaast is het aan te raden om een transactie te gebruiken, mocht er dan ergens wat fout gaan, dan kun je zo de boel weer ongedaan maken. Loop je geen enkel risico! Wel zo fijn.
 
Remco

remco

17/06/2007 21:11:00
Quote Anchor link
Oke bedankt allemaal voor de snelle reacties.

Ik heb nog geen kaas gegeten van Transactions en heb ook nog nooit van Foreign Keys gehoord maar ik zal me er even in verdiepen. Jullie horen nog van mij!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.