Dependency Injection ZF2

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Front-end JavaScript developer gezocht in d

Organisatie & Afdeling Ter versterking van ons team zijn wij per direct op zoek naar de beste Front-end ontwikkelaars uit het land, ben jij gedreven en wil je werken voor de meest uitdagende opdrachtgevers? Dan zoeken wij naar jou! Om een korte greep te nemen uit onze huidige opdrachten werken wij op dit moment aan het nieuwe videoland platform (in samenwerking met RTL), bouwen we een splinternieuw onboard entertainment systeem voor de KLM en werken we nauw samen met de Rabobank in het vernieuwen van de bankieren applicatie/app. Wij zijn DE detacheerder op het gebied van Front-end development, met 100%

Bekijk vacature »

ETL Developer

Organisatie Stel je voor, een organisatie die jaarlijks honderden miljoenen investeert in de nationale en internationale maatschappij. Onwerkelijk toch? Nee, bij óns niet. Dit is namelijk waarin we groot zijn geworden en groot in blijven. Meer dan 40 jaar geleden opgericht met de intentie om een bijdrage te leveren een aan eerlijke en duurzamere wereld. Dagelijks gaan onze professionals aan de slag om dit te bewerkstelligen. Ons hoofdkantoor dat gevestigd is in Amsterdam telt meer dan 400 medewerkers. Iedereen deelt dezelfde passie voor duurzaamheid en dat proef je op de werkvloer, iedereen heeft één doel; een betere wereld voor iedereen!

Bekijk vacature »

Senior PHP developer Internationaal platform

Organisatie 12 jaar geleden is deze organisatie ontstaan uit de vraag naar data in recruitment. Op dit moment zijn zij de Europese toonaangevende expert op het gebied van Smart Recruitment Marketing-producten en diensten. Met kantoren in Rotterdam, Amsterdam, Düsseldorf en Londen helpen zij bedrijven om beter te kunnen recruiten. De unieke data-gedreven aanpak is hun kracht. Met hun AI-gedreven platform bieden zij recruiters wereldwijd direct toegang tot de grootste portfolio van marketingkanalen om hun vacatures bij de juiste doelgroep te brengen. Met ruim 110 man in dienst, 20+ nationaliteiten en 500+ enterprise klanten behoren zij tot de absolute top! Functie

Bekijk vacature »

.NET C# web developer gezocht met focus op gebruik

Ben je op zoek naar een baan binnen een klein softwarebedrijf? Een bedrijf met een informele, persoonlijke en familiaire sfeer? Waar je je als .NET developer zowel richt op de back- als frontend? Wellicht dat deze vacature dan iets voor jou is. Voor een softwarebedrijf, gevestigd in het centrum van Rotterdam, zijn we momenteel op zoek naar een .NET C# web developer. Dit mag iemand zijn die net van school komt, maar ook iemand die al behoorlijk wat ervaring heeft. Het bedrijf bestaat inmiddels zo’n 8 jaar en en door de aanhoudende groei zijn ze opzoek naar versterking van 1

Bekijk vacature »

Medior .NET Software Developer gezocht nabij Licht

Organisatie & Afdeling Voor een grote partner die leverancier is van klant specifieke maatwerk nabij Lichtenvoorde ben ik op zoek naar een .NET Software Developer die zelfstandig aan de slag kan gaan met de nieuwste technieken. Bij het leveren van hun producten wordt er steeds meer gebruik gemaakt van automatisering tijdens de productieketen. Hierbij speelt software een belangrijke rol. Door het gebrek aan systemen die precies aansluiten op productie die geleverd wordt, moeten ze zelf met innovatieve ideeën komen om bepaalde doelen te behalen. Deze partij bestaat al meer dan 100 jaar en blijven maar groeien. Op dit moment zijn

Bekijk vacature »

Medior or Senior Front-End Developer - The Hague

What are we doing? We are busy around identification on the internet, the identification of individuals, companies and governmental agencies. They work on systems used by millions of users and you can be part of it! It has a start-up mentality and atmosphere while enjoying the benefits of a bigger company. You will work in agile following Scrum methodology, in an informal organisational culture. It is located next door to The Hague HS station and travel expenses are reimbursed!

Bekijk vacature »

Amsterdam / PHP Developer / Journalism

Are you a PHP developer and interested Journalism. Not your ordinary daily newspaper, but news that serves as an antidote to the daily news grind. In other words, news with a twist. If this sparked your interest, then it could be that we're looking for you. Tasks + requirements You will be working on developing their platform behind the news stories and articles. They are looking for someone that writes clean code that others can build upon. As a person you make pragmatic choices that are technically sound and you bring along 3+ years of experience as PHP Developer. In

Bekijk vacature »

System Engineer 3e lijns & Datacenter

Het team van System engineers is vanuit ons kantoor in Leusden verantwoordelijk voor een solide IT-Infrastructuur. Dit betreft alle onderdelen zoals storage, networking, virtualisatie, online werkplekken, firewalls. Onze relaties vertrouwen op onze dienstverlening. Wij vertrouwen op jou. De baan Beheer, onderhoud en monitoring behoren tot de dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast zorgt het team voor de 3e lijns escalaties, inrichten van backup omgevingen, in beheer name van klantomgevingen, interne automatisering, change en problem management. Maar naast beheer heeft het team ook een initiërende rol in de innovatie- en verbetertrajecten. Je implementeert nieuwe functionaliteiten, controleert gemaakte wijzigingen en zoekt naar trends die een

Bekijk vacature »

Biztalk developer gezocht met gevoel voor integrat

Hier is een mogelijkheid om bij de beste partij van Nederland op integratiegebied aan de slag te gaan als Biztalk developer. Het is een professionele organisatie met een no nonsens aanpak en de sfeer is open en direct. Samen met jouw 20 collega’s krijg je de mogelijkheid om kennis te delen om op die manier elkaar naar een hoger niveau te tillen. In de 10 jaar dat zij actief zijn hebben zij zich meer dan bewezen met als kroon op het werk een Microsoft partnership. Functie-omschrijving Binnen een hecht team ga je oplossingen realiseren voor je klanten. Hierin zitten een

Bekijk vacature »

Medior PHP programmeur gezocht

Medior PHP programmeur met ruime Symfony ervaring gezocht voor grote webshop in Breda Wil jij aan de slag als PHP programmeur bij een grote webshop om je daar te richten op de backend taken? Werken in een dynamische organisatie waarbij je de andere afdelingen binnen de organisatie ook te zien krijgt? Je komt te werken in een jong team in een ontspannen sfeer waar niets moet en veel kan. Bedrijfsinfo De webshop heeft in totaal ruim 75 werknemers en is gevestigd in het centrum van Breda. Deze webshop valt in de top 5 van zijn categorie. Naast de webshop zijn

Bekijk vacature »

Allround .NET developer voor maatwerk in verschill

Veel verschillende projecten, veel verschillende klanten(zowel klein als grootschalig) en daardoor een zeer diverse functie is wat deze opdrachtgever biedt. Ze zetten zich apart door de toewijding en transparante wijze van communiceren. Actief treden ze met de klant in gesprek om zo de verschillende projecten zo dicht mogelijk bij de klant wens tot uiting te brengen. De manier waarop zij te werk gaan zorgt ervoor dat ze veel repeat-business hebben. Veel klanten komen terug door de kwaliteit die zij eerder geleverd hebben gekregen vanuit onze opdrachtgever. Alhoewel de focus ligt op het ontwikkelen van software, houden zij zich ook bezig

Bekijk vacature »

Junior+/Medior developer

Bedrijfsinfo Het dynamische bedrijf in de regio Breda bestaat nu ruim 21 jaar heeft 45 mensen in dienst, waarvan 10 developers. Samen met het team ben je constant bezig met het ontwikkelen van maatwebsites en bijbehorende applicaties. Het kantoor dat gelegen is midden in een villa wijk, is verdeeld in verschillende ruimtes. Voor elke ruimte een andere ‘’tak van sport’’. De ontwikkelaars zitten bij elkaar net zoals de consultants. Doordat de directeur zelf ook developer is, ga je echt werken in een platte organisatie. Functieomschrijving Binnen de organisatie ga je aan de slag als PHP developer die zich gaat richten

Bekijk vacature »

Junior C# Developer gezocht voor grote internation

Dit bedrijf is 42 jaar geleden ontstaan in Australië en telt 13 vestigingen wereldwijd. Sinds 5 jaar is bedrijf actief in Europa. Ze zorgen voor diverse IT solutions in de Automotive branche. In Australië beheren ze 80% van de markt en ook in Nederland zijn ze hard aan de weg aan het timmeren. Het bedrijf telt wereldwijd 550 FTE en op dit moment 13 FTE in Nederland, maar is er een duidelijke wens om te groeien. Je komt terecht in een multiculturele omgeving en waarbij Engels voornamelijk de voertaal is op de werkvloer. De sfeer is informeel en kom je

Bekijk vacature »

Medior full-stack .NET Developer Nijmegen

Bedrijfsinformatie Voor een business partner in de omgeving van Nijmegen ben ik op zoek naar een full-stack .NET developer die ervaring heeft met ASP.NET en C#, en tevens uit de voeten kan met JQuery, Javascript en CSS. Het bedrijf levert software aan gemeenten voor woningen. Door hun flinke groei in de afgelopen jaren zijn ze inmiddels de marktleider in Nederland. Van de 40 medewerkers zijn er 12 software developer en werken ze dagelijks aan nieuwe functionaliteiten van deze applicatie. Het jonge team kent een informele sfeer, zonder managementlagen. Elke maand hebben ze leuke uitjes, zoals bijvoorbeeld een etentje. Teambuilding staat

Bekijk vacature »

Medior Allround PHP Developer

Mijn opdrachtgever is een gevestigde onderneming in de omgeving van Den Bosch, het bedrijf heeft een geautomatiseerd platform ontwikkeld die het mogelijk maakt om in zoek machines te adverteren. Dit zoen zij dagelijks voor verschillende internationale partijen, hierbij komt een hoop data kijken die omgezet moet worden in Smart data in een Dash board voor de klanten zodat de resultaten goed overzichtelijk zijn. Het bedrijf heeft sinds kort ook een extra locatie geopend in Zuid Holland, deze vestiging dient alleen als Development center waar alleen de code ingedoken wordt. Het Development team in Den Bosch bestaat uit 8 man waarvan

Bekijk vacature »
Erik Rijk
Moderator

Erik Rijk

08/03/2016 10:52:56
Quote Anchor link
Ik werk met Zend Framework 2.

Vanaf versie 3, gaan de "ServiceLocatorAwareInterface" & "ServiceLocatorAwareInitializer" eruit en dien je je dependencies op te lossen via en factory.

Is er een duidelijke regel wat je zou moeten doen qua DI? In ZF2 draait alles om de servicelocator, maar het lijkt me niet de bedoeling om deze te injecteren. De reden dat het eruit is gehaald in v3, is dat het het doel van DI een beetje voorbij schiet omdat je via deze servicelocator alles binnenhaalt.

Als ik een object heb met 20 functies, welke in totaal 6 a 8 dependencies nodig hebben, ga ik deze dan allemaal via de constructor meegeven? Heb ik teveel verantwoordelijkheden binnen 1 object waardoor er teveel dependencies zijn? Dit laatste kan ik mij niet goed voorstellen.

Wat is jullie mening mbt DI? En als jullie voorbeelden hebben binnen ZF2 zou dat mij erg helpen.

PHP hulp

PHP hulp

16/08/2018 14:14:27

Wouter J

Wouter J

08/03/2016 11:10:16
Quote Anchor link
Service Locator is een anti-pattern. De container is een object waar niemand van af mag weten. Je hele applicatie moet kunnen werken zonder de container en geen enkele class moet dus "container aware" (aka Service Locator) zijn.

Zowel 20 methods als 8 dependencies voor 1 object zijn inderdaad een hint dat de class teveel verantwoordelijkheden heeft. Hoewel er uitzonderingen zijn, wordt er vaak een standaard van max 4-5 dependencies aangehouden.

Erik Rijk
Moderator

Erik Rijk

08/03/2016 11:29:22
Quote Anchor link
Dit is inderdaad het antwoord wat ik zelf ook had bedacht.

Haha, wat betreft de dependencies, ik gaf een voorbeeld waarbij ik zo'n reactie wilde uitlokken! Ook hier verschillen wij dus niet in van mening.

Bedankt voor je reactie en ik kan hier wel wat mee :) Zal het verder communiceren binnen het team!

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

08/03/2016 11:31:13
Quote Anchor link
Erik Rijk op 08/03/2016 10:52:56:
Als ik een object heb met 20 functies, welke in totaal 6 a 8 dependencies nodig hebben, ga ik deze dan allemaal via de constructor meegeven?

De eerste vraag is dan: gelden die dependencies voor het gehele object of slechts voor bepaalde methoden? Meestal het laatste, omdat je afhankelijkheden liefst zo klein mogelijk wilt houden voor loose coupling en de inversion of control.
Erik Rijk op 08/03/2016 10:52:56:
Heb ik teveel verantwoordelijkheden binnen 1 object waardoor er teveel dependencies zijn? Dit laatste kan ik mij niet goed voorstellen.

Ja, waarschijnlijk wel. Als je 20 methoden en 8 dependencies hebt, kun je meestal wel verantwoordelijkheden afsplitsen.

Erik Rijk
Moderator

Erik Rijk

08/03/2016 11:40:38
Quote Anchor link
Hi Ward van der Put,

Er zijn dependencies die inderdaad slechts over bepaalde methoden gaan. Ik ga aan de slag dit om te gooien.
loose coupling en de inversion of control ga ik meer over lezen! Bedankt voor je reacte.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.