Design in PHP en nog wat andere dingetjes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Rio-man

Rio-man

28/12/2005 22:48:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb weer eens wat vragen. Ik en de medewebmaster van Auto-Opinie zijn er zga overeens dat we gewoon een betaalde host nemen.
Maar de vraag is, hoeveel MB's moeten we hebben ervoor(1)?
Hier moet een PHPBB forum opkomen (2), een indexpagina met PHP(3), Autonieuws onderwerpen en een soort van upload (4).

Ik heb er voor het gemak even nummerjes bijgezet, wat het denk ik wat makkelijker antworden wordt. Verder stel ik de vraag per nr wat uitgebereider.

1: Spreekt voor zich
2: Ik krijg (overdreven.. )1000 bestanden, maar ik weet begod niet hoe ik dit alles nou moet configureren enzo.
3: Heb ik al wat over gelezen hier, maar het wordt er niet duidelijker op voor mij. Want ik wil zegmaar zoiets maken als www.autoscoops.net, maar ik heb geen flauw idee hoe. Dus wie kan mij hiermee helpen?
4: Is het mogelijk om bijvoorbeeld een nieuwsbericht met foto's te maken, die in een mailform zetten en uploaden zodat het nieuws op de hoofdpagina kan komen te staan, en een aparte (eigen) pagina krijgt?


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Want de plannen zijn er, en die zijn opzich best mooi alleen de uitwerking krijg ik moeilijk voor elkaar omdat ik een beginner ben op PHP gebied.

Greetz Bryan
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 10:38:50
 
Erik Rijk

Erik Rijk

28/12/2005 23:01:00
Quote Anchor link
Dit ga je alleen voor elkaar krijgen als je nu heel hard php gaat leren of als je er voor wilt betalen.
 
Alfred -

Alfred -

28/12/2005 23:02:00
Quote Anchor link
1. Hangt af van hoeveel foto's e.d. je op je site wil plaatsen... Het PHPBB forum op zich zal niet zo héél veel gaan innemen...
2. Er zit een handleiding bij zoiets, misschien eens doornemen? ;) Of een install.php... :)
3. Als je er zelf geen verstand van hebt, is het misschien handig om dit uit handen te geven, en voor je te laten maken? Tenzij je een die-hard ben die er écht ook nog wat van wil leren
4. Ja, alles is mogelijk :)

Verder, je bent een beginner op PHP gebied, zoals ik hierboven al zei, als je er écht wat van wil leren, kan je beginnen met hier wat tutorials door te nemen, en dergelijk.. Al doende leert men. Maar hier zal wel wat tijd in kruipen, dus verwacht niet dat je volgende week/maand je website in elkaar hebt.
 
Rio-man

Rio-man

28/12/2005 23:07:00
Quote Anchor link
Rafael:
4. Ja, alles is mogelijk :)


En weet je misschien of er al zoiets bestaat, Misschien in HTML Oid?
 
Alfred -

Alfred -

28/12/2005 23:10:00
Quote Anchor link
Bwa, in HTML lijkt me sterk.. In PHP eerder ;)
Bestaat vast wel, anders kan je het zelf ook maken, lijkt me niet zo moeilijk, hoewel je het zo moeilijk maakt als je zelf wil natuurlijk :)
 
Rio-man

Rio-man

28/12/2005 23:11:00
Quote Anchor link
't wordt tijd dat ik echt eens wat tutu's hier ga doorlezen dan want ik wil er wel werk van maken nl.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/12/2005 23:17:00
Quote Anchor link
Je kunt PHP in redelijk korte tijd leren als je

1) intelligent bent
2) er elke dag minstens een paar uur in steekt
3) al ervaring hebt met andere programmeertalen, bv JavaScript
 
Kalle P

Kalle P

28/12/2005 23:21:00
Quote Anchor link
Beter is java of c bijvoorbeeld. Javascript is wel wat anders. Maar als je zo'n site wilt maken met alles erop en eraan dan ben je toch wel ff een tijdje bezig lijkt me.
 
Rio-man

Rio-man

28/12/2005 23:22:00
Quote Anchor link
Bestaan er ook nog makkelijkere manieren om een mooie professionele site te krijgen?
 
Kalle P

Kalle P

28/12/2005 23:24:00
Quote Anchor link
$$$
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/12/2005 23:26:00
Quote Anchor link
Kalle:
Beter is java of c bijvoorbeeld. Javascript is wel wat anders.


De syntax van JavaScript doet ook sterk denken aan C en omdat ik uit de post meende op te maken met een niet al te ervaren PHP-er van doen te hebben, begon ik maar eens voorzichtig met JavaScript.
 
Kalle P

Kalle P

28/12/2005 23:30:00
Quote Anchor link
Ja tis ook logisch hoor, want het is veel waarschijnlijker dat iemand javascript kent dan c of java die met site maken bezig is.

En had je een geslaagde avond jan?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/12/2005 23:31:00
Quote Anchor link
Kalle:
En had je een geslaagde avond jan?


Zeer geslaagd! Uit eten met een mooie meid is altijd goed, natuurlijk :-)
 
Kalle P

Kalle P

28/12/2005 23:32:00
Quote Anchor link
Dan gaat het php-en ook een stuk beter hej :D
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/12/2005 23:35:00
Quote Anchor link
Zeker weten!
 
Jelmer -

Jelmer -

28/12/2005 23:40:00
Quote Anchor link
Bryan:
Bestaan er ook nog makkelijkere manieren om een mooie professionele site te krijgen?

Veel geld uitgeven aan de juiste mensen en goede afspraken maken kan daar voor zorgen. Veel geld is niet eens nodig, maar je moet zowiezo weten met wie je te maken hebt, en heel erg goed weten wat je precies wilt hebben. Dat laatste moet zowiezo, maar waneer je zelf programmeert is verspilde tijd iets minder prijzig.

Verder is het altijd handig om te weten wat er allemaal al is. Dat wat jij wilt klinkt heel erg als een portal/cms/community, en je bent zeker niet de eerste met die behoeften. Grote kans dus dat er al OpenSource software voor gemaakt is. Ga maar eens rondsneupen op http://opensourcecms.com, daar staan alle grote open source systemen die werken via php en mysql (de meest gangbare benodigdheden) wel op. Op http://webhosters.nl kan je terecht voor een, volgens hun, objectief overzicht.

PS: @Jan en anderen: Veel plezier met Javascript, is de moeite waard. Met PHP-alike en Javascript kan je echt wonderen verrichten, naja, af en toe dan.
Gewijzigd op 28/12/2005 23:49:00 door Jelmer -
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

28/12/2005 23:48:00
Quote Anchor link
Jelmer:
PS: @Jan en anderen: Als je javascript een beetje redelijk beheerst, is het echt een royale taal die in combinatie met PHP-achtig backend wonderen kan verrichten. En onbelangrijk is het zeker niet, aangezien de Javascript-zooi direct ervaren wordt door de gebruiker.


Helemaal mee eens. Ik bedoelde dat JavaScript laagdrempeliger is dan C en Java.
 
Kalle P

Kalle P

28/12/2005 23:56:00
Quote Anchor link
Ja daar sluit ik mij ook bij aan. Omdat c en java nou eenmaal niet echt samen kunt gebruiken, iniedergeval samen tot 1 iets. Wel een applet ofzo, maar dat zet je er dan in. Maar als je c of java beheerst is het eitje om te php-en (OOP). Maar als je dus javascript kan moet je toch nog wel meer uitvogelen, maar het is inderdaad een mooie combinatie samen.
 
Eris -

Eris -

29/12/2005 09:51:00
Quote Anchor link
Ik ben ooit begonnen met TI-Basic. Ziet er ook geinig uit ;)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/12/2005 09:54:00
Quote Anchor link
Dat TI, komt dat gewoon van die rekenmachinetjes? Texas Instruments?
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

29/12/2005 09:58:00
Quote Anchor link
Bryan:
't wordt tijd dat ik echt eens wat tutu's hier ga doorlezen dan want ik wil er wel werk van maken nl.


Tja...zelfkennis is er al dus ik zou zeggen go for it...
Fijn php 2006 gewenst :-)

Groet, lissy
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.