Dialog tag

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

23/08/2021 11:37:23
Anchor link
Hoi

Ik heb ergens gelezen dat chrome de alert/prompt en ask zou blokeren in de toekomst.

Ik ben nu dus aan het experimenteren met de tag dialog.
Mijn bedoeling is vooral om bevestiging te hebben bij verwijderen van data.

In onderstaande belachelijke testcode
lukt het wel om de dialoog te tonen. Echter ik kan nog steeds scrollen. Kan ik dat beletten?

Jan

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<!DOCTYPE html>
<html lang="nl">
    <head>
        <meta charset="utf-8">
        <title>test dialog tag</title>
        <style>
            dialog {
                width: 50%;
                margin: auto;
            }
        </style>
    </head>
    <body>
        <dialog id="dlg">
            <h2>Dialoog titel</h2>
            abcdefghijklmnopqrstuvwxyz<br>
            0123456789<br>
            ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ<br><br>
            <button onclick="document.getElementById('dlg').close();">Sluit</button>
        </dialog>
        <hr>
        <button onclick="document.getElementById('dlg').showModal();">Toon dialoog</button>
        <div>
            <?php
                $karakters
= 'abcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ';
                for($i=1;$i<=1000;$i++) {
                    $len = rand(2,10);
                    for($j=1;$j<$len;$j++) {
                        echo $karakters[rand(0,strlen($karakters)-1)];
                    }

                    echo ' ';
                }

            ?>

        </div>
        <a href="#">link</a>
    </body>
</html>
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 15:43:49
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/08/2021 11:43:09
Anchor link
Geen idee, want ik heb geen Safari. Verder hebben de andere browers geen ondersteuning.

Als ik op https://caniuse.com/?search=showmodal kijk, dan lijkt dit een verloren functie:
Quote:
This feature is deprecated/obsolete and should not be used.


En als ik dit bericht uit 2015(!) lees, dan is wel duidelijk dat de ondersteuning ooit gaat vervallen.

De dialog-tag daarintegen is wel nieuw, en zou wel steeds vaker ondersteund moeten worden vanaf Chrome 93. Ik heb het nog niet kunnen testen.
Gewijzigd op 23/08/2021 11:47:28 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

23/08/2021 11:52:05
Anchor link
- Ariën - op 23/08/2021 11:43:09:
Geen idee, want ik heb geen Safari. Verder hebben de andere browers geen ondersteuning.

Net omgekeerd. Enkel safari ondersteunt het niet. :)

- Ariën - op 23/08/2021 11:43:09:
Als ik op https://caniuse.com/?search=showmodal kijk, dan lijkt dit een verloren functie:
Quote:
This feature is deprecated/obsolete and should not be used.


Niet gezien This feature is deprecated/obsolete and should not be used. Zal dus maar stoppen met dialog. Ik was gelukkig maar aan het testen.

- Ariën - op 23/08/2021 11:43:09:
En als ik dit bericht uit 2015(!) lees, dan is wel duidelijk dat de ondersteuning ooit gaat vervallen.

De dialog-tag daarintegen is wel nieuw, en zou wel steeds vaker ondersteund moeten worden vanaf Chrome 93. Ik heb het nog niet kunnen testen.

Hoe raar! Dialog nieuw maar showmodal depricated. showmodal is net voor tag-dialog.

Bedankt
Jan



Toevoeging op 23/08/2021 11:57:39:

Als ik goed verder lees is het Window.showModalDialog dat deprecated is. Niet de tag dialog en dialog.showModal.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/08/2021 14:12:31
 
Jan R

Jan R

24/08/2021 09:17:28
Anchor link
Bedankt Ozzie

Sorry maar bij mij kwam deze hit niet als eerste. Je kunt een paar standaard opties instellen in google:)
Echter nu ik dit werkende heb wil ik toch de uitleg geven voor anderen hoe ik het gedaan heb.

Maak een dialoog aan in je HTML
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
        <dialog id="dlg">
            <h2 id="dlgtitel">Dialoog titel</h2>
            <div id="dlgtekst">Dialoog tekst</div>
            <div id="dlgknoppen"></div>
        </dialog>


Maak ergens een code aan welke de dialoog toont.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<button onclick="openen('dlg','Hier titel', 'De vragen', ['knop 1', 'knop 2', 'knop 3', 'knop 4']);">showModal</button>


Open en sluit de dialog via code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<script>
    function sluit(d, buttonTxt) {
        d.close();
        document.body.classList.remove("h");
        alert("Je koos voor: " + buttonTxt);
    }
    function openen(d, titel, tekst, knoppen) {
        document.body.classList.add("h");
        document.getElementById("dlgtitel").innerHTML = titel;
        document.getElementById("dlgtekst").innerHTML = tekst;
        divknop = document.getElementById("dlgknoppen")
        divknop.innerHTML = "";
        for(i=0;i<knoppen.length;i++) {
            let k = document.createElement("input");
            k.type="button";
            k.visible=true;
            k.value=knoppen[i];
            k.onclick = function() {
                //this=de knop; 1parent=div met alle knoppen; 2parent=de dialog
                sluit(this.parentElement.parentElement, this.value);
            }
            divknop.appendChild(k);
        }
        document.getElementById(d).showModal();
    }
</script>


Je hebt ook een beetje style nodig
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<style>
            dialog {
                width: 50%;
                margin: auto;
                position:fixed;
            }
            .h {
                overflow:hidden; /* verplicht */
            }
        </style>


Ik hoop om hier iemand mee van dienst te zijn. Onthou wel dat (nog) niet elke browser de dialog tag ondersteunt!

Jan
Gewijzigd op 24/08/2021 09:19:41 door Jan R
 
Ad Fundum

Ad Fundum

24/08/2021 20:45:59
Anchor link
Ik wist niet van het bestaan af.
MDN heeft ook een werkend voorbeeld, dat wel werkt op Edge, maar niet op Firefox zelf (en ook niet op Safari).
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/Element/dialog

Gezien het voorbeeld moet er veel JavaScript code bij, en de dialog ziet er ook niet echt mooi uit op Windows 10. Ik denk dat veruit de meeste mensen dat laatste beetje JavaScript en CSS maar zelf maken.
 
Adah Heidenreich

Adah Heidenreich

22/10/2021 13:20:09
Anchor link
<dialog open>This is an open dialog window</dialog>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/10/2021 13:28:29
Anchor link
Nuttige kick! :-/
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.