[Discussie] Eigen CMS of niet?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/06/2011 20:16:56
Quote Anchor link
Hmmm, oke... dat klinkt ingewikkeld :-/
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:00:38
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/06/2011 20:22:21
Quote Anchor link
Ingewikkeld :-P? Valt wel mee vind ik.
Gewijzigd op 13/06/2011 20:22:40 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/06/2011 20:23:26
Quote Anchor link
Zo klinkt het wel... connecties tussen meerdere servers, controleren op afstand... heftig hoor :)
 
The Force

The Force

14/06/2011 16:19:49
Quote Anchor link
- Aar - op 13/06/2011 19:18:57:
Mijn CMS (MultiPage) geef ik in eerste instantie alleen aan aan bekenden vrij gezien de source nog niet encoded is. Dit zijn wel mijn plannen, maar ik moet eerst nog wat verdienen om Zend/IonCube encoder te kunnen kopen ;-).

Heb je wel eens gekeken naar open-source (gratis) encoders? Bijvoorbeeld http://sourceforge.net/projects/turck-mmcache/ of http://ombudi.com/? Hebben wellicht niet dezelfde vorm van onderrsteuning, maar het doet zo te zien wat het moet doen.

- Aar - op 13/06/2011 19:18:57:
Mijn opvolger zal volledig uit OOP bestaan en een eigen MCV framework aan bord hebben. Dit omdat Zend en CakePHP in mijn ogen gewoon best wel omslachtig eruit zien, met een eigen framework hoef je ook niet zat documentaties door te spitten en functies van dat framework te leren.

Kijk eens naar CodeIgniter. Een werkelijk geniale documentatie, het is zeer eenvoudig, makkelijk uitbreidbaar en zeer snel. En je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden ;).
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

14/06/2011 17:49:32
Quote Anchor link
Argumenten waar ik zo op kon komen:

Zelfbouw CMS

Voordelen
- Je snapt het systeem: niets is te gek.
- Flexabiliteit
- Geen verwarring door TE VEEL mogelijkheden

Nadelen
- Foutgevoelig
- Veeeeeeeeel werk
- Keer op keer het wiel opnieuw uitvinden
- Klanten willen het gevoel hebben, niet aan je vast te zitten. Met een zelfbouw CMS zijn ze aan jou verbonden.

OpenSource
Voordelen
- Klanten hebben het gevoel niet aan jouw vast te zitten. Er zijn genoeg partijen die de website eventueel zouden kunnen overnemen.
- Voor bijna elk probleem bestaat al een oplossing.
- Updates hoef je niet zelf te schrijven.

Nadelen
- Known issues & bugs kunnen worden geexploiteerd.
- Het vraagt tijd om kennis de verzamelen over het systeem zelf
- Specifieke modules bouwen duurt langer.
- Overkill aan functionaliteiten.

Zelf gebruik ik CMS Made Simple. Een eenvoudig Open Source CMS met duizenden plugins. Verder zeer basic functionaliteiten - dat beperkt de mogelijkheden maar vergroot drastisch de usability.

Verder is het beste systeem waar ik tot nu toe mee gewerkt heb, van m'n oude werk.
Deze hadden een centrale backend server met alle templates voor alle websites.

Alle PHP pagina's worden gegenereerd en via FTP over PHP op het doeldomein gezet, in dezelfde mappen hierarchie als het menu.

Dit zorgde voor
1.) SEO zonder gebruik van .htaccess
2.) Altijd een snelle backend.
3.) Minimum belasting voor het doeldomein.
4.) Het CMS is bij iedereen up to date.
5.) Als je werkzaamheden aan het CMS doorvoert, blijven alle websites in de lucht.
 
John Acid

John Acid

14/06/2011 20:04:53
Quote Anchor link
Is joomla geen goede opensource cms?
ik heb overigens geen verstand van cms, vandaar de vraag.
 
Wouter J

Wouter J

14/06/2011 20:07:25
Quote Anchor link
Ja, Joomla! is een opensource cms. Net zoals drupal en vele andere.

Wordpress is een blog systeem die ook een functie van een CMS zou kunnen aannemen.
 
Chris -

Chris -

21/06/2011 14:11:53
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/06/2011 20:23:26:
Zo klinkt het wel... connecties tussen meerdere servers, controleren op afstand... heftig hoor :)


Voor een paar systemen doe ik dit zelf ook. Onderandere serversafe.nl heeft dit, waarvan de broncode overigens is beveiligd. Ook een paar nieuwe kleinere systemen controleren of er een geldige licentie is voor dat domein, puur zodat het systeem niet zomaar word gekopieerd en ergens word neergezet. Een nieuw projectje (MySQL Backup) heeft dit bijvoorbeeld :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/06/2011 15:15:41
Quote Anchor link
Maar wat dan als jouw server eruit ligt en de controle niet kan plaatsvinden? Of als de gebruikers van het systeem het if-je van de controle er uit slopen?
 
Chris -

Chris -

21/06/2011 16:03:40
Quote Anchor link
Het bestand is met ioncube beveiligd. En tja, als je bij een beetje hostingprovider zit, heb je geen last van downtime :-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/06/2011 16:07:45
Quote Anchor link
Hmmm, oke... normaal gesproken niet, maar toch vervelend als jouw site eruit ligt en die die andere site vervolgens niet meer werkt :)
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.