Discussion Onion.com site + idee review

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stephan G

Stephan G

23/05/2013 22:16:24
Quote Anchor link
Een goedenavond allen. Onlangs heb ik de pilotversie afgerond van een website (klik) die is ontstaan uit een idee van mij: het idee om eenvoudig en snel in gesprek/discussie te raken over een onderwerp van je interesse. Deze website heb ik gemaakt puur uit non-profit overtuigingen. Ik heb niet de intentie om er ooit doelgericht geld mee te gaan verdienen. Het gaat me echt om het feit dat mensen interessante ideeën met elkaar kunnen uitwisselen en levensvreugdes of dilemma's kunnen bespreken, om zo te groeien als mens of om het gewoon naar de zin te hebben :).

Aan degene die dit leest en wiens interesse is gewekt, zou ik graag een paar vragen willen stellen m.b.t. de website. Ik ben namelijk benieuwd of (je denkt dat) het voor mij de moeite waard is om er meer tijd in te steken en het te verbeteren en te onderhouden.

De vragen zijn als volgt (uiteraard hoeft niemand dit aan te houden, maar hier ben ik voornamelijk in geïnteresseerd, plus een antwoord op de laatste zin hierboven).

1. Wat vind je van het idee?
2. Denk je dat het idee goed is uitgewerkt?
3. Wat vind je van de looks van de website? Passen die denk je bij de visie die ik zojuist kort heb beschreven?
4. Is er iets wat in één oogopslag niet duidelijk is?
5. Wat vind je van de naam? Ik twijfel tussen Discussion Onion en Common Onion.
6. Heb je overige vragen/opmerkingen?

Mocht je de tijd en moeite willen nemen om met een kritische blik de website te willen bezoeken en te beoordelen: superbedankt!

Update: Mocht je geen zin hebben om je te registreren (wat ik kan begrijpen), op de "about" pagina staan een aantal screenshots van hoe het eruit ziet als je bent ingelogd. Wellicht geeft dat een kleine impressie van wat de inhoud van de website is. Ik heb naar aanleiding van de comments hieronder al het idee opgedaan om een soort latest activity feed onder de login form te maken (of op een andere plek), en om discussies ook voor niet ingelogde bezoekers toegankelijk te maken (alleen het bekijken, niet het discussieren zelf).
Gewijzigd op 23/05/2013 22:50:27 door Stephan G
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 17:44:41
 
Eddy E

Eddy E

23/05/2013 22:29:14
Quote Anchor link
Helaas... moet je wéér registreren.
Kan dat niet zonder?

Toevoeging op 23/05/2013 22:29:35:

En dus zie ik maar bar weinig.
Ik ben er weg.
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

23/05/2013 22:31:23
Quote Anchor link
1 Het idee zie ik wel zitten, alleen nu maar hopen dat het geen doden community wordt en dat je aardig wat bezoekers krijgt.
2 Je idee is voor zover ik heb gezien aardig uitgewerkt alleen voor het design zou ik onder je login en tekst een last post: aan maken.
3 Toen ik voor het eerst op je site kwam dacht ik meteen, dit is echt z'n basic design.
4 Je home moet vind ik wel een: last post: bevaten.
5.1 De huidige naam vind ik goed genoeg hoor.
5.2 Is het mogelijk om post te bekijken zonder account? dat is voor mij wel een must. Heb je eigenlijk categorieën als natuur, lichaam, code, enz.
 
Stephan G

Stephan G

23/05/2013 22:43:32
Quote Anchor link
Eddy E op 23/05/2013 22:29:14:
Helaas... moet je wéér registreren.
Kan dat niet zonder?

Toevoeging op 23/05/2013 22:29:35:

En dus zie ik maar bar weinig.
Ik ben er weg.


Ik vind dat zelf inderdaad ook altijd jammer, maar ik ben bang dat ik er niet echt omheen kan in dit geval. Ten minste, niet voor het posten van berichten e.d., hoe kun je anders bijhouden wie wat heeft gepost :)?



R-J K op 23/05/2013 22:31:23:
1 Het idee zie ik wel zitten, alleen nu maar hopen dat het geen doden community wordt en dat je aardig wat bezoekers krijgt.
2 Je idee is voor zover ik heb gezien aardig uitgewerkt alleen voor het design zou ik onder je login en tekst een last post: aan maken.
3 Toen ik voor het eerst op je site kwam dacht ik meteen, dit is echt z'n basic design.
4 Je home moet vind ik wel een: last post: bevaten.
5.1 De huidige naam vind ik goed genoeg hoor.
5.2 Is het mogelijk om post te bekijken zonder account? dat is voor mij wel een must. Heb je eigenlijk categorieën als natuur, lichaam, code, enz.


1. No comments
2 & 4. Zeer goed plan! Ik zat al te bedenken hoe ik niet geregistreerde bezoekers de mogelijkheid kan geven om toch wat van de site te zien, zodat ze ook worden getriggerd om mee te doen, zonder ze alle functionaliteit te bieden die een geregistreerd lid krijgt (maken en joinen van discussies). Ik had hier al aan gedacht, maar niet op deze manier, dit is wel een slimme :).
3. Is dat denk je altijd negatief? =]
6. Op dat eerste: nee, maar dat vind ik wel een goed idee dus daar kan ik zeker wel mee bezig gaan, en wat betreft dat tweede: ja!

Thanks voor de comments :)
Gewijzigd op 23/05/2013 22:47:16 door Stephan G
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

23/05/2013 23:00:56
Quote Anchor link
Stephan G op 23/05/2013 22:43:32:

3. Is dat denk je altijd negatief? =]


Uhm dat kan ik niet zo zeggen, maar als site vind ik altijd dat je je uniek moet maken, dus met een design met een net iets anderen draai maak je je site ook een stuk mooier. tenminste dat is mijn mening.

Gebruik bijv. is wat fade in animatie's of wat dacht je van de nieuwe techniek, CSS3?
Je kan nu ook animeren in css.
 
Stephan G

Stephan G

23/05/2013 23:05:45
Quote Anchor link
Goed punt! Ga ik over nadenken, hoewel ik het juist eigenlijk expres zo basic mogelijk heb gehouden, omdat ik hou van een zo clean mogelijke look. Maar ergens vind ik dat je zeker gelijk hebt, dus ik zal erover denken, thanks!
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

23/05/2013 23:30:18
Quote Anchor link
Heb je al een stack overflow/youtube idee ingebouwd? Want je zou (wat niet eens zo moeilijk is) een like-systeem kunnen maken waardoor je beste berichten boven aan komen te staan.
 
Stephan G

Stephan G

23/05/2013 23:32:59
Quote Anchor link
Hmm zit wat in ja. Wijkt wel totaal af van wat ik eerst in m'n hoofd had, maar zou best eens een waardevolle toevoeging kunnen zijn. Wat meer gericht op het spectaten van discussies i.p.v. het er zelf aan meedoen. Nice idee :).
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

30/05/2013 17:16:29
Quote Anchor link
Misschien z'n soort design: http://dribbble.com/shots/1092619-Discussion-widget/attachments/136697
Dat staat net wat mooier en over zichtelijker. Ik zou wel wat kunnen helpen, stuur me maar een PM!
 
Duco W

Duco W

31/05/2013 13:30:30
Quote Anchor link
Quote:
Ik vind dat zelf inderdaad ook altijd jammer, maar ik ben bang dat ik er niet echt omheen kan in dit geval. Ten minste, niet voor het posten van berichten e.d., hoe kun je anders bijhouden wie wat heeft gepost :)?


Wat dacht je van inloggen via Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, OpenId etc.? Als je mensen de mogelijkheid geeft om via deze services te kunnen inloggen hoeven ze niet persé een account aan te maken en heb jij in één klap de broodnodige informatie (naam, e-mailadres, woonplaats etc.). Dit is echt ideaal. Voor de mensen die dit niet willen kun je altijd het ouderwetse registreren erin laten.
 
Robbert B

Robbert B

04/06/2013 08:52:31
Quote Anchor link
Duco W op 31/05/2013 13:30:30:
Quote:
Ik vind dat zelf inderdaad ook altijd jammer, maar ik ben bang dat ik er niet echt omheen kan in dit geval. Ten minste, niet voor het posten van berichten e.d., hoe kun je anders bijhouden wie wat heeft gepost :)?


Wat dacht je van inloggen via Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, OpenId etc.? Als je mensen de mogelijkheid geeft om via deze services te kunnen inloggen hoeven ze niet persé een account aan te maken en heb jij in één klap de broodnodige informatie (naam, e-mailadres, woonplaats etc.). Dit is echt ideaal. Voor de mensen die dit niet willen kun je altijd het ouderwetse registreren erin laten.


Goed idee van je, zat er ook net aan te denken!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.