Div buiten scherm laten vallen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Menno

menno

13/01/2010 20:26:00
Quote Anchor link
Ik heb een design probleem.

Stel even dat ik 3 divjes naast elkaar heb staan van dezelfde grote die een totale breedte hebben van 1000 pixels en gecentreerd op het scherm.
Dit betekent dat je scherm een resolutie van 1000px of hoger moet hebben wil je ze allemaal kunnen zien.

Stel dat we een resolutie hebben van 800 pixels dan valt er een stuk van me website weg, in dit geval de rechterkant.

Dat wil ik niet, wat ik wil is dat de meest linkse div van het beeld af schuift of kleiner word of iets dergelijks.

De middelste div is het belangrijkst en die moet altijd zichtbaar zijn maar de linkse en de rechtse div moeten dus verdwijnen/krimpen als er niet genoeg ruimte is op het scherm.

Oh btw. de middelste div heeft een fixed width en kan niet veranderen.

Is dat mogelijk?

PHP hulp

PHP hulp

09/07/2020 13:42:41

Repelsteeltje

repelsteeltje

13/01/2010 20:52:00
Quote Anchor link
mischien iets zoals dit?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<body style=" text-align:center; overflow-x:hidden;">

<div style="width:200%; position:absolute; top:0px; left:-50%;">
<div style="width:200px; background-color:#ff0000; display:inline; vertical-align:top;"></div>
<div style="width:600px; background-color:#ffffff; display:inline; vertical-align:top;"></div>
<div style="width:200px; background-color:#0000ff; display:inline; vertical-align:top;"></div>
</div>

</body>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.