div in een article tag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Remco schrubben

remco schrubben

30/06/2012 03:27:42
Quote Anchor link
Morgen formleden

Ik zit even met een raar probleem. JSFiddle heb ik even een klein opzet neer gezet. Het is vrij simpel opgebouwd met een article-tag en 2 div-tags.

De 2 div's wil ik naast elkaar hebben in de article-tag dit lukt wel met een float left. Alleen de article content rekt niet meer met de inhoud van de 2 div's.

Wat zie ik in nu eigenlijk over het hoofd.
Ik heb gelezen dat ik de article een position: relative; en de 2 div's een position: absolute; mee moest geven. maar dit heeft ook niet geholpen helaas.

EDIT:
Ik lees in DEZE topic dat je dan gebruik moet maken van een <div class="clear"></div>.
Is dit de enige goede manier?
Gewijzigd op 30/06/2012 04:48:57 door Remco schrubben
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 01:47:32
 
Wouter J

Wouter J

30/06/2012 08:51:57
Quote Anchor link
Ja, alleen is dat niet de juiste manier voor semantiek en dus gebruik je:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
article.info:after {
    content: '';
    display: block;
    clear: both;
}
 
Remco schrubben

remco schrubben

30/06/2012 13:36:04
Quote Anchor link
Dit was de oplossing, mijn dank hier voor.
Had ik alleen nog een vraagje over dit stukje:

Ik heb gelezen dat ik de article een position: relative; en de 2 div's een position: absolute; mee moest geven.

Moet ik deze positions volgens de html semantiek ook gaan gebruiken of kan ik deze gewoon weg laten. Ik zie namelijk even niet wat van de position tag meer waarde krijgt aan de code.
 
Wouter J

Wouter J

30/06/2012 17:27:05
Quote Anchor link
Remco, positions is CSS en semantiek in HTML. Dat heeft dus even veel met elkaar te maken als de bouwer van een huis en de schilder die het huis 3 jaar later schildert.

En tevens hoeft het helemaal niet. Het is wel zo dat als je bijv. de divs aan de bottom van de article wil plaatsen je die divs position: absolute; moet geven en bottom: 0; en dan de article position: relative;, omdat er vanuit de relative position wordt gepositioneerd met absolute position.
 
Remco schrubben

remco schrubben

30/06/2012 22:32:07
Quote Anchor link
Wouter

Bedankt voor deze uitleg. Het is dus alleen erg handig en verstandig te gebruiken zodra je echter div's binnen div's gaat positioneren.

Nogmaals bedankt voor de uitleg.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.