Div moet onderaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead Developer

Do you want to work as a Lead Developer? Are you ready for a new challenge with variety and independence in a self-managing team that is responsible for the control apps for the climate in buildings and in greenhouses? The customer has no shortage of ambition and wants to be pioneering within their segment. How do they want to do this? I would like to tell you more about this in a personal conversation. As an experienced Lead Developer you work with your team on web applications for laptop, tablet and smartphone. You write robust, readable and reusable code and

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer Datawarehouse

Senior .NET Developer Datawarehouse Bouw jij graag mee aan de nieuwe generatie van het datawarehouse-framework voor de zorg? En kent programmeren in C# geen geheimen voor jou? Dan pas jij perfect in ons team in Amsterdam. We bieden jou de kans om complexe uitdagingen op te lossen en te werken met de nieuwste technieken. Jouw baan Zorgprofessionals nemen belangrijke beslissingen op basis van data uit ons Datawarehouse. Als .NET Developer Datawarehouse ontwikkel jij een nieuwe generatie van het achterliggende framework. Je werkt dagelijks met zeer grote en complexe datasets en krijgt te maken met uitdagende issues, waarbij diepgaand onderzoek nodig

Bekijk vacature »

DevOps Engineer Welkomstbonus € 5.000,-

DevOps Engineer senior Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren systeembeheerder DevOps en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Er werken leuke mensen bij T2, die op een professionele en informele wijze met hun carrière en collega’s omgaan. Dat is de basis voor succes! Het is vanzelfsprekend dat je met de nieuwste technieken

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Bedrijfsomschrijving Voor een goede relatie van ons in de regio Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren .NET Developer. De organisatie is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een groot aantal portalen die onmisbaar zijn in de Nederlandse zorgsector. De systemen worden gebruikt door zorgverzekeraars, zorgverleners en tal van andere partijen. Gezien de omvang, maar ook het aantal van portalen die deze organisatie op haar naam heeft staan, zijn inmiddels 9 Scrum teams verantwoordelijk voor de doorontwikkeling en het van scratch af aan opbouwen van nieuwe functionaliteiten. De teams bestaan uit meerdere ontwikkelaars, een tester, een informatie analist en een

Bekijk vacature »

Senior fullstack .NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

.NET Core Developer

Voor een gaaf project van een klant van ons ben ik op zoek naar een .NET Core developer! Het betreft een organisatie die één van de grootste is binnen de branche. Je gaat samen met je team werken aan een grote webapplicatie van deze klant met maandelijks miljoenen gebruikers. Technieken: - .NET Core - Kubernetes, Docker - Microservices - Azure - Agile/scrum omgeving Algemene informatie: Locatie: remote Uren: in overleg Start: zsm (in overleg) Contract: 6 maanden (grote kans op verlenging) Bij interesse kom ik graag met je in contact! Groeten, Jeffrey

Bekijk vacature »

C#/Azure developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Medior C#/Azure developers. Ben jij de Medior C# developer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt? Dan is Profit4Cloud jouw 'place-to-be'! Als Medior C#

Bekijk vacature »

.Net developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie waarbinnen je aan de slag zal gaan levert diensten aan een groot aantal organisaties binnen Nederland. De software die zij maken en inzetten voor hun klanten wordt dagelijks door honderden klanten gebruikt. Onze opdrachtgever is marktleider in Nederland als het gaat om full-service HR-dienstverlening. De afgelopen periode is onze klant hard gegroeid en daar zijn de nodige uitdagingen bij komen kijken. Om deze groei voort te kunnen zetten zijn ze op zoek naar nieuwe vaste medewerkers, dit om ervoor te zorgen dat ze marktleider blijven. Zij zijn op zoek naar professionals die samen met hen aan innovatieve

Bekijk vacature »

Team Lead PHP

Als Tech Lead zorg voor een glimlach op het gezicht van onze klanten door geweldige software af te leveren. Hoe word ik Team Lead PHP bij Coolblue? Als Team Lead PHP bouw en leid je een team dat uitblinkt in het leveren van hoogwaardige en kostenefficiënte software. Je ondersteunt teamleden bij het afbakenen van hun doelen en met de aanpak om ze te behalen. Als Tech Lead zorg voor een glimlach op het gezicht van onze klanten door geweldige software af te leveren en een effectief team op te bouwen. ‘’Ook Team Lead PHP worden bij Coolblue? Else de Boer

Bekijk vacature »

Backend .NET Developer C# Voetbal

Bedrijfsomschrijving Binnen deze organisatie in de regio Den Haag zal je als .NET Developer terecht komen in een multidisciplinair team met 5 andere Programmeurs. In jouw rol ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en optimaliseren van mobiele applicaties met meer dan 4 miljoen gebruikers wereldwijd. Als Backend Developer zal je dagelijks werken met C#, .NET Core, Kubernetes en een SQL Database. Voor het onderling communiceren van de microservices wordt gebruik gemaakt van RabbitMQ. Je krijgt energie van technische uitdagingen en je werkt graag samen. Verder zul je in vele projecten deelnemen, zorg je voor nieuwe features, los je diverse bugs

Bekijk vacature »

MS Dynamics AX Ontwikkelaar

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een ambitieuze MS Dynamics AX Ontwikkelaar om ons verder te versterken in het creëren van innovatieve oplossingen binnen de Aftersales. Wil jij de beste worden in je vak en hebt de ambitie om zowel jezelf als onze organisatie continu te ontwikkelen, kom dan snel een kop koffie drinken in ons inspirerende kantoor in Nuth. Wat bieden wij jou Een passend beloningspakket Uitdagende positie in een groeiende organisatie Een dynamische werksfeer en ruimte voor inbreng Meerdere doorgroeimogelijkheden Wie ben jij Minimaal afgeronde Bacheloropleiding richting Informatica/ ICT; Enkele jaren (minimaal 2) ervaring als Ontwikkelaar op het

Bekijk vacature »

PHP Developer in centrum Leiden

Bedrijfsomschrijving Voor een tof bedrijf in het centrum van Leiden dat websites en (web)applicaties bouwt, ben ik op zoek naar een Medior/Senior PHP Developer. De projecten zijn hier érg uitdagend en dat mag je doen voor hele mooie opdrachtgevers. Dit bedrijf heeft de toekomst wat betreft E-platforms. Je komt te werken in een klein en sterk team waar jij, met zes collega's, gaat werken binnen PHP. Je overlegt hier met collega's en opdrachtgevers om mee te denken hoe je projecten gaat aanvliegen. De producten die ze maken zijn van hoge kwaliteit en dat geldt zowel op technisch als creatief vlak.

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar gezocht in omgeving Weert

Bedrijfsomschrijving Onze opdrachtgever is één van de meest innovatieve en leuke organisaties van Zuid-Nederland. Vanuit hun kantoor in de buurt van Weert werken ze voor verschillende opdrachtgevers aan de realisering van zeer complexe projecten. Zo bouwen ze webbased maatwerk software, websites, webshops en creëren ze de vormgeving en content voor een aantal grote namen. Binnen het team heerst er een nuchtere sfeer, de focus ligt op het afleveren van goed werk waarbij er volgens de laatste trends en technologieën ontwikkeld wordt. Functieomschrijving Samen met ongeveer 4 collega’s zal jij per project een team vormen. Ieder heeft zijn eigen sterke kracht

Bekijk vacature »

Ervaren full-stack C# developer, .NET CORE, Typesc

Voor een ambitieuze en snelgroeiende organisatie de regio Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een .NET C# developer. De organisatie bestaat inmiddels ruim 15 jaar en heeft een systeem ontwikkeld waarmee bedrijven de informatie van grote en complexe projecten beter kunnen managen. Dit systeem is geheel webbased. Om hun globale ambities waar te maken zijn ze recentelijk begonnen het systeem geheel te herbouwen met de nieuwste technieken. Denk hierbij aan technieken als .NET CORE, Typescript, React, Kubernetes en Azure. Niet alleen betekent voldoende nieuwe technische uitdaging maar ook betekent dit dat je voor 80 tot 90% van je tijd

Bekijk vacature »

Front End Developer Medior

Functieomschrijving Neem jij graag de verantwoordelijkheid op je? Zie jij complexiteit als een uitdaging en schrikt een applicatie waarmee dagelijks meer dan 100.000 medewerkers worden gepland je niet af? Dan ben je bij onze opdrachtgever aan het juiste adres! Onze opdrachtgevers Workforce Management software en services dragen bij aan het slimmer plannen van personeel. Zij helpen zelfstandige ondernemers en formules om een balans te vinden tussen loonkosten en productiviteit. Een juiste balans heeft een positieve uitwerking op de winkelbeleving en daardoor ook op de klanttevredenheid. De workforce managementsoftware draait in meer dan 1000 winkels in Nederland, België en Duitsland en

Bekijk vacature »
Hipska BE

Hipska BE

31/03/2008 11:04:00
Quote Anchor link
Ik heb een probleempje met mijn <div class="footer">

Als de inhoud van de pagina korter is dan de hoogte van de browser, dan zou die footer onderaan de browser moeten plakken.

Dit was volgens mij te doen met bottom: 0p; en position: absolute;
Maar hier had ik het probleem als de tekst langer werd dan de hoogte van de browser, dan kwam die footer over de tekst van de inhoud te staan.

Dit laatste wil ik natuurlijk niet.

Hier voorbeeldje met mijn HTML en CSS: http://beta.yargo.eu:8080/

PHP hulp

PHP hulp

28/01/2021 02:58:54

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

31/03/2008 11:10:00
Quote Anchor link
Iets met

.footer>body {
blabla
}

Sorry, meer weet ik ook niet..

Hipska BE

Hipska BE

31/03/2008 11:14:00
Quote Anchor link
ehm, ja heb je ook iets nuttigs te melden?

Het is dus de bedoeling dat die footer onderaan het scherm plakt net als de header het doet bovenaan..

Joren de Wit

Joren de Wit

31/03/2008 11:15:00

Hipska BE

Hipska BE

31/03/2008 11:18:00
Quote Anchor link
ja bedankt, ik kijk even..

Edit:
Dit is dezelfde oplossing zoals ik ze overal vindt, maar die heeft dus de vreemde neiging als de tekst langer wordt, dat dan die footer boven de tekst gaat zweven. Dit wil ik dus niet.

Edit:
Vreemd, net even getest op die site van Jan, daar doet ie het niet :-S
Wat doe ik dan verkeerd?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hipska BE

Patrick Niezen

Patrick Niezen

31/03/2008 12:26:00
Quote Anchor link
Hey,

Lastige situatie, ik heb dat ooit eens een keer opgelost met Javascript. Ik had dynamisch de hoogte van de content-container omhoog gekrikt bij initialisatie en resizing. Stukje voorbeeld code, ik hoop dat je er iets mee kan, als ik dit zo terug zie denk ik... naja :P ik vind Javascript geen mooie oplossing but it did the trick!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
function changeContentHeight() {
    var pageHeight = 0;

if(self.innerWidth) {
        pageHeight = self.innerHeight;
    } else if(document.documentElement && document.documentElement.clientHeight) {
        pageHeight = document.documentElement.clientHeight;
    } else if(document.body) {
        pageHeight = document.body.clientHeight;
    } else return;

var contentHeight = pageHeight - (document.getElementById('header').offsetHeight + document.getElementById('hoofdmenu').offsetHeight + document.getElementById('footer').offsetHeight);
    document.getElementById('content').style.minHeight = contentHeight + 'px';

// Check what browser
    var details = navigator.userAgent;
    if(details.indexOf("MSIE") != -1) {
        var IE = details.substring(details.indexOf("MSIE") + 5, details.indexOf("MSIE") + 6);
        if(IE == "6")
            document.getElementById('content').style.height = contentHeight + 'px';
    }
}

Deze functie koppelde ik dus aan het document ready event en resize event.

Joren de Wit

Joren de Wit

31/03/2008 12:41:00
Quote Anchor link
Quote:
Wat doe ik dan verkeerd?
Jan geeft zijn wrapper nog een padding-bottom van 32px mee. De footer schuift dus wel over die div heen, maar nooit over de tekst in die div ;-)

@Patrick: zoals je zelf al zegt, een javascript oplossing is niet echt wat je wilt. Dat kan immers ook uitgeschakeld zijn en dan zit je weer met hetzelfde probleem...

Hipska BE

Hipska BE

31/03/2008 12:52:00
Quote Anchor link
dus als ik het goed begrijp, moet ik in de div van de content een padding-bottom instellen die evenveel is als de hoogte van de footer div?

Dit lijkt me ook redelijk onhandig, daar je ook niet altijd de hoogte daarvan kan weten.

Overigens lijkt me margin-bottom wel juister als je met borders e.d. werkt.

Stijn

Stijn

31/03/2008 12:59:00
Quote Anchor link
Ik heb zelf ook op een website een footer die automatisch naar beneden schiet netjes onder de content maakt niet uit hoe lang die is.

Hoe ik dit doe is het volgende. Ik maak een Div om de div van de content en footer heen. Deze geef ik verder geen waardes mee.

Dan zeg ik min-height: 300px ofzo en voor IE if FF ik weet het zo niet meer is het:
* html{
height:300px;
}
Dan zeg je bij de div footer margin-top: 10px; zodat hij altijd netjes 10px onder de content komt en klaar.

Let wel even op dat je nog ff mischien met position:absolute; moet werken.

dit is allemaal uit mijn hoofd kan zo niet bij mijn code hoe ik het precies heb gedaan!

Joren de Wit

Joren de Wit

31/03/2008 13:00:00
Quote Anchor link
Doordat je voor je footer position:absolute gebruikt tov de container waar hij in staat, kun je niet voorkomen dat andere divs in die container achter je footer schuiven.

De truc is dan dus om inderdaad je content div net zoveel padding aan de onderkant te geven als je footer hoog is, op die manier zal nooit de content zelf achter de footer schuiven.

Hipska BE

Hipska BE

31/03/2008 13:33:00
Quote Anchor link
Maar die redenering klopt toch niet echt he.

Je kan toch moeilijk weten hoe hoog een footer div zal zijn?
Let op de hoeveelheid text erin, dit kan je zelf wel wat beperken, maar wat je niet kan beperken is de lettergroote, iedere user kan in zijn browser gewenste lettergrootte kiezen.

Zo kan een footerDiv bij iedereen andere grootte hebben.

Joren de Wit

Joren de Wit

31/03/2008 13:38:00
Quote Anchor link
Een footer met dynamische hoogte is niet echt gebruikelijk, de content van een footer is normaal gesproken namelijk weinig dynamisch. In dit geval zul je dus inderdaad een vaste hoogte voor je footer moeten gebruiken.

Dat men de lettergrootte kan aanpassen is inderdaad wel een punt, maar of je daar nu rekening mee moet houden bij het dynamisch maken van je website? Dan kun je alle onderdelen wel dynamisch gaan maken en dat is lijkt me ook niet echt wenselijk. Een overflow:hidden lijkt me een betere oplossing.

Hipska BE

Hipska BE

11/06/2008 09:30:00
Quote Anchor link
Ok, even een oud topic oprakelen.
Ik heb het op een beetje andere manier opgelost.

Die footer div heb ik hetzelfde eruit laten zien als die content en sidebar div's, zodat als de content niet het volledige scherm inneemt, je een gewone footer ziet met alle kanten een rand. Is de content langer, dan zie je de footer div onderaan plakken net als de header bovenaan plakt ;-)

Kan iemand dit testen in IE of hij het daar ook doet? (zelfde url)
Klik op hide div om een kleinere content te hebben.

Het mooiste resultaat heb je nu in Safari, ondersteuning voor firefox en IE komt later nog, maar ik wou nu even weten of die fix het deed in IE...

Leon Kunst

Leon Kunst

11/06/2008 09:35:00
Quote Anchor link
hmm, in IE blijven btw alle divjes een groene achtergrondkleur houwe...

verder blijft zowel in opera als in IE, die footer gewoon onder de rest van de divjes. tis niet zo dat ie dus altijd op de bodem hangt...

ook nie als ik de div inklap

Hipska BE

Hipska BE

11/06/2008 09:43:00
Quote Anchor link
ik zei toch niet dat ie moet onderaan hangen...

neem eens firefox of safari en je merkt wat ik bedoel.

Edit:
Kan je mij anders screenshot leveren van de ingeklapte div? Dan kan ik zelf wel oordelen of het volgens mij ok is ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hipska BE

Leon Kunst

Leon Kunst

11/06/2008 09:45:00
Quote Anchor link
mja als firefox het goed weergeeft, dan doet IE 7 en opera dat ook.. dus ziet er verder goed uit:)

Hipska BE

Hipska BE

11/06/2008 10:06:00
Quote Anchor link
Lol ik zie net dat FF hem niet doet zoals ik wou :p

Ik kijk wel nog even hoe ik het oplos. Alvast bedankt ondertussen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.