div onclick

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »
Peter  paul

peter paul

14/03/2012 16:42:05
Quote Anchor link
Ik ben bezig met het leren van javascript, Ik probeer nou het volgende te bereiken. Wanneer ik op een div klik moet de achtergrond kleur van deze div veranderen. Ik wil eigenlijk de opmaak met CSS doen maar weet niet zeker of dat ook kan, hoe verwijs je nou zo iets. Dus ik heb de achter grond kleur in de div aangegeven. Maar nog steeds doet hij niet. Wat doe ik fout??

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<html>

<head>
<title>Nieuwe pagina 2</title>

<style type="text/css">
    .test {
        border: 1px dashed #FF0000;
           color: #000000;
        text-align: center;
        width: 100px;
        height: 100px;
        margin: 0px;
        padding: 4px;
    }

</style>



</head>

<body>

<div id="test" class="test" onclick="document.getElementById('test').background-color = '#fffff';" style="background-color:#000000;"></div>

</body>

</html>
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:09:28
 
Wesley barbery

wesley barbery

14/03/2012 18:56:13
Quote Anchor link
<script type=text/javascript>

var test = document.getElementById('test');

test.onClick() = function(){

test.style.backgroundColor='#fff'

}

</script>

tussen de head tags zetten en uw inline js en css weghalen.

heb het niet nagekeken maar denk dat dit zo ongeveer moet werken
 
Peter  paul

peter paul

16/03/2012 11:15:53
Quote Anchor link
ik heb wat geprobeerd ben ben met dit gekomen. Alleen lijkt het niet te werken. heb ik iets fout gedaan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<html>

<head>
<title>Nieuwe pagina 2</title>

<style type="text/css">
    .test {
        border: 1px dashed #FF0000;
           color: #000000;
        text-align: center;
        width: 100px;
        height: 100px;
        margin: 0px;
        padding: 4px;
        background: #000000;
    }

</style>

<script type="text/javascript">
    var test = document.getElementById('test');
    test.onClick() = function(){
    test.style.backgroundColor='#fff'
    }
</script>
 

</head>

<body>

<div id="test" class="test"></div>

</body>

</html>
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

16/03/2012 11:24:36
Quote Anchor link
wat zegt de error console? (in chrome [ctrl]+[shift]+[j])
 
Wesley barbery

wesley barbery

16/03/2012 12:51:03
Quote Anchor link
heb gevonden hoe het komt, denk dat zo wat iedereen er al over gezien heeft,

voor je je script laat uitvoeren moet je natuurlijk wel window.onload = function() zetten.

zo moet het werken heb het net nagekeken

<script type="text/javascript">

window.onload = function(){ //begin script anders werkt het niet

//vervolg script

var test = document.getElementById('test');

test.onclick() = function(){

test.style.backgroundColor='#fff'
}

}

</script>

en in je CSS de class veranderen naar id
Gewijzigd op 16/03/2012 12:53:41 door wesley barbery
 
Peter  paul

peter paul

16/03/2012 13:51:55
Quote Anchor link
nou ik heb denk ik gedaan wat je me vertelde maarnog wil hij niet doen wat ik wil. hij doet namelijk helemaal niets. ik heb chrome gedownload en ik krijg het volgende. Uncaught ReferenceError: Invalid left-hand side in assignment.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<html>
<head>
<title>Nieuwe pagina 2</title>

<style type="text/css">
    #test {
        border: 1px dashed #FF0000;
           color: #000000;
        text-align: center;
        width: 100px;
        height: 100px;
        margin: 0px;
        padding: 4px;
        background: #000000;
    }
</style>

<script type="text/javascript">
     window.onload = function(){ //begin script anders werkt het niet
     //vervolg script
    var test = document.getElementById('test');
     test.onclick() = function(){
     test.style.backgroundColor='#fff'
     }
}
 
</script>
 
</head>
<body>
<div id="test" class="test"></div>
</body>
</html>
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

16/03/2012 14:26:49
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<html>

<head>
<title>Nieuwe pagina 2</title>

<style type="text/css">
    #test {
        border: 1px dashed #FF0000;
        color: #000;
        text-align: center;
        width: 100px;
        height: 100px;
        margin: 0px;
        padding: 4px;
        background: #000000;
    }

</style>
<script type="text/javascript">

        function turn()
            {
              
                var div = document.getElementById('test');
                div.style.background = "FFF";
            
            
            
            }

    </script>
 

</head>

<body>

<div id="test" onclick="javascript:turn('test')" ></div>


</body>

</html>
Deze code moet werken. Heb het eventjes voor je getest. Weet niet of het precies is wat je zoekt. Maar hier kun je link vinden van de pagina waarop ik teste. : htdocs/test.php
 
Gerhard l

gerhard l

16/03/2012 14:36:43
Quote Anchor link
Op basis van die van Bas:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<script type="text/javascript">
function turn($div, $kleur)
{
              
    var div = document.getElementById($div);
    div.style.background = $kleur;
}
</script>
 
<div id="test" onclick="javascript:turn('test', 'yellow')" ></div>
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

16/03/2012 14:39:33
Quote Anchor link
@Gerhard leuke toevoeging :) Had daar even niet aan gedacht. Maar zo maak je hem wel compleet.
 
Peter  paul

peter paul

16/03/2012 15:23:09
Quote Anchor link
ik ben gewoon wat aan het oefenen met javascript. Vandaar dat ik dit probeerde te maken. bedankt hij werkt perfect. Maar ik begrijp niet helemaal wat ik nu gedaan heb. Ik zou iemand het kunnen uitleggen vooral dit stuk:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
var div = document.getElementById($div);

Wat gebeurt hier je maakt een variable van de div?
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

16/03/2012 15:30:15
Quote Anchor link
Volgens mij ga je hier de fout in.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
test.style.backgroundColor='#fff'

Omdat style.backgroundColor geen tag is volgens mij. Dit moet
style.background zijn, maar dit kan ook aan mij liggen.

Toevoeging op 16/03/2012 15:30:28:

Volgens mij ga je hier de fout in.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
test.style.backgroundColor='#fff'

Omdat style.backgroundColor geen tag is volgens mij. Dit moet
style.background zijn, maar dit kan ook aan mij liggen.
 
Reshad F

Reshad F

16/03/2012 15:31:35
Quote Anchor link
nee, je pakt hier het element ($div) wat even erboven gedeclareerd is.

met JS kan je bij heel veel regels zien wat het doet het is zo opgebouwd dat het een soort van uitleg geeft.
 
Wesley barbery

wesley barbery

16/03/2012 17:29:17
Quote Anchor link
@peter paul met var div = document.getElementById($div) steek je het element div of welk ander element bepaald tussen de haakjes in effectief in een variabele

@bas backgroundcolor is gewoon een specifiekere aanspreking van background met background kan je alle background elementen (CSS) aanmaken met backgroundColor enkel de kleur

ik dacht ook nog dat er al even geen javascript meer in u html tags mocht staan kwestie van alles duidelijk te scheiden van elkaar, als hij het juist aan het leren is kan hij het beter van in het begin juist doen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.