div onclick

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Backend .NET Developer C# Voetbal

Bedrijfsomschrijving Binnen deze organisatie in de regio Den Haag zal je als .NET Developer terecht komen in een multidisciplinair team met 5 andere Programmeurs. In jouw rol ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en optimaliseren van mobiele applicaties met meer dan 4 miljoen gebruikers wereldwijd. Als Backend Developer zal je dagelijks werken met C#, .NET Core, Kubernetes en een SQL Database. Voor het onderling communiceren van de microservices wordt gebruik gemaakt van RabbitMQ. Je krijgt energie van technische uitdagingen en je werkt graag samen. Verder zul je in vele projecten deelnemen, zorg je voor nieuwe features, los je diverse bugs

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière door meteen mee te bouwen aan dingen zoals een optimaal werkende website aan de hand van je PHP kennis. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken.

Bekijk vacature »

C#/Azure developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Medior C#/Azure developers. Ben jij de Medior C# developer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt? Dan is Profit4Cloud jouw 'place-to-be'! Als Medior C#

Bekijk vacature »

Java Server Developer

Ontwikkel jij graag door aan de innovatieve, prijswinnende mobiele identiteitsverificatie oplossing ReadID? Dan is Innovalor op zoek naar jou als Java Server Developer Functie omschrijving Jouw baan! Ontwikkelen van onze ReadID SaaS server, met security en schaalbaarheid als belangrijk aandachtspunt; Bijdragen aan de routekaart voor ReadID, zoals toevoegen van nieuwe functionaliteiten en integratie met aanvullende producten van onze partners (zoals gezichtsherkenning); Helpen van developers van onze klanten bij het integreren van the ReadID API, vooral de server-side API's (REST, XML, JSON); Schrijven van API-documentatie voor onze klanten; Bijdragen aan geautomatiseerd testen; Optioneel bijdragen aan big-data analyse van onze logbestanden (ReadID

Bekijk vacature »

Fullstack Developer /.NET Core

Bedrijfsomschrijving Als Fullstack Developer kom je te werken in de regio Almere bij een organisatie, dat als internationale marktleider opereert op het gebied van detailhandel. Vanuit ruim tienduizend locaties verkopen zij hun producten aan de klanten. Om diverse data en bedrijfsprocessen van HR, CRM tot inkoop overzichtelijk in beeld te hebben heeft de organisatie een bedrijf kritische applicatie ontwikkeld. Ter versterking van het development team, bestaand uit 6 ontwikkelaars, is de organisatie op zoek naar een ervaren Fullstack Developer. Als Full stack Developer zal je bezighouden met zowel het development als het onderhoud van de applicatie. Jouw werkzaamheden zullen 80%

Bekijk vacature »

IT Traineeship, open voor alle studieachtergronden

IT Traineeship Zonder IT opleiding aan de slag in de IT, de meest innovatieve bedrijfssector op dit moment? Dat kan! Ontdek je innerlijke IT’er tijdens de Calco MasterClass. Een uniek IT traineeship waarin wij ambitieuze nog-niet IT’ers opleiden tot hét talent van de toekomst. Crisis of geen crisis, baanzekerheid in deze sector is nagenoeg 100%! Onze opdrachtgevers zitten door heel het land. Iets voor jou? We vertellen je graag meer! Over de Calco MasterClass De eerste twee maanden van de Calco MasterClass word je opgeleid in ons opleidingscentrum in Amsterdam (uiteraard met inachtneming van de corona maatregelen en een hieraan

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Cube in Twente is op zoek naar een Back-end Developer Medior / Senior Functie omschrijving Als Back-end Developer bouw je met jouw kennis de beste oplossingen voor de vragen van onze klanten en kun je goed onderbouwen waarom nu juist déze techniek het beste aansluit bij zijn wensen. Daarnaast sta je ervoor open je kennis te delen met je collega developers. Op deze manier haal jij het maximale uit de samenwerking met de klant en til jij je collega’s naar een hoger niveau. We zijn gegroeid door focus te houden op het plezier van het team en op de details

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan de vooravond van de implementatie van een gloednieuw applicatiehuis, waar OutSystems een belangrijke rol in speelt. Binnen deze rol word je als OutSystems Developer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van uiteenlopende applicaties met OutSystems. Om het nieuwe applicatiehuis te implementeren

Bekijk vacature »

New Business Developer Rijswijk

Ben jij het zat om alle KvK-lijsten volledig af te bellen? Komt de koffie van die ene persoon waar je nog steeds geen deal hebt gesloten je neus uit? En blijf je potentiële klanten stalken zonder resultaat? Dan is het tijd om het anders te gaan doen! Neem afscheid van de standaard salesaanpak en ga bij PEAK-IT aan de slag met onze unieke en eigenwijze salesstrategie! Word onze New Business Developer in Rijswijk, die niet bang is om het anders te doen! Hoe maak jij onze klanten blij? Dankzij jou hoeven onze klanten niet bang te zijn dat hun IT-infrastructuur

Bekijk vacature »

Full Stack Developer / .NET

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is gesitueerd in de omgeving van Zwolle en is actief binnen de financiële dienstverlening voor klanten. Ze is actief op twee locaties, één in de Randstad en één in het Noordoosten van het land. Voor de locatie in de regio Zwolle, waar ongeveer 35 collega's werken, zijn zij op zoek naar een medior Full Stack Developer. Het betreft een dynamische omgeving waar collega's prettig en informeel met elkaar omgaan. De organisatie houdt zich grotendeels bezig met het ontwikkelen van financiële applicaties welke onder andere bestaan uit een CRM, DMS, diverse klantportalen en calculatie software. Als Full Stack

Bekijk vacature »

Front-end Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Bij het accepteren van dit aanbod kom je terecht binnen een veelzijdige organisatie waar een goede sfeer hangt. Zij zijn gewend dagelijks met elkaar te lunchen en ruimte is voor een potje Mario. Als Front-end ontwikkelaar ga je je op projectbasis bezighouden met het ontwikkelen van content voor diverse opdrachtgevers. De projecten waar je aan gaat werken zullen verschillende qua omvang. Hierbij kan je rekening houden met een gemiddelde doorlooptijd van een half jaar, waarbij er meerdere projecten naast elkaar kunnen lopen. Naast ontwikkeling aan de Front-end ga je ook een rol spelen bij de ontwikkeling aan de back-end.

Bekijk vacature »

Fullstack Developer Aurelia C#

Bedrijfsomschrijving Als Fullstack developer kom je te werken bij een gerenommeerde organisatie in de regio Ede waar gewerkt wordt aan een bedrijfskritische applicatie dat opereert binnen een complexe IoT- en web based omgeving. Deze oplossingen worden internationaal uitgerold en worden zeer veel gebruikt in de infra branche. Samen met je team (bestaande uit twee testers, zes ontwikkelaars een Scrum Master en Product Owner) ga jij werken aan de nieuwe webapplicatie dat aan duizenden machines en voertuigen gekoppeld wordt. Deze applicatie wordt gebruikt door onder andere rijksoverheden, vliegvelden maar ook binnen industrie-, lokale- en provinciale gebieden in zowel binnen als buitenland.

Bekijk vacature »

Application Developer Tech Lead

We’re Hiring! A UPS Application Developer Tech Lead *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE As a Tech Lead Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as

Bekijk vacature »

.NET/C# ontwikkelaar

Ben jij de .Net ontwikkelaar die ons team komt versterken? Wat ga je doen? Als ervaren.Net/C# onwikkelaar zet jij jouw skillset in bij het ontwikkelen van nieuwe financiele applicaties en diensten die niet door de standaard systemen volledig worden geautomatiseerd. Je waarborgt de kwaliteit en security in ASP.Net en C#. Je komt te werken in multidisciplinaire Scrum/Agile team en samen zorgen jullie ervoor dat de transitie naar Cloud zo goed mogelijk verloopt. Wat breng je mee? Je klantgericht en enthousiast. Je loopt voorop in architecturen, tools en technieken die helemaal van deze tijd zijn. Daarnaast heb jij: • Afgeronde HBO-

Bekijk vacature »

Senior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue back’s office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Senior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become Senior C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you You enjoy doing this Working with various types

Bekijk vacature »
Peter  paul

peter paul

14/03/2012 16:42:05
Quote Anchor link
Ik ben bezig met het leren van javascript, Ik probeer nou het volgende te bereiken. Wanneer ik op een div klik moet de achtergrond kleur van deze div veranderen. Ik wil eigenlijk de opmaak met CSS doen maar weet niet zeker of dat ook kan, hoe verwijs je nou zo iets. Dus ik heb de achter grond kleur in de div aangegeven. Maar nog steeds doet hij niet. Wat doe ik fout??

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<html>

<head>
<title>Nieuwe pagina 2</title>

<style type="text/css">
    .test {
        border: 1px dashed #FF0000;
           color: #000000;
        text-align: center;
        width: 100px;
        height: 100px;
        margin: 0px;
        padding: 4px;
    }

</style>

</head>

<body>

<div id="test" class="test" onclick="document.getElementById('test').background-color = '#fffff';" style="background-color:#000000;"></div>

</body>

</html>

PHP hulp

PHP hulp

10/05/2021 21:44:42

Wesley barbery

wesley barbery

14/03/2012 18:56:13
Quote Anchor link
<script type=text/javascript>

var test = document.getElementById('test');

test.onClick() = function(){

test.style.backgroundColor='#fff'

}

</script>

tussen de head tags zetten en uw inline js en css weghalen.

heb het niet nagekeken maar denk dat dit zo ongeveer moet werken

Peter  paul

peter paul

16/03/2012 11:15:53
Quote Anchor link
ik heb wat geprobeerd ben ben met dit gekomen. Alleen lijkt het niet te werken. heb ik iets fout gedaan?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<html>

<head>

<style type="text/css">
    .test {
        background: #000000;
    }

</style>

<script type="text/javascript">
    test.onClick() = function(){
    }
</script>

</head>

<body>

<div id="test" class="test"></div>

</body>

</html>

Vincent Huisman

Vincent Huisman

16/03/2012 11:24:36
Quote Anchor link
wat zegt de error console? (in chrome [ctrl]+[shift]+[j])

Wesley barbery

wesley barbery

16/03/2012 12:51:03
Quote Anchor link
heb gevonden hoe het komt, denk dat zo wat iedereen er al over gezien heeft,

voor je je script laat uitvoeren moet je natuurlijk wel window.onload = function() zetten.

zo moet het werken heb het net nagekeken

window.onload = function(){ //begin script anders werkt het niet

//vervolg script

test.onclick() = function(){

}

}

</script>

en in je CSS de class veranderen naar id
Gewijzigd op 16/03/2012 12:53:41 door wesley barbery

Peter  paul

peter paul

16/03/2012 13:51:55
Quote Anchor link
nou ik heb denk ik gedaan wat je me vertelde maarnog wil hij niet doen wat ik wil. hij doet namelijk helemaal niets. ik heb chrome gedownload en ik krijg het volgende. Uncaught ReferenceError: Invalid left-hand side in assignment.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<html>
<head>

<style type="text/css">
    #test {
    }
</style>

window.onload = function(){ //begin script anders werkt het niet
     //vervolg script
     test.onclick() = function(){
     }
}

</script>

</head>
<body>
<div id="test" class="test"></div>
</body>
</html>

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

16/03/2012 14:26:49
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<html>

<head>

<style type="text/css">
    #test {
        color: #000;
    }

</style>

function turn()
            {

var div = document.getElementById('test');
                div.style.background = "FFF";

}

</script>

</head>

<body>

<div id="test" onclick="javascript:turn('test')" ></div>

</body>

</html>
Deze code moet werken. Heb het eventjes voor je getest. Weet niet of het precies is wat je zoekt. Maar hier kun je link vinden van de pagina waarop ik teste. : htdocs/test.php

Gerhard l

gerhard l

16/03/2012 14:36:43
Quote Anchor link
Op basis van die van Bas:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
function turn($div, $kleur)
{

var div = document.getElementById($div);
    div.style.background = $kleur;
}
</script>

<div id="test" onclick="javascript:turn('test', 'yellow')" ></div>

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

16/03/2012 14:39:33
Quote Anchor link
@Gerhard leuke toevoeging :) Had daar even niet aan gedacht. Maar zo maak je hem wel compleet.

Peter  paul

peter paul

16/03/2012 15:23:09
Quote Anchor link
ik ben gewoon wat aan het oefenen met javascript. Vandaar dat ik dit probeerde te maken. bedankt hij werkt perfect. Maar ik begrijp niet helemaal wat ik nu gedaan heb. Ik zou iemand het kunnen uitleggen vooral dit stuk:

Code (php)
1
var div = document.getElementById($div);

Wat gebeurt hier je maakt een variable van de div?

Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

16/03/2012 15:30:15
Quote Anchor link
Volgens mij ga je hier de fout in.
Code (php)
1

Omdat style.backgroundColor geen tag is volgens mij. Dit moet
style.background zijn, maar dit kan ook aan mij liggen.

Toevoeging op 16/03/2012 15:30:28:

Volgens mij ga je hier de fout in.
Code (php)
1

Omdat style.backgroundColor geen tag is volgens mij. Dit moet
style.background zijn, maar dit kan ook aan mij liggen.

Reshad F

Reshad F

16/03/2012 15:31:35
Quote Anchor link
nee, je pakt hier het element ($div) wat even erboven gedeclareerd is.

met JS kan je bij heel veel regels zien wat het doet het is zo opgebouwd dat het een soort van uitleg geeft.

Wesley barbery

wesley barbery

16/03/2012 17:29:17
Quote Anchor link
@peter paul met var div = document.getElementById($div) steek je het element div of welk ander element bepaald tussen de haakjes in effectief in een variabele

@bas backgroundcolor is gewoon een specifiekere aanspreking van background met background kan je alle background elementen (CSS) aanmaken met backgroundColor enkel de kleur

ik dacht ook nog dat er al even geen javascript meer in u html tags mocht staan kwestie van alles duidelijk te scheiden van elkaar, als hij het juist aan het leren is kan hij het beter van in het begin juist doen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.