divs instead off tables

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Progress Developer / #1 software leverancier binne

Functieomschrijving Ben jij een ervaren Progress Developer die graag nog nieuwbouw ontwikkelt? Wil je daarnaast jouw hersenen kraken voor het automatiseren van complexe bedrijfsprocessen? Lees dan snel verder en kom erachter of deze rol als Progress Developer iets voor jou is! Uitvoeren van analyses ter bevordering van de betrouwbaarheid en performance van de bedrijfskritische applicatie; Meedenken over de architectuur en tevens waarborgen van de architectuur; Troubleshooten van complexe incidenten; Je deelt graag je kennis aan je collega’s; Maken van ontwerpen, schrijven van documentatie en het testen van de Progress applicatie; Implementeren van nieuwe functionaliteiten en het verzorgen van nazorg. Aanroepen

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Systeembeheerder Microsoft 365

Systeembeheerder Microsoft 365 De huidige situatie met betrekking tot het virus raakt een ieder in ons land. Het is nogal een grote verandering voor werkend Nederland maar gelukkig blijft de IT zich ontwikkelen. Jij maakt de ontwikkelingen mee en je hebt hard gewerkt om te komen waar je nu staat. Je bent op zoek naar een werkgever die jou naast zekerheid ook flexibiliteit biedt. Daarom werken wij bij T2 samen met jou zodat je de juiste opleidingen en certificaten kan behalen en daar plukken wij samen de vruchten van. Onze samenwerking Een boost in je loopbaan dat is wat je

Bekijk vacature »

Senior richting Lead PHP developer e-platforms

Functieomschrijving Als Lead PHP Developer binnen deze unieke organisatie ga je samen met de directie en team bepalen welke richting jullie met onze software opgaan. Er is een grote mate van eigen inbreng en vrijheid binnen je team en er heerst een leuke sfeer. Je komt te werken met sympathieke collega's. Het is belangrijk dat je naast PHP ervaring ook een prettige persoon bent in de omgang waar het prettig mee samenwerken is. Daarnaast help je met het uitbouwen van zowel de e-platform als de team van ontwikkelaars. Er is momenteel ruimte voor een PHP ontwikkelaar met 4 (of meer)

Bekijk vacature »

Backend Developer

Clubprofiel Onze klantrelatie ontwikkelt een platform om bedrijven te helpen om waarde in data toegankelijk te maken. Onze klantrelatie is een suite van API’s die data inkomsten generen voor data gedreven bedrijven met elke omvang, inclusief micro-betalingsoplossingen en toegangsbeheer. Het platform voor het generen van inkomsten kunnen bedrijven gebruiken om gegevens te streamen, gegevens uit te wisselen en er inkomsten mee te genereren voor eenvoudig te gebruiken digitale diensten. Dit wordt allemaal gedaan terwijl de privacy van de gegevens en de onafhankelijkheid behouden blijft. Gevestigd in Eindhoven, zijn ze een high performance team gedreven door een gedeeld doel met daarbij

Bekijk vacature »

Senior DevOps-ontwikkelaar eIDAS

Functie­omschrijving Burgers en bedrijven veilig en betrouwbaar digitaal toegang geven tot diensten en producten van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Als senior DevOps-ontwikkelaar bouw je daar letterlijk aan mee. En dat doe je bij DICTU: een van de grootste en meest vooruitstrevende ICT-dienstverleners van de Rijksoverheid. Jij werkt mee aan de doorontwikkeling van eIDAS, dat staat voor Electronic IDentification Authentication and trust Services. Deze koppeling maakt de grensoverschrijdende authenticatie op overheidswebsites binnen de Europese Unie mogelijk. Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat heeft één moderne toegangspoort voor zijn diensten en inspecties. Enkele daarvan zijn dankzij eIDAS inmiddels

Bekijk vacature »

Software Engineer

Wij zoeken een nieuwe collega ter uitbreiding van ons team! We zoeken een enthousiaste software engineer met relevante werkervaring. Jouw werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het ontwikkelen van nieuwe applicaties en services. Naast deze werkzaamheden is het onderhouden van bestaande oplossingen een belangrijke taak. Bied jij ons kennis en ervaring in: C# MS-SQL Engelse taal Bonuspunten: Kennis en ervaring met DevExpress Office-ontwikkeling (VB) PHP MySQL Wij bieden: Een dienstverband van 38 uur per week; Een marktconform salaris; Secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een zakelijke laptop; Een prettige, informele werksfeer; Opleidingsmogelijkheden; Veel uitdagingen en mogelijkheden binnen de functie. Wie zijn wij: ProAutNorm is een

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

Senior Python Developer vacature

Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: je bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Zo kun jij een bijdrage leveren aan de Rabobank-app, de beveiliging van treinen voor Pro-rail verbeteren of de website van ING een boost geven. Vergaderen? Liever gewoon zorgen dat het werkt! Hoe omschrijft men een Sogetist? Gedreven, resultaatgericht en niet snel tevreden. Wat niet wil zeggen dat je nooit met hem of haar kunt lachen. Integendeel. Plezier hoort wat ons betreft net zo goed bij werken. Maar we gaan op de eerste plaats voor de

Bekijk vacature »

ETL Developer Datawarehouse

Wil jij je ETL-ontwikkelexpertise inzetten binnen de zorg? Dan is dit jouw baan! Je werkt vanuit de Crystal Tower in Amsterdam met de nieuwste Microsoft-technieken aan slimme oplossingen die zorgorganisaties helder inzicht geven in hun verbeterpunten. Jouw baan Onze datamodellen geven ziekenhuizen meer inzicht in hun huidige activiteiten en verwachte ontwikkelingen. Jij gaat deze complexe modellen verder uitbouwen én ontwikkelt en verbetert daarbij proactief de ETL in C# en SQL. Hierbij heb je alle ruimte om te sparren met (ervaren) collega-ETL-ontwikkelaars en werk je samen met onze BI-ontwikkelaars, software developers en consultants technische implementatie. Jouw team Je versterkt een gemotiveerd

Bekijk vacature »

Senior .Net Developer Duurzaamheid Maatwerkapplica

Functieomschrijving Ben je een ervaren .NET Developer en ben je op zoek naar een uitdagende rol met veel vrijheid? Wil jij aan de slag bij een bedrijf die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan? Lees dan snel verder! Van scratch af aan applicaties bouwen; Testen van jouw code door middel van het uitvoeren van unittesten; Bug fixing; Contact onderhouden met klanten met klanten betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Verbeteren en door ontwikkelen van maatwerkapplicaties. Functie-eisen Een afgeronde hbo/wo opleiding; Minimaal vijf jaar ervaring als fullstack .NET Developer; Uitgebreide technische kennis met oog voor praktische oplossingen; Ruime kennis van

Bekijk vacature »

BI Developer / Data Engineer / ETL / Duizenden geb

Functieomschrijving Ben je een ervaren BI Ontwikkelaar / Data Engineer en heb je ervaring / affiniteit met Machine Learning en A.I.? Kent SQL geen geheimen voor jou en wil je graag hands-on werken bij een organisatie die van groot belang is voor de maatschappij? Dan is dit de unieke mogelijkheid. Reageer snel! Bieden van technische ondersteuning aan users bij het verzamelen, verwerken, analyseren en presenteren van data; Uitleveren van de juiste datasets aan users; Meewerken aan het opzetten van beveiligde dataverbindingen klanten in de medische branche; Optimaliseren van de huidige omgeving, zodat huidige rapportages sneller visueel gedeeld kunnen worden; Onderzoeken

Bekijk vacature »

(Junior) webontwikkelaar

Wat zijn je taken? Als webontwikkelaar werk je op onze locatie in Kesteren in een team met ervaren collega’s die je coachen met praktische tips. Je werkt aan overzichtelijke projecten of doet aanpassingen aan webtoepassingen die wij voor klanten hebben gerealiseerd. Je hebt contact met de klant en realiseert interessante en innovatieve toepassingen. Je ziet dat je inspanning resultaat oplevert voor de klant! Wat verwachten we van jou? Mbo of Hbo werk- en denkniveau. Opleiding Informatica pré Schoolverlater of enkele jaren ervaring Ervaring middels werk of stage met softwareontwikkeling Kennis van de techniek waarmee wij werken: C#, ASP.NET Core en

Bekijk vacature »

C# Angular Developer Ontwikkelaar

Functieomschrijving C# Angular Developer Ontwikkelaar Ontwikkelen in C#.Net in maatwerk applicaties; Nieuwbouw en uitbouw van de systemen; Ondersteuning bieden aan de klanten op de applicaties; Requirements in kaart brengen; Maken van een technisch ontwerp. Functie-eisen HBO/WO diploma is een eis; Minimaal 3 jaar ervaring met Angular, C#.Net, HTML, CSS, Javascript; Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal; Ervaring met relationele databases of mobiele oplossingen is gewenst; Makkelijk in de omgang, analytisch en communicatief. Bedrijfsomschrijving Onze klant is een IT dienstverlener, ter versterking van het team zijn ze op zoek naar een ervaren Ontwikkelaar. Development bestaat uit 24 developers verdeeld

Bekijk vacature »

Database Developer / SQL Ontwikkelaar / Analist

Functieomschrijving Database / SQL / Ontwikkelaar / Analist De requirements in kaart brengen van de klant Het analyseren en ontwerpen maken de bedrijfsprocessen van de klant Het maken van functioneel ontwerp Het ontwikkelteam aansturen De database ontwikkelen en onderhouden Queries schrijven en inrichten Tabellen maken in SQL Programmeren in lowcode Het testen en uitleveren van nieuwe functionaliteiten naar de acceptatie en productieomgeving Het bieden van customer support Functie-eisen HBO werk en/of denkniveau, opgedaan door ervaring of opleiding is een eis; Ruime ervaring met SQL (tabellen maken / stored procedures / inrichten) is een eis;Zowel Nederlands als Engels spreken en schrijven;

Bekijk vacature »
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 14:13:33
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb een misschien hele domme vraag.
Zelf kan ik best goed CSS enkel struikel ik nog wel is over de divjes.
Maar tables, wil het gewoon NOOIT meer gebruiken.

Nu heb ik een vraagje.
Hoe doe ik dit netjes in divjes, dus hetzelfde resultaat, en waar moet ik rekening mee houden?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<tr>
    <td width="30%">Titel</td>
    <td width="70%">Beschrijving</td>
</tr>
<tr>
    <td width="30%">Blaat</td>
    <td width="70%">Blaatdieblaat</td>
</tr>
<tr>
    <td width="30%">Blaat</td>
    <td width="70%">Blaatdieblaat</td>
</tr>
Gewijzigd op 28/11/2010 14:14:07 door Tim Kampherbeek

PHP hulp

PHP hulp

07/07/2020 14:56:19

Synaps Framework

Synaps Framework

28/11/2010 14:36:07
Quote Anchor link
Wat heb je al geprobeerd?

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 14:46:00
Quote Anchor link
vanalles, krijg het wel voor elkaar maar ziet er dan niet netjes in elk browser uit

Synaps Framework

Synaps Framework

28/11/2010 14:47:35
Quote Anchor link
Plaats eens wat je al hebt gedaan.

Milo S

Milo S

28/11/2010 14:56:57
Quote Anchor link
Verander tr is voor div en td voor bijvoorbeeld span. Haal dat width gebeuren weg, maak een goede css en klaar is kees.

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 15:04:33
Quote Anchor link
milo, dat snap ik ook maar mijn vraag hoe doe ik dit CORRECT!

Milo S

Milo S

28/11/2010 15:10:41
Quote Anchor link
Als je dit snapt, laat dan zien wat je hebt. HTML + CSS dan kunnen wij je vertellen of je dit correct doet. Ik kan toch niet ruiken wat je hebt?

Daarbij vraag je toch echt letterlijk "Hoe doe ik dit netjes in divjes", dus iets minder schreeuwen en beter op je vraagstelling letten.

Vertel wat je hebt en we kunnen je weer hebben.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2010 15:16:51
Quote Anchor link
Divjes zijn nooit en te nimmer een vervanging voor tabellen.
het ligt er juist aan wat er in de tabel voor informatie staat. Als het prijzen zijn, of specificaties van iets dan kan je hiervoor prima tabellen gebruiken.

Semantisch gezien is het gewoon verantwoord....
Gewijzigd op 28/11/2010 15:17:41 door - Ariën -

Milo S

Milo S

28/11/2010 15:18:20
Quote Anchor link
@ Aar; daar geef ik je 100% gelijk in, maar volgens mij gaat het Tim hier om het punt, opmaken van de tabel. Zelf gebruik ik dan ook liever div + span + css.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2010 15:21:15
Quote Anchor link
Quote:
Maar tables, wil het gewoon NOOIT meer gebruiken.

Dan moet je geen specificaties van iets of prijslijsten publiceren ;-)

Quote:
@ Aar; daar geef ik je 100% gelijk in, maar volgens mij gaat het Tim hier om het punt, opmaken van de tabel.

Hij wil tabellen nooit meer gebruiken. Iets wat als onzin klinkt... :)

Milo S

Milo S

28/11/2010 15:24:02
Quote Anchor link
@ Aar, daar heb je een punt! Maar alsnog geef ik hem wel gelijk wat opmaak betreft.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

28/11/2010 15:25:20
Quote Anchor link
Jup, opmaak kan prima met CSS.

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 15:45:17
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<div>
    <span>Titel</span>
    <span>Beschrijving</span>
</div>
<div>
    <span>Titel</span>
    <span>Beschrijving</span>
</div>

nu wil ik dat die eerste span dus bijv 100px is en de tweede de rest van de div.
Nu heb ik overal al een class ingezet en geprobeert het een aantal px te geven maar haalt niks uit.

Milo S

Milo S

28/11/2010 15:58:25
Quote Anchor link
Je moet ook class namen meegeven.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<div class="row">
    <span class="cel">Titel</span>
    <span class="cel">Beschrijving</span>
</div>
<div class="row">
    <span class="cel">Titel</span>
    <span class="cel">Beschrijving</span>
</div>

en dan aanroepen met:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
div.row {
breedte enzo
}
div.row span.cel {
breedte enzo
}
Gewijzigd op 28/11/2010 15:59:06 door Milo S

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 16:00:57
Quote Anchor link
ik weet wel hoe CSS werkt milo.

Het gaat mij erom hoe weergeef ik dit allemaal correct, want op deze manier werkt het niet perfect.

Milo S

Milo S

28/11/2010 16:07:11
Quote Anchor link
Als je zo goed weet hoe CSS werkt, dan weet je ook wel dat je float, width en height als bijna enige eigenschappen nodig heb...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
div.row {
    width: 700px;
    height: 25px;

float: left;
    clear: right;
}
    span.cel_small {
        width: 200px;

}
    span.cel_big {
        width: 500px;

}

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<div class="row">
    <span class="cel_small">Titel</span>
    <span class="cel_big">Beschrijving</span>
</div>
<div class="row">
    <span class="cel_small">Titel</span>
    <span class="cel_big">Beschrijving</span>
</div>

Dit werkt gewoon net als een tabel, dus wat is het probleem?

Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

28/11/2010 16:09:56
Quote Anchor link
Heb het al anders gedaan.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
div.row {
    width: 400px;
    margin-top: 1px;
}
span.cel {
    width: 150px;
    display: block;
    height: 18px;
    padding-top: 3px;
}
span.cel2 {
    width: 100px;
    height: 18px;
}

Milo S

Milo S

28/11/2010 16:14:38
Quote Anchor link
Dat komt op het zelfde neer? Dus wat was het probleem? Neem mijn css, gooi bij de row div ook nog even line-height: 25px; en alles is ook nog eens netjes uitgelijnd.
Gewijzigd op 28/11/2010 16:15:22 door Milo S

Karl Karl

Karl Karl

28/11/2010 16:16:38
Quote Anchor link
Wat voor data sla je nu dan op?
Want met divs en spans tabellen 'emuleren' is ook weer verkeerd.

Het het is met één f, niet met twee, nu heb je de titel: divs in plaats uit tabellen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.