DNS en Bandbreedte

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sven Buijsrogge

Sven Buijsrogge

28/09/2012 22:39:14
Quote Anchor link
Beste Mensen,

Ik ben begonnen als hobbyist met het maken van websites en daar heb ik nu mijn beroep van gemaakt. Dat is allemaal mooi maar mijn kennis van DNS is nog niet op en top.

Vandaar dat ik deze vraag stel, ik heb hem denk ik in het goede deel geplaatst zo niet, sorry.

Ik heb een aantal jaar terug een forum met domein en hosting overgenomen van een kennis van mij, dat domein loopt nu erg goed en we gaan binnenkort overstappen naar andere forum software. Nu gaat de nieuwe software meer bandbreedte trekken, dus ik dacht ik verhuis het domein naar een andere host met onbeperkt dataverkeer. Echter had de kennis weer een afspraak met de host dat de domeinnaam van de host bleef. Hier wist ik niets van en baalde als een stekker. Totdat ik iets bedacht, ik weet alleen niet of het gaat werken.

Ik kan het domein dus niet verhuizen, en dacht dus aan de DNS. Ik heb zelf een domein met onbeperkte bandbreedte en dacht:
Wat als ik de DNS van het domein dat ik niet kan verhuizen aanpas naar de DNS van mijn subdomein. Kost me dat dan ook de zelfde bandbreedte als eerst of juist niet of nouwlijks omdat het vanaf dat andere domein komt.
Dat is dus mijn vraag.

Als ik de DNS aanpas naar een ander ip adres bij een andere host gaat dat dan nog steeds tenkoste van de bandbreedte?

Ik hoop dat het verhaal duidelijk is.
Alvast Bedankt,
Sven
Gewijzigd op 28/09/2012 22:50:49 door Sven Buijsrogge
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 01:38:13
 
Remco nvt

Remco nvt

28/09/2012 22:56:38
Quote Anchor link
Kijk even wie de beheerder is in de whois van het domein.
Mocht jij of je vriend het zijn dan heeft het bedrijf geen recht om het domein te houden.
 
Sven Buijsrogge

Sven Buijsrogge

28/09/2012 23:09:01
Quote Anchor link
Hij staat op naam van de host, helaas. Daar valt dus weinig aan te veranderen.

Maar klopt mijn theorie?

Dat door de DNS te veranderen er geen gebruik gemaakt wordt van de bandbreedte van de huidige host?
 
- SanThe -

- SanThe -

28/09/2012 23:39:32
Quote Anchor link
Stel www.jouwsite.nl staat op de server bij jouw host met ip 1.2.3.4 en je wijzigt de dns naar een andere server bijv. ip 5.6.7.8 dan moet deze server (apache) wel weten dat ie www.jouwsite.nl moet hosten.

De data naar de client komt vanaf de server waar de site staat. Heeft niets met dns te maken. Dns geeft alleen aan wáár de site staat.
 
Sven Buijsrogge

Sven Buijsrogge

28/09/2012 23:48:40
Quote Anchor link
Top! Bedankt voor het antwoord, eens uitproberen met een subdomein eerst.

Bedankt iedereen :) mocht ik meer hulp nodig hebben weet ik de url te vinden.

=== EDIT ===

Het is gelukt, ik heb een a record toegevoegd bij de ene host. Bij de andere host wordt gebruik gemaakt van een slimme structuur voor de subdomeinen etc. eerst voer je een dns record in met de naam van het subdomein, dan ga je naar je ftp client en ga je naar de map public -> site daar maar je vervolgens een mapje aan met de volledige naam van het sub domein dus bijvoorbeeld:
subdomein.domein.nl

Daar heb ik dus een map aangemaakt met de naam van de doorgelinkte host en het werkt nu :)
Gewijzigd op 29/09/2012 08:29:48 door Sven Buijsrogge
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.