Doe dingen na functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Bryan De Baar

Bryan De Baar

06/05/2020 22:07:59
Quote Anchor link
Hallo,


In jQuery heb ik een functie geschreven en ik wil als deze voltooid is dat erna nog iets gebeurd.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
function test(para1, para2){
//hier wat de functie moet doen
}

Vervolgens heb ik verderop in het script dit geprbeerd

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
test(para1, para2, function(){
//doe dit na de functie test
});


Eigenlijk het zelfde als je de fadeIn en fadeOut functie zou gebruiken en als deze klaar zijn verder gaan.

Het bovenstaande doet niet wat het zou moeten doen en voert na de functie test niets meer uit.
Wat dien ik te veranderen om dit resultaat te krijgen?
Gewijzigd op 06/05/2020 22:08:25 door Bryan De Baar
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:59:05
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

06/05/2020 22:23:56
Quote Anchor link
jQuery != javascript (en andersom) ;-)

Maar wat je wilt is een "callback" functie meegeven:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
function test(para1, para2, callback){
//hier wat de functie moet doen
  if(callback) callback.call();
}
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

06/05/2020 22:57:10
Quote Anchor link
Hi Rob,


Nu geef je een callback mee in de functie. Maar kun je dan ook doen bij het aanroepen van de functie?
Dan ben je natuurlijk helemaal vrij om het te gebruiken waar nodig is.

Dit kun je ook doen bij de fadeIn en fadeOut, maar moet toch ook bij een eigen functie kunnen?
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

06/05/2020 23:32:40
Quote Anchor link
Hm, dit is toch hetzelfde als bij fadeIn/-Out gebeurt? Daar geef je een "snelheid" mee, en iets wat "daarna" moet gebeuren. Dat doet mijn bovenstaande "aanpassing ook": eerst doe je "wat de functie moet doen" (met para1 en para2), en daarna roep je een (eventuele) callback aan. Die callback kun je bij het aanroepen van de functie meegeven. Dus zoals met je eigen voorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
test(para1, para2, function(){
//doe dit na de functie test
});

Of het complete verhaal:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
function test(para1, para2, callback){
  alert('hier wat de functie moet doen');
  if(callback) callback.call();
}
test('para1', 'para2', function(){
  alert('doe dit na de functie test');
});

Hiermee krijg je dus eerst een alert met "hier wat de functie moet doen", en vervolgens eentje met "doe dit na de functie test". Of had je graag een ander eindresultaat gehad?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

06/05/2020 23:37:21
Quote Anchor link
Bryan De Baar op 06/05/2020 22:57:10:
maar moet toch ook bij een eigen functie kunnen?

Waarom zouden JavaScript functies standaard uitgerust zijn met callbacks? fadeIn() en fadeOut() maken onderdeel uit van een library die bovenop JavaScript is gebouwd. Dan is het haast vanzelfsprekend dat deze méér kunnen dan wat JavaScript standaard kan, anders zou zo'n lib weinig meerwaarde hebben.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

07/05/2020 10:10:07
Quote Anchor link
Of je moet met Promises aan de gang willen. Zelf zie ik het voordeel niet zo (uiteindelijk werkt het ongeveer hetzelfde als met callbacks), maar blijkbaar is het idee (en de algemene consensus) dat het hiermee "eenvoudiger" wordt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.