$ROW inserten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full-stack Java Developer

Functieomschrijving Wil jij continu een organisatie en processen optimaliseren? Maak jij graag IT applicaties die impact hebben? Wil jij jezelf en Nederland in beweging houden? Wat ga je doen als Full-stack Java Developer bij Randstad Nederland? Als je als full-stack java developer ergens impact hebt, dan is het hier wel. Wij ondersteunen onze HR-dienstverlening met hightech apps en software, die we continu verbeteren. Zodat onze mensen ervoor kunnen zorgen dat bijvoorbeeld jouw koffer op de band terecht komt op het vliegveld, jouw pakketjes netjes op tijd worden geleverd en goed verzorgt wordt in het ziekenhuis. Onze innovaties volgen elkaar in

Bekijk vacature »

C#/Azure developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Medior C#/Azure developers. Ben jij de Medior C# developer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt? Dan is Profit4Cloud jouw 'place-to-be'! Als Medior C#

Bekijk vacature »

Medior/Senior PHP Developer / Marketing / Impact

Bedrijfsomschrijving Deze informele organisatie brengt campagnes naar ongekende grote hoogtes! Jij kan als PHP Developer echt impact maken voor klanten en hun marketing succesvoller laten worden. Dat door je voor bekende organisaties zoals de NS, Peugeot, Achmea, KvK, Eneco en Miele. Binnen dit bedrijf heerst er een informele, plezierige en open sfeer. Bij onze opdrachtgever ligt er veel aandacht op persoonlijke ontwikkeling. Je gaat hier namelijk vrijheid krijgen om op je eigen manier invulling te geven aan je werk, maar je kan altijd op je collega’s terug kunnen vallen voor advies en tips. Functieomschrijving In de functie van PHP Developer

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Ben je op zoek naar een uitdagende baan bij één van de beste hogescholen van Nederland? Solliciteer dan op de functie Functioneel Applicatiebeheerder bij Hogeschool Tio. De functie In deze functie ben je het aanspreekpunt en verantwoordelijk voor verschillende systemen, waaronder het studenteninformatiesysteem, Office365, CRM, HRM, Sharepoint en Exact. Je zorgt er actief voor dat je klanten optimaal geholpen worden met de systemen. Taken die hierbij horen zijn het uitwerken van een functioneel ontwerp, het inrichten van de systemen, het aanleveren van managementinformatie en zoeken naar verbeteringen. Tevens geef je gebruikerstrainingen en neem je deel aan diverse ICT-innovatieprojecten. Wat biedt

Bekijk vacature »

Application Developer Tech Lead

We’re Hiring! A UPS Application Developer Tech Lead *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE As a Tech Lead Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as

Bekijk vacature »

Fullstack ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Bij het accepteren van dit aanbod kom je terecht binnen een veelzijdige organisatie waar een goede sfeer hangt. Zij zijn gewend dagelijks met elkaar te lunchen en ruimte is voor een potje Mario. Als Fullstack ontwikkelaar ga je je op projectbasis bezighouden met het ontwikkelen van content voor diverse opdrachtgevers. De projecten waar je aan gaat werken zullen verschillende qua omvang. Hierbij kan je rekening houden met een gemiddelde doorlooptijd van een half jaar, waarbij er meerdere projecten naast elkaar kunnen lopen. De nadruk zal liggen op ontwikkeling aan de front-end, maar ook op het gebied van ontwikkeling aan

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een mooie en innovatieve multinational in de regio Utrecht. Ze staan bekend om de hoge kwaliteit van dienstverlening en streven ernaar dit continu te verbeteren. Om dit te kunnen doen zijn zij opzoek naar een Software Developer. Als C# .NET Developer ga je aan de slag met het ontwikkelen van bedrijf kritische software en applicaties. Zo zijn er applicaties en software die van belang zijn voor de bedrijfsvoering, de medewerkers van de organisatie, maar ook voor het klantenbestand van de organisatie. Het landschap is zowel functioneel als technisch en daarmee erg breed. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Java Developer

Bedrijfsomschrijving Onze relatie is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Ze willen werken en zelfontwikkeling stimuleren om het beste in iedere organisatie naar boven te brengen. IT is cruciaal in deze organisatie om hun dienstverlenging te verbeteren. De organisatie streeft ernaar om een service-architectuur te creëren. Dit is waar jij als ervaren Fullstack Java Developer bij komt helpen. Je zal komen te werken in het

Bekijk vacature »

BI Developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar je komt te werken als (Senior) BI Developer is een grote internationale financiële instelling. Met vele vestigingen in Nederland zijn ze een belangrijke speler op de financiële markt. Jij zal hoofdzakelijk op het kantoor in Amsterdam werkzaam zijn, maar het kan ook voorkomen dat je af en toe naar een andere vestiging gaat. Het bedrijf telt ongeveer 5000 medewerkers waarvan ruim 150 ICT'ers. Het team waar je in komt te werken als (Senior) BI Developer is een ambitieus BI team dat zich bezighoudt met lokale en internationale uitdagingen. Zo zit een Junior BI Developer, 2 (Medior)

Bekijk vacature »

New Business Developer Naarden

Ben jij het zat om alle KvK-lijsten volledig af te bellen? Komt de koffie van die ene persoon waar je nog steeds geen deal hebt gesloten je neus uit? En blijf je potentiële klanten stalken zonder resultaat? Dan is het tijd om het anders te gaan doen! Neem afscheid van de standaard salesaanpak en ga bij PEAK-IT aan de slag met onze unieke en eigenwijze salesstrategie! Word onze New Business Developer in Naarden, die niet bang is om het anders te doen! Hoe maak jij onze klanten blij? Dankzij jou hoeven onze klanten niet bang te zijn dat hun IT-infrastructuur

Bekijk vacature »

Dynamics CRM / Developer

Bedrijfsomschrijving Als onderdeel van een grote IT-dienstverlener is deze organisatie ontstaan en is nu gegroeid tot organisatie van bijna 30 man groot. Iedereen binnen deze organisatie houdt zich bezig met het ontwikkelen, beheren, onderhouden van bedrijfskritische applicaties. In tegenstelling tot de moederorganisatie, werken de medewerkers bij deze organisatie gemiddeld drie dagen in de week gewoon op het eigen kantoor in Utrecht. Mede hierdoor heerst er een erg informele sfeer waardoor jij je binnen no-time thuis voelt! De organisatie staat op het punt om een heel nieuw team met specialiteit Dynamics CRM op te tuigen. Nee, je hoeft zeker nog geen

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer - Infrastructure

Ben jij een ontwikkelaar die wil bijdragen aan de energietransitie? Lees dan verder! Wat ga je doen? Als Full Stack Java Ontwikkelaar draag je verantwoordelijkheid voor het gehele proces van het omzetten van wensen, problemen of vragen naar concrete oplossingen. Integratie, testen, vastleggen van kennis en beslissingen, problem management en automation zijn onderdeel van je takenpakket in SAFE of DevOps gestuurde omgevingen. Als ontwikkelaar krijg je alle mogelijkheden om je technisch verder te ontwikkelen en samen te werken met gedreven collega's. Wat breng je mee? Je hebt gedurende 1 tot 2 jaar een basis opgebouwd in applicatie ontwikkeling met .Net

Bekijk vacature »

Java Developer - Publieke veilgheid

Wil jij als Java developer meewerken aan innovatieve en complexe applicaties? CGI zoekt Java Developers die mee willen werken aan oplossingen voor complexe & maatschappelijk relevante vraagstukken waar de het domein Publieke Veiligheid (o.a. Justitie en politie) voor staat. Wat verwachten we van een Java Developer? Enthousiasme en de wil om je als Java Developer continue te ontwikkelen. Je vindt het leuk om toffe Java oplossingen uit te werken. Je volgt de laatste trends op de voet en je vindt het leuk te werken met de nieuwste technologie, zoals Quarkus, de sub-atomische Java stack die klaar is voor OpenJDK HotSpot

Bekijk vacature »

Java / Hippo developer

Functieomschrijving Ben jij een ervaren Java/Hippo ontwikkelaar en op zoek naar een internationale, creatieve en innovatieve omgeving? Wil jij werken in een divers applicatielandschap waar alle aspecten van het vakgebied van een developer aan bod komen, zodat je je volledig kan ontplooien? Bij Randstad Groep Nederland (HQ) zijn we op zoek naar jou! Wij zijn op zoek naar een Java/Hippo ontwikkelaar die per direct ons interne team komt versterken. Java/Hippo development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Je komt te werken in het Online Search Experience team. Dit team werkt samen met de product owner aan onze web omgevingen van Randstad

Bekijk vacature »

.NET developer

Bedrijfsomschrijving Als Senior .NET developer ga je werken in een DevOps team aan state-of-the-art oplossingen voor diverse opdrachtgevers. Denk hierbij aan het van scratch af aan bouwen van oplossingen, platformen, apps en andere portalen waar grote hoeveelheden data, AI en loT centraal staan. Zo is de organisatie onder andere bezig met het bouwen van een platform wat gebouwen middels tal van sensoren in kaart brengt en alles wat daarbij komt kijken. Zo kan iedereen in een opslag op een plattegrond zien welke ruimte bezet, gereserveerd of vrij is en wordt dit gekoppeld met andere diensten, bijvoorbeeld richting schoonmakers die weten

Bekijk vacature »
Delano Velthuis

Delano Velthuis

17/04/2021 17:12:43
Quote Anchor link
Hey, ik ben bezig met mijn php code en ik loop ergens tegen aan.

Ik haal data op uit een database en wil deze vervolgens inserten naar een andere table maar dit werkt niet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?php

require_once 'config.php';
$yacht = $_POST['yacht'];
$from_time = $_POST['from_time'];
$to_time = $_POST['to_time'];
$paymentPreference = $_POST['paymentPreference'];

$catering = $_POST['catering'];
$insurance = $_POST['insurance'];
$childLifejackets = $_POST['childLifejackets'];
$paddleboard = $_POST['paddleboard'];
$skipper = $_POST['skipper'];
$flot = $_POST['flot'];
$fishinggear = $_POST['fishinggear'];
$groceries = $_POST['groceries'];
$transfer = $_POST['transfer'];
$terms = $_POST['terms'];
$email = $_POST['email'];
$password = $_POST['password'];

$sql = "SELECT * FROM costumers WHERE email = '$email' LIMIT 1";
$result = $conn->query($sql);

if( $result->num_rows == 1) {
    $row = $result->fetch_assoc();

if($password == $row['password']) {
        $sql = "INSERT INTO `bookings`(`costumers_costumerID`, `Yachts_yachtID`, `paymentPreference`, `date_start`, `date_end`, `catering`, `skipper`, `flot`, `groceries`, `transfer`, `insurance`, `childLifejackets`, `fishinggear`, `paddlebloard`, `aggreedToTerms`)
        VALUES ('"
. $row['customerID'] . "', '". $yacht . "', '". $paymentPreference . "', '". $from_time . "', '". $to_time . "', '". $catering . "', '". $skipper . "', '" . $flot . "', '" . $groceries . "', '" . $transfer . "', '" . $insurance . "', '" . $fishinggear . "', '" . $paddleboard . "', '" . $terms . "')";

if( $conn->query( $sql )) {
            echo "Doet het";
        }
else {
            echo "Doet het niet";
        }
    }
}
else {
    echo "Gebruiker niet gevonden";
}

?>

Error:

Warning: Undefined array key "customerID" in C:\xampp\htdocs\coral-yachts-delano-burhan\templates\RoyalCarsHtml\includes\booking_customers.php on line 30

Zouden jullie hier mij mee kunnen helpen?
Gewijzigd op 17/04/2021 17:13:12 door Delano Velthuis

PHP hulp

PHP hulp

13/05/2021 02:41:56

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2021 17:50:31
Quote Anchor link
$row['customerID'] bestaat blijkbaar niet, en het veld customerID ook niet.

Ook was ik benieuwd of je tabelnaam klopt. Deze heet costumers. Lijkt mij een typfout.

En verder zie ik SQL-injectie bij je POST-variabelen.

En verder zie ik ook dat je het password niet beveiligd opslaat!!! Gevaarlijk!!!
Gewijzigd op 17/04/2021 17:52:46 door - Ariën -

Ralf d

Ralf d

17/04/2021 17:51:41
Quote Anchor link
O en de U omdraaien?
Lijkt mij het meest waarschijnlijke.

Maar als je dat er zelf niet uit kan halen mag je wel serieus afvragen of je dit wilt gebruiken in een live omgeving.
Denk aan de volgende dingen.
Beveiliging, escape, paswoord hashing.

Delano Velthuis

Delano Velthuis

17/04/2021 18:06:02
Quote Anchor link
- Ariën - op 17/04/2021 17:50:31:
$row['customerID'] bestaat niet, een het veld customerID ook niet.

Ook was ik benieuwd of je tabel naam klopt. Deze heet costumers. Lijkt mij een typfout.

En verder zie ik SQL-injectie bij je POST-variabelen.

Hey Arien, ja klopt ja.. was me niet opgevallen die typfouten. Nu heb ik de typfouten opgelost en dan krijg ik dat hij

if( $conn->query( $sql )) {
echo "Doet het";
echo $sql;
} else {
echo "Doet het niet";
echo $sql;

}

de return geeft dat hij het niet doet. Wat raar is aangezien ik alles juist heb ingevuld vanuit de form

Toevoeging op 17/04/2021 18:07:01:

Ralf d op 17/04/2021 17:51:41:
O en de U omdraaien?
Lijkt mij het meest waarschijnlijke.

Maar als je dat er zelf niet uit kan halen mag je wel serieus afvragen of je dit wilt gebruiken in een live omgeving.
Denk aan de volgende dingen.
Beveiliging, escape, paswoord hashing.

Hey Ralf,

Ga het gelukkig ook niet online gebruiken. Was mee een eigen project waar ik mee bezig ben. Wel bedankt voor je antwoord :D ik ga daar goed opletten!
Gewijzigd op 17/04/2021 18:09:18 door Delano Velthuis

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2021 18:10:55
Quote Anchor link
Of je het wel of niet online gebruikt: Escaping is noodzakelijk. Jacques 'd Ancona kan zich namelijk nooit registreren omdat zijn naam je query corrupt maakt.

Over je probleem: echo eens $sql.
Ook $conn->error moet meer duidelijkheid geven.
Gewijzigd op 17/04/2021 18:12:30 door - Ariën -

Delano Velthuis

Delano Velthuis

17/04/2021 18:13:22
Quote Anchor link
- Ariën - op 17/04/2021 18:10:55:
Of je het wel of niet online gebruikt: Escaping is noodzakelijk. Jacques 'd Ancona kon zich namelijk nooit registreren omdat zijn naam je query corrupt maakt.

Over je probleem: echo eens $sql.
Ook $conn->error moet meer duidelijkheid geven.

INSERT INTO `bookings`(`customers_customerID`, `Yachts_yachtID`, `status`, `paymentStatus`, `paymentPreference`, `date_start`, `date_end`, `catering`, `skipper`, `flot`, `groceries`, `transfer`, `insurance`, `childLifejackets`, `fishinggear`, `paddlebloard`, `aggreedToTerms`) VALUES ('11', '1', 'Niet voltooid', 'Niet betaald', 'Paypal', '04/17/2021 4:40 PM', '04/19/2021 4:39 PM', 'N', 'Y', 'Y', 'Y', 'Y', 'N', 'Y', 'N', 'Y')

en

Column count doesn't match value count at row 1

is de response die ik krijg.

Toevoeging op 17/04/2021 18:15:39:

Heb dit nu opgelost en vervolgens krijg ik deze error:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near ' 'N', 'Y', 'N', 'Y')' at line 2.

Excusses voor de soms wat domme vragen. ik ben hier redelijk nieuw in na een lange afwezigheid ermee

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2021 18:17:25
Quote Anchor link
Vrij vertaald: Het aantal kolommen komt niet overeen met het aantal waarden in de rij

Is het nu duidelijker? ;-)

Delano Velthuis

Delano Velthuis

17/04/2021 18:18:27
Quote Anchor link
- Ariën - op 17/04/2021 18:17:25:
Vrij vertaald: Het aantal kolommen komt niet overeen met het aantal waarden in de rij

Is het nu duidelijker? ;-)

Yes dankjewel, ik had dat opgelost alleen ik krijg nu deze error

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near ' 'N', 'Y', 'N', 'Y')' at line 2

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2021 18:20:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je ergens een quote mist.
Zet wat enters in je query, zodat je een mooi overzicht hebt.

Ralf d

Ralf d

17/04/2021 18:21:55
Quote Anchor link
Op de een of andere manier was mijn vorige reactie leeg.

Delano probeer het jezelf meteen goed aan te leren maak een paar functies die het voor je doen en zet die in een bestand functies.php include dat bestand.

Dat bestand zou je in ieder project kunnen gebruiken als je een vaste manier hebt van
Programeren.

Delano Velthuis

Delano Velthuis

17/04/2021 18:23:29
Quote Anchor link
- Ariën - op 17/04/2021 18:20:00:
Ik denk dat je ergens een quote mist.
Zet wat enters in je query, zodat je een mooi overzicht hebt.

Top dankjewel!
Heb dit gedaan en het werkt nu, heb de fouten eruit gevonden.
Hartelijk dank voor je tijd en excuses voor de soms nog al slechte vragen.

Toevoeging op 17/04/2021 18:24:05:

Ralf d op 17/04/2021 18:21:55:
Op de een of andere manier was mijn vorige reactie leeg.

Delano probeer het jezelf meteen goed aan te leren maak een paar functies die het voor je doen en zet die in een bestand functies.php include dat bestand.

Dat bestand zou je in ieder project kunnen gebruiken als je een vaste manier hebt van
Programeren.

Goede tip!
Dankjewel zal er meteen naar kijken!

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2021 18:34:53
Quote Anchor link
Succes! :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.