$sVar gedoe

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »
Pim Vernooij

Pim Vernooij

09/12/2005 00:35:00
Quote Anchor link
Hallo,

bij sommige scripts zie ik dat variabelen aangeduid zijn met een kleine letter ervoor, bijvoorbeeld $sVariabele. Nu vraag ik me af waar die kleine letter voor is, ik kan me zo voorstellen dat dit het type variabele aangeeft, in dit geval string.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Pim.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 06:36:02
 
Robert Deiman

Robert Deiman

09/12/2005 00:44:00
Quote Anchor link
Pim, je vat meteen de koe bij de horens.. het wordt inderdaad vaak gebruikt om het type variabele aan te geven:

$iInteger, $dDouble, $sString enzovoort.. is voor jezelf gemakkelijk werken, omdat je altijd weet met welk type variabele je te maken hebt.
 
Pim Vernooij

Pim Vernooij

09/12/2005 14:57:00
Quote Anchor link
Tnx! Ik probeer voor mezelf een zo duidelijk mogelijke standaard te creeren, zodat het debuggen makkelijk wordt, bijvoorbeeld hoofdlettergebruik, tabs, plaatsen van accolades e.d.
 
Han eev

Han eev

09/12/2005 15:07:00
Quote Anchor link
Ik vind dat zelf een beetje onnuttig, het is wel handig.
Ik kan ook zonder dat wel duidelijk werken.

Han
 
Robert Deiman

Robert Deiman

09/12/2005 16:31:00
Quote Anchor link
Han:
Ik vind dat zelf een beetje onnuttig, het is wel handig.
Ik kan ook zonder dat wel duidelijk werken.

Han


Mee eens. maar ik wist dit nog niet voor ik begon.. maar ik geef gewoon altijd logische namen aan de vars.. bijv
$voornaam =, $straathuisnr= enzovoort.. dan weet ik ook meteen wat voor type het is enzo.. :) Maar als je het nog aan moet leren, dan kan het ook wel met die letter voor de naam van de var.
 

09/12/2005 16:53:00
Quote Anchor link
Ik doe het zonder. Feitelijk heb ik nog nooit scripts gezien waarmee met dat gewerkt wordt. Maakt je script juist onoverzichtelijk. Plus dat 'breezahvariabelen' een beetje grotere kans op notices geven en dus malfunction van je script.
 
Steff   an

Steff an

09/12/2005 17:12:00
Quote Anchor link
Hoofdletter gebruik in Variabelen maakt niet uit.
 

09/12/2005 17:33:00
Quote Anchor link
jawel. $var is altijd nog anders dan $vAr
 
Robert Deiman

Robert Deiman

09/12/2005 17:39:00
Quote Anchor link
Sebastiaan:
jawel. $var is altijd nog anders dan $vAr


Klopt.. maar wat werd bedoeld is dat je wanneer je consequent de hoofdletters typt er niets aan de hand is.. wanneer je zelf geen fouten maakt dan werkt het..
maar inderdaad is de kans op fouten wel veel groter :)
 
Han eev

Han eev

09/12/2005 17:39:00
Quote Anchor link
Variablen Zijn Hoofdletter gevoelig...
 
Pim Vernooij

Pim Vernooij

09/12/2005 19:28:00
Quote Anchor link
Robert:
Maar als je het nog aan moet leren, dan kan het ook wel met die letter voor de naam van de var.
Daarom wilde ik het niet weten hoor :) ik programmeer al behoorlijk lang php, meestal OOP, maar was er gewoon benieuwd naar... als je grote systemen bouwt, is het niet altijd duidelijk wat voor gegevens in een var horen te staan, daarvoor is dit handig :)
 
Burdy

Burdy

09/12/2005 20:44:00
Quote Anchor link
Helemaal mee eens Pim! Dat is ook heel handig.
Ik gebruik Hongaarse notatie, hoewel ik er misschien niet 100% aan voldoe.
Al mijn variabelen starten met een type-aanduiding, bijv. strName of blnResult. Ook de tabel- en veldnamen voldoen aan die regel, bijv. tblUsers of intUserID.
Dat voorkomt, naar mijn mening, dat je per ongeluk een tekst in een databaseveld met de naam 'waarde' probeert te stoppen, terwijl dat veld een integer moet bevatten.

Als voorbeeld geef ik hieronder 2 queries (de eerste hanteer ik dus zelf).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
  mysql_query("INSERT INTO tblText (strName, intValue) VALUES ('$strName', '$intValue')");
  mysql_query("INSERT INTO tekst (naam, waarde) VALUES ('$naam', '$waarde')");
?>


Bovendien is dat handig als je na een maand je code weer eens terug ziet.
Gewijzigd op 09/12/2005 20:47:00 door Burdy
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.