Domein beveiligen met wachtwoord

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2018 23:05:58
Quote Anchor link
Op welk script doelt Adoptive Solution dan?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 21:24:03
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/03/2018 23:58:33
Quote Anchor link
@Ariën

Ik moest even zoeken waar hij het over had. Het script staat op de uitleg van 'echo' op php.net. En volgens mijn ging het daar totaal niet over.
 
Susanne Schattenberg

Susanne Schattenberg

11/03/2018 09:31:28
Quote Anchor link
Ik overweeg om met mijn hele website over te stappen naar een nadere provider.
Duurt bij Strato een eeuwigheid voordat je een antwoord krijgt waar je ook niets mee kan. Dat schiet niet op.
Bij de provider die ik op het oog heb, wordt mijn huidige website gratis overgezet en heb ik een admin site ter beschikking waarop in instellen van een directory password beveiliging met een klik is geregeld.

Aangezien ik de huidige provider pas een 4 dagen actief heb, kan ik nog gebruikmaken van het herroepingsrecht.

Bovendien kan ik bij de nieuwe provider heel gemakkelijk een backup maken van de hele website. Dat is Bij Strato ook erg lastig.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/03/2018 11:06:49
Quote Anchor link
Heb je al een provider op het oog? Persoonlijk vind ik het DirectAdmin platform die veel webhostings ondersteunen makkelijk werken.
 
Susanne Schattenberg

Susanne Schattenberg

11/03/2018 13:10:36
Quote Anchor link
Ik heb eens geklikt op een link van iemand hier ;-) Vimexx
Zij hebben een admin pagina die ik bedoel. makkelijk dit soort scripts installeren en ze verhuizen gratis de huidige website naar de nieuwe server. Hoef ik maar ook niet meer druk over te maken. Backup maken ook geen probleem.
Ga zometeen maar eens een hostingpakket daar aanvragen.
Hoop dat ze dat verhuizen een beetje goed doen want er zitten vele uren in mijn huidige website met bijbehorende plugins.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/03/2018 13:50:24
Quote Anchor link
Ik zou dan wel afspreken dat ze de boel alleen kopiëren. Want als ze alles alleen verhuizen, en ze vergeten wat. Dan ben je wat kwijt.
 
Susanne Schattenberg

Susanne Schattenberg

11/03/2018 14:15:13
Quote Anchor link
Ben in ieder geval alvast een backup aan het maken via filezille naar mijn eigen computer
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/03/2018 15:43:33
Quote Anchor link
@Susanne

Ik heb aardig wat ervaring met STRATO en werkt prima. Jij hebt blijkbaar een webpakket gehuurd, maar je kunt er ook een Server (Linux VPS) huren. Betaal je 9 euro per maand voor. Daar zit dus ook Plesk bij (naar mijn mening het beste beheerpanel van dit moment) en je hebt onbeperkt traffic en 200GB schijfruimte. In Plesk kun je dus ook met 1 druk op de knop een directory beveiligen. Back-ups is allemaal volledig automatisch geregeld en heb je dus geen omkijken naar. Je hebt dan dus een volledig eigen server waarop je alles zelf naar hartenlust kunt instellen zoals jij het wil.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/03/2018 15:54:05
Quote Anchor link
@ Ozzie: Vergeet niet dat een VPS niet voor iedereen is weggelegd. In veel gevallen moet de dit zelf up-t-odate houden, en je bent zelf verantwoordelijk voor al het onderhoud. Natuurlijk kan je hostingprovider je bijschieten als je vragen of problemen hebt, maar in de meeste gevallen is dit wel een uurtje-factuurtje. Of je moet een managed-contract afsluiten waarin ze bepaald onderhoud zelf uitvoeren, maar dat kost ook weer een hoop geld. Ook de momenten van de dag waarin onderhoud wordt uitgevoerd door hen is hierin bepalend.

Het is dus vraag of het geld voor een VPS wel waard is voor het doeleinde van een website. Wel is het voordeel dat je zo goed als vrij bent in wat je maar wilt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/03/2018 16:00:40
Quote Anchor link
@Ariën

Klopt wat je zegt, maar omdat er een beheerpanel als Plesk aan vastzit, kun je heel veel dingen zelf regelen. Zelfs alle serverupdates kun je tegenwoordig vanuit Plesk uitvoeren. En er worden automatisch back-ups gemaakt, ik meen van de afgelopen 10 dagen. Dus als er iets fout gaat log je even in op de klantenlogin en zet je met een druk op de knop je back-up terug.

Zou jammer zijn als ze nu naar een andere host gaat waar ze straks weer tegen allerlei problemen aanloopt, dus vandaar mijn inbreng.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/03/2018 16:04:06
Quote Anchor link
Dat is wel zo. Maar bij emergency patches aan bijv. de kernel of andere vitale onderdelen van Linux, daar grijpt Plesk niet bij in. In ieder geval zou ik het niet aanraden voor bedrijfs-kritische sites waarbij iemand geen enkele Linux ervaring heeft.

De hostings die DirectAdmin of Plesk gebruiken bieden wel mogelijkheden m.b.t. backuppen. En anders kan je het altijd navragen.
Gewijzigd op 11/03/2018 16:05:17 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/03/2018 16:38:13
Quote Anchor link
>> Maar bij emergency patches aan bijv. de kernel of andere vitale onderdelen van Linux, daar grijpt Plesk niet bij in.

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Plesk (Onyx, de nieuwste versie) toont ook gewoon Linux-updates.
 
Susanne Schattenberg

Susanne Schattenberg

12/03/2018 14:02:29
Quote Anchor link
dank voor alle ideeën! echt gaaf dat jullie zo meedenken.
Ik ben echter geen techneut! begrijp 90% van wat jullie allemaal roepen helemaal niet.
Vandaar dat ik echt voor een eenvoudige oplossing moet gaan.
Ik heb inmiddels een account aangemaakt waarin ik zo'n adminphp menu heb welke ik prima kan begrijpen.
Beveiliging van een map is dan ook zeer eenvoudig. werkt meteen.

Alleen het overdenken van mijn (WP)website en plugins is te ingewikkeld voor me. Gelukkig biedt de nieuwe provider een service hiervoor. Heb nl erg veel werk zitten in die site. Heb al eens geprobeerd te stoeien met wp-clone of Duplicator maar daar kom ik nog niet helemaal uit. Probleem is dat mijn huidige url nog gekoppeld zit aan mijn ouder provider en mijn nieuwe website dus nog niet werkt. tja......en dan is daar de enorme leek die weer niet verder weet.

Ik hoor jullie al roepen: domme doos, blijf er dan ook vanaf!
Maar hey, ik wil graag leren en ik heb andere kwaliteiten :-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/03/2018 14:17:50
Quote Anchor link
Het overzetten van de koppeling van je oude naar je nieuwe hostingprovider kan vaak even duren. Soms een paar uurtjes, maar het kan ook een ruime dag duren soms.

Maar je nieuwe provider ondersteunt wel beveiligde directories?
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.