domein extensie registreren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

The Hosh

The Hosh

12/04/2007 21:19:00
Quote Anchor link
hallo

kan iemand mij vertellen hoe ik een domein extensie voor een land kan registreren? waar ik moet zijn enzo. (ik heb een nodig voor een land die nog geen heeft)
of moet een regering dat beslissen??

alvast bedankt

greetzz
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Hosh
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 03:05:36
 
Luke Banning

Luke Banning

12/04/2007 21:44:00
Quote Anchor link
Hahaha, dat denk jij zo even te doen?
Dan moet je je toch echt eens erin gaan verdiepen :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Top-level-domein

Klein infopuntje ;)

Edit:

Ja een regering of iets dergelijks zal zoiets moeten bepalen...
Welk land heb je net 'geschapen' dan? :-)
Knap dat je er nog een zonder eigen tld kunt vinden!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Luke Banning
 
Danny K

Danny K

12/04/2007 22:07:00
Quote Anchor link
@Luke.. dat bepaald een regering niet hoor.. Dat bepalen de amerikanen.. Die moeten het goedkeuren.. De Icann is er voor dit soort zaken, alleen staan die een beetje onder druk van de amerikaanse "goverment"..

Weten jullie dat er een nederlands bedrijf (unifiedroot) is welke top level domeinen verkoopt?
Er zit hier wel 1 nadeel aan.. in theorie zijn deze sites allemaal beschikbaar, maar in de praktijk blijkt dat het niet zo goed werkt..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Danny K
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

12/04/2007 23:31:00
Quote Anchor link
De laatste twee waren toch .jobs en .travel?
 
Jacco Engel

Jacco Engel

13/04/2007 08:19:00
Quote Anchor link
Museum is bij mijn weten ook vrji resent. En EU niet te vergeten :P
 
Robert Deiman

Robert Deiman

13/04/2007 08:32:00
Quote Anchor link
Het is niet aan de regering om dit te beslissen, het is echter wel een duur en tijdrovend bureaucratisch proces. Maak voor het gemak dan een .org, of .com of .net domein aan. Die zijn vrij "algemeen" en niet specifiek op / voor 1 land gericht.

Jan Koehoorn schreef op 12.04.2007 23:31:
De laatste twee waren toch .jobs en .travel?

Klopt, echter zijn deze (nog) niet vrij beschikbaar, je moet "bewijzen" dat je ook echt bij die categorie thuishoort. Waarschijnlijk blijft dit ook zo.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
Eris -

Eris -

13/04/2007 09:31:00
Quote Anchor link
superaktieboy, Ja hoor dat kan,

Er zijn bedrijven die dit aanbieden. Alleen het heeft wat nadelen:

1. Het kost je 1000 euro / jaar (kan ook 2000 zijn)
2. Het is niet officieel goed gekeurd en daarom werkt het bij 99,99% van de wereld bewoners niet. Conclusie je schiet er niets mee op.
3. Er is geen vraag naar dus je verdient er weinig aan en zeker die 1000 euro niet.

Een andere optie is het doen doormiddel van de ICANN.

Voordelen: Het wordt door iedereen geaccpeteerd
Nadelen: Het kost je een paar miljoen euro.

Tevens zijn 2 letters niet mogelijk en heeft je domeinnaam minimaal 3 letters.

Optie 3:

Zelf je land stichten en daarna een regering maken en dan proberen een .xx aan te vragen. Maar dat lijkt mij niet normaal

Optie 4.

Proberen om voor Fryslan of Vlaanderen een domein naam te krijgen.

Optie 5. Maak een "vereinigd met verschillende landen" die dan weer een domein extensie aanvragen
Maar dat kost ook veel geld en tijd..

Conclusie het is niet mogelijk.
 
Dizzy

Dizzy

13/04/2007 10:44:00
Quote Anchor link
Eris schreef op 13.04.2007 09:31:
Conclusie het is niet mogelijk.

:D tenzij je een rijkenluizoontje bent :)
Maar jah dan zou je niet op PHPhulp rondhangen want dan had je al lang een privéleraar PHP

edit: typo \o/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dizzy
 
The Hosh

The Hosh

14/04/2007 11:47:00
Quote Anchor link
@Luke en Robert:
ik heb geen land opgesticht.. koerdistan (noord iraq, zuid turkije, west iran en oost syrie) heeft geen extensie.. normaal gaan die koerdische sites een .org, .com enz zetten.. maar er zijn mensen die specifiek voor koerdistan willen hebben

@Eris:
bedankt voor de informatie.. hoewel denk niet dat het voorlopig bij ICANN komen aangezien het een paar miljoenen kost zoals je zegt.. ik ga toch wel ICANN contacteren aangezien koerdistan eigen regering heeft..

@Dizzy
hoeveel kan een cursus php kosten <_< hoewel ik niet zo rijk ben.. ik kan heus een prive leraar of cursus nemen, lijkt me niet zo duur.. en.. rondhangen op phphulp en zulke sites is altijd goed zelf voor de grootste php programmeurs!!


in ieder geval: bedankt voor jullie informatie.. denk dat ik genoeg weet!!

greetzz
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Hosh
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

14/04/2007 11:51:00
Quote Anchor link
Arjan vraagt geloof ik €50/uur. Dus dat tikt nogal aan als je een hele dag les wil :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.