Domeinnamen met - of zonder - ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Erick Schluter

Erick Schluter

04/06/2012 18:17:39
Quote Anchor link
Als ik een aantal domeinnamen aanvraag is het dan slimmer om bijvoorbeeld:

www.fiets-tassen-ophangrek.nl

of

www.fietstassenophangrek.nl

te hanteren?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 00:58:32
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/06/2012 18:26:11
Quote Anchor link
Je hebt de variant fietstassen-ophangrek nog niet.
Hoe schrijf je het normaal?
Domeinnaam kost niet zo heel veel, dus waarom niet alle drie?
Als je 1 van drie doet, loop je kans dat een concurrent (of grapjas) 1 of beide andere vast legt. Kan jou klanten kosten.
 
Erick Schluter

Erick Schluter

04/06/2012 18:38:46
Quote Anchor link
Dat is het inderdaad...
En zowieso met het oog op concurenten wellicht de slimste oplossing.

Ik weet voldoende, bedankt!
 
Gerhard l

gerhard l

04/06/2012 18:40:54
Quote Anchor link
Hou er wel rekening mee dat je dan voor alle 3 ook een host moet hebben, meestal kan je wel 3 domeinen bij 1 host onderbrengen, maar ik zeg het even ;)
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

04/06/2012 18:44:37
Quote Anchor link
Het beste is om domeinnamen zonder speciale charecters te schrijven. Zo word het beter onthouden en trekt het vaak meer terugkomende bezoekers.
Gewijzigd op 04/06/2012 18:48:57 door Jordi Kroon
 
- Mark -

- Mark -

04/06/2012 18:54:25
Quote Anchor link
Met zo'n lange domein namen zijn - niet verkeerd. Het is dan veel gemakkelijker om het te lezen. Het is wel zo dat als mensen terug komen en het adres uit de hand intypen dat ze dan de - vergeten waarschijnlijk. Beide adressen zijn dus handig om te hebben om verschillende redenen.
 
Erick Schluter

Erick Schluter

04/06/2012 19:08:56
Quote Anchor link
De reden dat je meerdere domeinnamen aanvraagt is toch enkel en alleen voor zoekmachines? Je hebt een super-URL...en die vul je aan met zoals ik het noem 'trefwoorden URL's'.

Dus om bij mijn voorbeeld te blijven, mijn super-URL zou dan zijn:

www.fietstassenophangrek.nl

Met daarbij nog wat variaities:

www.fiets-tassen-ophangrek.nl
www.fietstassen-ophangrek.nl
www.fiets-tassen-ophangrek-zaandam.nl
etc.

Althans zo heb ik het in mijn hoofd.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/06/2012 19:22:20
Quote Anchor link
Zeker niet alleen voor de zoekmachines, maar ook/juist voor je bezoekers.
Zie de opmerking van - Mark -

Als je meerdere domeinnamen registreert dan zul je er wel voor moeten zorgen dat die ook allemaal op 1 'super-URL' uitkomen.
Dit kan met een redirect en een beetje hosting kan dat ook eenvoudig voor je regelen.
 
Erick Schluter

Erick Schluter

04/06/2012 19:29:53
Quote Anchor link
Ik ga ook alle domeinnamen laten doorverwijzen naar 'de super-URL'...via instellingen bij de host, denk ik.

Dat is toch de bedoeling in dit geval?
 
Wouter J

Wouter J

04/06/2012 19:40:18
Quote Anchor link
Ja. En inderdaad voor zoekmachines maakt het niks uit, alleen voor de gebruikersvriendelijkheid kan het positief uitvallen.
 
Erick Schluter

Erick Schluter

04/06/2012 21:10:43
Quote Anchor link
En nog eventjes...

Is het logisch diverse domeinnamen door te laten verwijzen naar 1 en dezelfde 'super-URL'...zoals in de hier eerder geschetste situatie...of is het eigenlijk logischer om op elke domeinnaam een ietwat andere 'landingpage' te plaatsen (rekening houdende met 'duplicate content')?

I wonder...
Het scheelt natuurlijk in de kosten...je hebt niet genoeg aan een domeinnaamregistratie + doorverwijzing...je moet dan meteen een duurder pakket afnemen bij een host. Maar dat lijkt mij het enige nadeel.

Zouden 'landingpages per domeinnaam' niet beter zijn?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/06/2012 21:24:06
Quote Anchor link
De enige reden om voor een 'landingspage per domein' te kiezen is als de inhoud wezenlijk anders zou zijn. Anders kost het je meer geld (hosting per domein ipv alleen domeinnaam) en moet je ook elke site (apart) onderhouden.

Kan me niet voorstellen dat je dat zou willen (gezien de genoemde domeinnaam).
 
Erick Schluter

Erick Schluter

04/06/2012 21:33:39
Quote Anchor link
Dat het duurder is noemde ik zelf al...maar als het nu beter is?

Je zou inderdaad voor enkele 'topproducten' een aparte landingpage kunnen maken als de inhoud wezenlijk van elkaar verschilt...anders 'doorverwijzen'!

So shall it be done,
bedankt allen,
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.