Download optie voor cv

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Francoi gckx

Francoi gckx

10/02/2014 11:09:30
Quote Anchor link
Bij een web ingevulde cv heb ik een download knop die nog niks doet,
ik wil het graag als word en pdf opslaan zodat er op klikt en het moet
uitkomen als hoe het bij het print voorbeeld wordt gezet waarvan ik de opmaak
al heb. De cv met al zn input velden komt van de database af.

Is dit lastig te maken naar welke manier(en) moet ik kijken?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:26:39
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/02/2014 11:14:22
Quote Anchor link
Als PDF opslaan zou ik aanraden, niet iedereen heeft Word op zijn PC of op zijn mobiele device.

Je zou eens kunnen kijken naar 'fPDF', dit is een geavanceerde PHP-klasse waarmee je zelf PDF'jes kan bouwen. Als je al een HTML-pagina hebt, dan kan je eens kijken naar: http://html2pdf.fr/en/default
Gewijzigd op 10/02/2014 11:14:55 door - Ariën -
 
Michael -

Michael -

10/02/2014 11:17:00
Quote Anchor link
Als je nou alleen de data nog meer in de database hebt, moet je eerst gaan kijken hoe je een PDF maakt, die kan met verschillende classes. TCPDF, FPDF, MPDF, etc. Je moet gewoon kijken wat jou het makkelijkste lijkt en voldoende voor je is.
Daarna moet je naar een functie kijken die de data/html omzet naar Word. Ook daar heb je weer verschillende classes voor.

Het printen op zich kan simpel door een pagina aan te maken met een stukje javascript die de pagina print, en daar koppel je dan het bestand aan die je wilt printen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
function printen() {
    if (window.print) {
        agree = confirm('Klik op OK om de pagina te printen.');
        if (agree) window.print();
    }
}

Voor een PDF en WORD is een header een stuk makkelijker
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
header('Content-Disposition: attachment; filename="cv.pdf"');
Gewijzigd op 10/02/2014 11:22:03 door Michael -
 
Francoi gckx

Francoi gckx

10/02/2014 11:31:06
Quote Anchor link
@Aar ik heb de pagina al in html dus het heeft voor nu niet echt zin om jou optie voor de geavanceerde php klasse te gaan gebruiken. Ik wil het gewoon html naar pdf dus jou optie 2 ligt misschien beter voor de hand
alhoewel er zit wel een foto bij is dat een probleem?

@Michael bedankt voor de classes ik laat Word even achterwege en ik ga op Aar aanrader om alleen een PDF versie te maken

Is het eigenlijk beter om bij het invullen van een cv van een gebruiker dat het na submit gelijk gemaakt word als pdf en ook op de servermap komt? Dat scheelt een omweg voor de download knop?

Toevoeging op 10/02/2014 11:32:48:

Maar dat lijkt mij weer moeilijker omdat ik dan niet de inputs al on screen heb, hmm.

Toevoeging op 10/02/2014 11:34:39:

Wat raadt je me dan aan?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/02/2014 11:37:14
Quote Anchor link
Ja, het lijkt me makkelijker om deze CV op te slaan. Doe dit wel buiten je /public_html zodat anderen er niet bij kunnen komen, en maak een tijdelijke key aan om hem te kunnen downloaden binnen korte tijd:
download?key=random_string.
Met readfile() kan je hem dan openen.

Zo voorkom je dat CV's voor jan en alleman te bekijken zijn.
 
Michael -

Michael -

10/02/2014 11:37:35
Quote Anchor link
Een plaatje is voor de meeste PDF classes geen probleem.
Prima dat je Word achterwege laat, maar een enkel uitzend/werving bureau wil nog graag een word bestand omdat hun systeem wel in een word kan zoeken, maar niet in een PDF. Voor de vacature sites is een PDF voldoende.

Je kunt na de submit in principe gelijk de PDF generen op de server. Dit scheelt op het moment van downloaden ook tijd. Het is wel handig dat je het daarna nog weer kan wijzigen en overschrijven.
 
Francoi gckx

Francoi gckx

10/02/2014 12:00:29
Quote Anchor link
@Aar dat met de random key moet je nog een andere keer uitleggen, als je wilt natuurlijk, maar dat ga ik
eerst zelf uitproberen en topic aan maken als het niet lukt of hier. Vooralsnog eerst de pdf maken en in een map uploaden.

@Michael je heb daar een hele goede punt, geef je aan dat bureau's een werkend systeem hebben om een heel word in te lezen (zonder Words ingebouwde opmaak)? Ik was daar een tijdje terug ook mee bezig en het was erg lastig zonder het eerst om te zetten naar .txt.

Welke class zou jij dan gebruiken TCPDF, FPDF of MPDF
ik heb de volgende manier van aanpak in mij hoofd.

1. Gebruiker vult een cv in,
2. Na submit wordt hij op dezelfde pagina teruggezonden maar nu met waardes van de database.
Daar ben ik al
3. Nu moet ik het als een html pagina inlezen zonder maar met de waardes van de inputs zoals
je ook het zou bekijken.
4. Koppel daar print.css aan die al het overbodige achterwege laat.
5. En dat schrijven naar een pdf (en word als pdf gelukt is) en opslaan in een ontoegankelijke map.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/02/2014 12:03:08
Quote Anchor link
Je kan gewoon een key met mt_srand() aanmaken, en die met GET meegeven en controleren. Zo heeft elke CV een unieke ID die niet te raden is, en met een datumcheck is deze beperkt te openen.

Veiligheid en privacy voor iedereen.
 
Francoi gckx

Francoi gckx

10/02/2014 12:10:52
Quote Anchor link
@aar voor de key moet ik dat extra in de database zetten?
en dan ziet de downloadknop er zo uit: <a href="?bestand=cv.pdf&key=databasekey></a>
en daarna weer een nieuwe key genereren naar database voor de volgende downloader?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.