downloads bijhouden (mobiel)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

02/03/2013 10:05:15
Quote Anchor link
Ik heb een .apk bestandje op mijn webserver, maar nu wil ik bijhouden, hoevaak die is gedownload, nu had ik het volgende script:

download.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
include('db.php');
$file = 'simsonagenda.apk';
if(file_exists($file)) {
    mysql_query("INSERT INTO sim_downloads (ip) VALUES ('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')")or die(mysql_error());
    header('Content-Description: File Transfer');
    header('Content-Type: application/octet-stream');
    header('Content-Disposition: attachment; filename='.basename($file));
    header('Content-Transfer-Encoding: binary');
    header('Expires: 0');
    header('Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0');
    header('Pragma: public');
    header('Content-Length: ' . filesize($file));
    ob_clean();
    flush();
}

echo 'Laden...';
?>

Dit bestand wordt aangeroepen door middel van een hyperlink.

En dit werkt prima, geen enkel probleem.
Maar zodra ik op mijn telefoon op deze hyperlink klik, dan wordt er wel een rij toegevoegd in de database, maar hij download het bestand niet.

Werkt dit voor mobiele (android) apparaten soms anders?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 15:51:33
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

02/03/2013 10:08:06
Quote Anchor link
ik zou dat echo 'Laden...'; er even uithalen.
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

02/03/2013 10:11:00
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 02/03/2013 10:08:06:
ik zou dat echo 'Laden...'; er even uithalen.


Gedaan, maar heeft geen zin.
 
Erwin H

Erwin H

02/03/2013 10:11:20
Quote Anchor link
Haal die echo eens weg. Je moet NOOIT andere content naar de browser versturen als je een download aanbiedt. Alleen de juiste headers en het bestand.

Edit: te laat, maar doe het in elk geval niet, want het kan bij veel files wel problemen geven

Toevoeging op 02/03/2013 10:19:48:

Wat ik me wel afvraag is waar je eigenlijk de file verstuurt naar de browser. Zoals ik het nu bekijk verstuur je alleen de headers...
Gewijzigd op 02/03/2013 10:12:06 door Erwin H
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/03/2013 10:27:01
Quote Anchor link
Erwin H op 02/03/2013 10:11:20:
Wat ik me wel afvraag is waar je eigenlijk de file verstuurt naar de browser. Zoals ik het nu bekijk verstuur je alleen de headers...
Dan lukt het nog niet als je de outputbuffer leegt met ob_clean() op regel 14 voor de flush() op regel 15.
 
Erwin H

Erwin H

02/03/2013 10:32:13
Quote Anchor link
Precies, volgens mij wordt dat bestand dus helemaal niet verstuurd. Ik vraag me dus ook af wat 'prima' hier precies inhoudt. Krijg je op je eigen pc dat bestand wel aangeboden?
Tom Tom op 02/03/2013 10:05:15:
En dit werkt prima, geen enkel probleem.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/03/2013 10:40:21
Quote Anchor link
Ik mis dus een readfile()...
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

02/03/2013 10:50:20
Quote Anchor link
@Erwin H, op mijn computer werkte dit wel.

Ik heb nu maar besloten om het gewoon makkelijk te houden.

<a href="download.php" target="_blank">
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
include('db.php');
$file = 'simsonagenda.apk';
if(file_exists($file)) {
    mysql_query("INSERT INTO sim_downloads (ip) VALUES ('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')")or die(mysql_error());
    header('Location: simsonagenda.apk') ;
    exit;
}

?>
 
Erwin H

Erwin H

02/03/2013 10:58:15
Quote Anchor link
Tom Tom op 02/03/2013 10:50:20:
@Erwin H, op mijn computer werkte dit wel.

Ik heb moeite om dat te geloven.... ik heb eerder het idee dat je dan elke keer naar de file gaat die er al stond... Anyway, als jij denkt dat het werkt, werkt het.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

02/03/2013 11:37:04
Quote Anchor link
Nu doe je een redirect naar dat bestand... op zich niet erg maar toch een nieuwe pagina die geladen moet worden. Bovendien laat je het nu aan de browser van de gebruiker over wat te doen met dat bestand. Dus downloaden en opslaan of (proberen) weer te geven. Overigens zegt de extensie .apk mij persoonlijk niets.

Als je wilt dat het bestand wordt gedownload:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
include('db.php');
$file = 'simsonagenda.apk';
if(file_exists($file)) {
    mysql_query("INSERT INTO sim_downloads (ip) VALUES ('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')")or die(mysql_error());
    header('Content-disposition: attachment; filename='.$file);
    header('Content-type: application/apk');
    readfile($file);
    exit;
}

?>
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

02/03/2013 14:25:31
Quote Anchor link
Ik zou
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
header('Content-type: application/apk');
wel vervangen door
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
header('Content-type: application/vnd.android.package-archive');
.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.