Draaitabel /pivot

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Mar kla

mar kla

14/03/2013 13:08:05
Quote Anchor link
je ziet overal in de voetbalbladen van die mooie draaitabellen, wie weet een script om van dit

datum | gespeeld |thuis |uit |score
zo 23-09-2012 12:30 Y 06 ADO AJA 1-1
za 10-11-2012 19:45 Y 12 ADO AZA 2-2
zo 05-05-2013 12:30 N 33 ADO FEY 0-0
zo 12-08-2012 16:30 Y 01 AJA AZA 2-2
zo 20-01-2013 14:30 Y 19 AJA FEY 3-0
zo 24-02-2013 14:30 Y 24 AJA ADO 1-1
zo 25-11-2012 14:30 Y 14 AZA FEY 0-2
za 09-03-2013 20:45 Y 26 AZA ADO 1-1
zo 17-03-2013 16:30 N 27 AZA AJA 0-0
zo 28-10-2012 12:30 Y 10 FEY AJA 2-2
zo 16-12-2012 14:30 Y 17 FEY ADO 3-2
zo 10-02-2013 14:30 Y 22 FEY AZA 3-1


een draaitabel /pivot tabel te maken zoals dit:

xxx|ado|aja|aza|fey|
___|___|___|___|___|_
ado| X |1-1|2-2| - |
___|___|___|___|___|_
aja|1-1| X |2-2|2-0|
___|___|___|___|___|_
aza|1-1| - | X |0-2|
___|___|___|___|___|_
fey|3-2|2-2|3-1| X |
___|___|___|___|___|_

Ik heb al lopen zoek maar kan het helaas geen gode oplossng vinden

Misschien moet ik iets met een array doen, waarmee ik per thuisteam een regel maak. Maar ik kom er dus niet uit :-(
Gewijzigd op 14/03/2013 13:09:08 door Mar kla
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 09:28:41
 
Mar kla

mar kla

28/09/2014 21:00:53
Quote Anchor link
ik ben nog steeds op zoek naar een simple script waarbij ik uit een table eeb draaitabel o.i.d. kan maken

Wie kan me op weg helpen?
 
Php knipper

php knipper

28/09/2014 21:06:40
Quote Anchor link
het is zeker mogelijk om dit uit te lezen, met de tussenkomst van een array. Echter weet ik niet wat wat betekent. Kun je al je cellen eens verduidelijken?
 
Mar kla

mar kla

28/09/2014 21:19:11
Quote Anchor link
de table bestaat uit de volgen de velden:

cs_wedstrijden_id (oplopen nummer)
cs_wedstrijd_gespeeld (Y of N)
cs_season_id (verwijst naar een table met uitgebreide seizoen info)
cs_wedstrijden_speelronde ( ronde 1 tot X)
cs_wedstrijden_datum (speekt voor zich)
cs_team_id_thuis (verwijst naar de table teams)
cs_team_id_uit (verwijst naar de table teams)
cs_doelthuis (speekt voor zich)
cs_doeluit(speekt voor zich)

en wat ik dus graag zou willen is een over zicht maken zoals bij "uitslagen" op bij voorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_divisie_2013/14 staat
 
Php knipper

php knipper

28/09/2014 23:48:10
Quote Anchor link
Sorry, ik snap het nog steeds niet. Ik ken echt niet's van die sport?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

29/09/2014 03:13:05
Quote Anchor link
Kan het wel maken maar om het op jouw code aan te laten sluiten:
doe eens een print_r(jouw_array);

Weet je niet wat ik bedoel? laat dan eens stukje php code zien waar de data wordt opgehaald uit de database of de api
 
Mar kla

mar kla

29/09/2014 19:49:20
Quote Anchor link
@php knipper

Het heeft op zich niets met voetbal te maken. Dat is nu wel de inhoud, maar het had net zo goed schaken of korfbal kunnen wezen.

Het doel is dat er vanuit de tabel een draaitabel komt.
vertical een kolom met de thuis spelende partij en horizontaal een rij met uitspelende partij op de "snij punten" kommen dan het resultaat van de wedstrijd of de datum als de wedstrjid nog gespeeld moet worden.

Diangonaal loopt een rij met lege snijpunten omdat een ploeg nooit tegen zich zelf kan spelen

zie hier een voorbeeld:
http://images.dailyexpress.co.uk/img/dynamic/67/590x/secondary/45471.jpg

Toevoeging op 29/09/2014 19:52:27:

@Frank Nietbelangrijk
In alleen nog maar tot de querie gekomen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
SELECT
g.cs_team_id_thuis ,
t1.TeamName_Short as home,
g.cs_team_id_uit,
t2.TeamName_Short as away,
g.cs_wedstrijden_speelronde as round
FROM
cs_wedstrijden g,
af_teams t1,
af_teams t2
WHERE `cs_season_id` =109
AND g.cs_team_id_thuis= t1.Team_ID
AND g.cs_team_id_uit= t2.Team_ID
order by t1.TeamName_Short, t2.TeamName_Short
?>
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

29/09/2014 21:32:52
Quote Anchor link
Stap eens af van die ouderwetse join syntax, maar gebruik gewoon de standaard SQL (ANSI) syntax.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php
$stmt
= $pdo->query("SELECT
        h.teamName_short home,
        a.teamName_short away,
        CASE m.cs_wedstrijd_gespeeld
            WHEN 'Y' THEN CONCAT(m.cs_doelthuis, ' - ', m.cs_doeluit)
            WHEN 'N' THEN DATE_FORMAT(datum, '%d-%m-%y')
            ELSE 'X' END uitslag
    FROM
        af_teams h
    CROSS JOIN
            af_teams a
    LEFT JOIN
            cs_wedstrijden m
        ON h.team_id = m.team_id_thuis
        AND a.team_id = m.team_id_uit
        AND m.cs_season_id = 109
    ORDER BY h.teamName_short, a.teamName_short"
);
$counter = 0;
$head = '<thead><tr><td>Naam</td>';
$body = '<tbody>';
$tr = '';
while ($row = $stmt->fetch(PDO::FETCH_ASSOC)) {
    if($row['home'] !== $pointer) {
        $counter++;
        $pointer = $row['home'];
        $tbody .= $tr . '<tr><td>' . $pointer .'</td>';
        $tr = '</tr>';
    }

    if ($counter == 1) {
        $thead .= '<td class="rotated">' . $row['away'] . '</td>';
    }

    $tbody .= '<td>' . $row['uitslag'] . '</td>';
}

echo '<table>' . $thead . '</tr></thead>' . $tbody . '</tr></tbody></table>';
        
?>

Let op de left join, die zorgt ervoor dat de koppeling aan zichzelf ook in het resultaat komt
Gewijzigd op 29/09/2014 21:34:08 door Ger van Steenderen
 
Mar kla

mar kla

29/09/2014 22:39:10
Quote Anchor link
HOi Ger

Dit lijkt me een mooi en compleet script!!

ik ben er even mee aan het stoeien, maar ik kom er nog niet helemaal uit

als ik hem draai dan krijg ik deze errors:

PHP Notice: Undefined variable: pdo in inc_as_competiton_matrix.php on line 2

PHP Fatal error: Call to a member function query() on a non-object in inc_as_competiton_matrix.php on line 2

dat is $stmt = $pdo->query("SELECT

daarnaast lijkt het script zich niks van regel 17 AND m.cs_season_id = 109 aan te trekken
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/09/2014 22:59:45
Quote Anchor link
Welke manier gebruik je om verbinding te maken met je database?

MySQL-functies, MySQLi-functies, PDO?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

29/09/2014 23:01:24
Quote Anchor link
Je moet zelf eerst wel $pdo ($pdo = new PDO(....)) aanmaken.

Omdat ik de opbouw van jouw tabellen niet ken, heb ik met de query een beetje moeten gokken.
Ik zelf heb een tabel waar de teams op seizoen zijn ingedeeld, dit maak dingen een stuk eenvoudiger met het generen van standen. Maar ik weet of dat bij jou ook is.

Dus ik vermoed dat in de tabel af_teams niet alleen de teams staan die aan seizoen 109 meedoen.
 
Mar kla

mar kla

29/09/2014 23:07:29
Quote Anchor link
Ger

Dat met de $pdo ($pdo = new PDO(....)) snap ik even niet. zou je dat wat meer kunnen uitleggen=


De seizoen_id (109) staat inderdaad niet in de teams, want teams kunnen namelijk in meerdere seizoenen aanwezig zijn, maar in de cs_wedstrijden want een wedstrijd zal altijd in één seizoen voorkomen.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

29/09/2014 23:24:17
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$pdo
= new PDO('mysql:host=localhost;dbname=xxxxxx;charset=utf8', 'wortel', 'willie');
?>

Ik begrijp dat je het seizoen niet in de teams heb staan, maar hoe bepaal je dan de indeling per seizoen?.
Zoals gezegd, ik zelf heb daar een tabel voor gemaakt (teams_by_season).
Gewijzigd op 29/09/2014 23:32:37 door Ger van Steenderen
 
Mar kla

mar kla

29/09/2014 23:44:33
Quote Anchor link
Ger

de indeling per siezoen wordt bepaald door de volgende gegevens

cs_wedstrijden_id (oplopend uniek volgnummer, heeft denk ik verder geen verklaring nodig)
cs_wedstrijd_gespeeld (Y of N om te bepalen al gespeeld is of nog gespeeld moet worden)

per seizoen zijn er 306 wedstrijd (18 teams die tegen elkaar spelen behalbve tegen zichzelf)

cs_season_id ((geeft aan in welk seizoen de wedstrijd gespeeld is)
cs_wedstrijden_speelronde (geeft aan welk in speelronde de onderlinge ontmoeting was)

cs_wedstrijden_datum (speekt voor zich)
cs_team_id_thuis (bevat de ID van de teams uit de table teams)
cs_team_id_uit (bevat de ID van de teams uit de table teams)
cs_doelthuis (speekt voor zich)
cs_doeluit(speekt voor zich)
 
Mar kla

mar kla

05/10/2014 14:01:04
Quote Anchor link
dit is wat ik nu als resultaat krijg

cs_wedstrijden_id mDate team1_id team1_name team2_id team2_name uitslag
1352 30/11 3 ado 4 aja 30/11
1288 27/09 3 ado 5 aza 2 - 3
1386 17/01 3 ado 8 cam 17/01
1478 22/03 4 aja 3 ado 22/03
1418 05/02 4 aja 5 aza 05/02
1523 10/05 4 aja 8 cam 10/05
1501 18/04 5 aza 3 ado 18/04
1244 17/08 5 aza 4 aja 1 - 3
1477 21/03 5 aza 8 cam 21/03
1258 30/08 8 cam 3 ado 3 - 2
1333 09/11 8 cam 4 aja 09/11
1351 29/11 8 cam 5 aza 29/11


ado aja aza cam
ado X 30/11 2-3 17/01
aja 22/03 X 05/02 10/05
aza 18/04 1-3 X 21/03
cam 3-2 09/11 29/11 X

Nb.

Ik heb nu even een beperkte zet data geselecteerd
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/10/2014 16:38:06
Quote Anchor link
Nou.. binnen een uurtje :-)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
<?php
// even een array zoals die uit de database zou kunnen komen om te testen
$records = array(
    array(
        'cs_wedstrijden_id' => 1,
        'mDate' => '1-10-2014',
        'team1_id' => 1,
        'team1_name' => 'FC Knudde',
        'team2_id' => 2,
        'team2_name' => 'FC Losers',
        'uitslag' => '1-2',
    ),

    array(
        'cs_wedstrijden_id' => 2,
        'mDate' => '2-10-2014',
        'team1_id' => 3,
        'team1_name' => 'Ajax',
        'team2_id' => 4,
        'team2_name' => 'Feyenoord',
        'uitslag' => '2-3',
    ),

    array(
        'cs_wedstrijden_id' => 3,
        'mDate' => '3-10-2014',
        'team1_id' => 1,
        'team1_name' => 'FC Knudde',
        'team2_id' => 4,
        'team2_name' => 'Feyenoord',
        'uitslag' => '3-4',
    ),

    array(
        'cs_wedstrijden_id' => 4,
        'mDate' => '4-10-2014',
        'team1_id' => 3,
        'team1_name' => 'Ajax',
        'team2_id' => 2,
        'team2_name' => 'FC Losers',
        'uitslag' => '5-6',
    ),
);


class kruistabel
{
    private $records;
    private $teams;
    private $table;
    
    // constructor, wordt automatisch uitgevoerd.
    function __construct($records)
    {

        $this->records = $records;
        $this->makeTeamsArray();
        $this->makeTableArray();
    }

    
    // verkrijg een array met de namen van de teams
    public function getTeamNames()
    {

        return array_values($this->teams);
    }

    
    // verkrijg de complete kruistabel
    public function renderTable()
    {

        $html = '<table>';
        
        foreach($this->table as $row)
        {

            $html .= '<tr>';
            
            foreach($row as $field)
            {

                if(is_int($field))
                    $html .= '<td>' . $this->records[$field]['uitslag'] . '</td>';
                else
                    $html .= '<td>'.$field.'</td>';
            }

            
            $html .= '</tr>';
        }

            
        return $html . '</table>';
    }


    // filter alle teams uit de wedstrijden en stop ze in een array
    // hierbij komt elk team maar één keer in de array

    private function makeTeamsArray()
    {

        $this->teams = array();
        
        foreach($this->records as $match)
        {

            echo $match['team1_id'] . '-' . $match['team2_id'] . '-';
            $this->teams[$match['team1_id']] = $match['team1_name'];
            $this->teams[$match['team2_id']] = $match['team2_name'];
        }

        
        // sorteer de teams op alphabetische volgorde (optioneel)
        asort($this->teams);
        
        // echo '<pre>'; print_r($this->teams); echo '</pre>';
    }
    
    // maak een 2D array met de inhoud voor de tabel
    private function makeTableArray()
    {

        $this->table = array();
        $this->table[] = array_merge(array(''), $this->teams);

        foreach($this->teams as $id1 => $team1)
        {

            $row = array();
            
            $row[] = $team1;
            
            foreach($this->teams as $id2 => $team2)
            {

                if($id1 == $id2)
                    $row[] = 'X';
                else
                    $row[] = $this->findMatch($id1, $id2);
            }

            
            $this->table[] = $row;
        }

        
        // echo '<pre>'; print_r($this->table); echo '</pre>';        
    }
    
    // deze functie zoekt naar wedstrijden tussen team A en team B
    // hierbij maakt het niet uit of de volgorde A-B of B-A is

    private function findMatch($id1, $id2)
    {

        foreach($this->records as $key => $match)
        {

            if(($match['team1_id'] == $id1 && $match['team2_id'] == $id2) || ($match['team1_id'] == $id2 && $match['team2_id'] == $id1))
            {

                return $key;
            }
        }


        return NULL;
    }
}


$kruistabel = new kruistabel($records);
?>

<!doctype html>
<html>
    <head>
        <meta charset="utf-8">
        <title>Untitled Document</title>
        <style>
            table {
                border-collapse:collapse;
            }
            table td, table th {
                border:1px solid #CCC;
                text-align:center;
            }
        </style>
    </head>
    
    <body>
        <h2>Teams:</h2>
        <ul>
        <?php
            foreach($kruistabel->getTeamNames() as $name)
                echo '<li>'.$name.'</li>';
        ?>

        </ul>
        <h2>Kruistabel:</h2>
        <?php echo $kruistabel->renderTable(); ?>
    </body>
</html>
 
Mar kla

mar kla

05/10/2014 17:46:27
Quote Anchor link
HELEMAAL TOP!!

nu moet ik alleen nog het resultaat van mij query naar de Array

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
SELECT
    m1.cs_wedstrijden_id,
    date_format(m1.cs_wedstrijden_datum, '%d/%m') as mDate,
    m1.cs_team_id_thuis AS team1_id,
    t1.TeamName_Short AS team1_name,
    m1.cs_team_id_uit AS team2_id,
    t2.TeamName_Short AS team2_name,
CASE
m1.cs_wedstrijd_gespeeld
     WHEN 'Y' THEN CONCAT(m1.cs_doelthuis, ' - ', m1.cs_doeluit)
     WHEN 'N' THEN     date_format(m1.cs_wedstrijden_datum, '%d/%m')
     ELSE 'X' END uitslag
FROM
    cs_wedstrijden m1, af_teams t1, af_teams t2
WHERE
    cs_season_id =110
AND
    t1.Team_ID = cs_team_id_thuis
AND
    t2.Team_ID = cs_team_id_uit
ORDER by t1.TeamName_Short , t2.TeamName_Short
?>
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/10/2014 17:57:48
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$records
= $stmt->fetchAll(PDO::FETCH_ASSOC);
?>
Gewijzigd op 05/10/2014 17:58:40 door Frank Nietbelangrijk
 
Mar kla

mar kla

05/10/2014 19:19:20
Quote Anchor link
:-(

dat van die PDO snap ik even niet

Met onderstaand code krijg ik nu de errors

PHP Notice: Undefined variable: kruistabel in new1.php on line 153
PHP Fatal error: Call to a member function renderTable() on a non-object in new1.php on line 153

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
<?php


$pdo
= new PDO("mysql:host=localhost;dbname=database;charset=utf8;user='ikke';password='blabla'");

$stmt = $pdo->query("SELECT
    m1.cs_wedstrijden_id,
    date_format(m1.cs_wedstrijden_datum, '%d/%m') as mDate,
    m1.cs_team_id_thuis AS team1_id,
    t1.TeamName_Short AS team1_name,
    m1.cs_team_id_uit AS team2_id,
    t2.TeamName_Short AS team2_name,
CASE m1.cs_wedstrijd_gespeeld
     WHEN 'Y' THEN CONCAT(m1.cs_doelthuis, ' - ', m1.cs_doeluit)
     WHEN 'N' THEN     date_format(m1.cs_wedstrijden_datum, '%d/%m')
     ELSE 'X' END uitslag
FROM
    cs_wedstrijden m1, af_teams t1, af_teams t2
WHERE
    cs_season_id =110
AND
    t1.Team_ID = cs_team_id_thuis
AND
    t2.Team_ID = cs_team_id_uit
ORDER by t1.TeamName_Short , t2.TeamName_Short"
) or die(mysql_error());
      
while ($records = $stmt->fetchAll(PDO::FETCH_ASSOC))
{

class kruistabel
{
    private $records;
    private $teams;
    private $table;
    
    // constructor, wordt automatisch uitgevoerd.
    function __construct($records)
    {

        $this->records = $records;
        $this->makeTeamsArray();
        $this->makeTableArray();
    }

    
    // verkrijg een array met de namen van de teams
    public function getTeamNames()
    {

        return array_values($this->teams);
    }

    
    // verkrijg de complete kruistabel
    public function renderTable()
    {

        $html = '<table>';
        
        foreach($this->table as $row)
        {

            $html .= '<tr>';
            
            foreach($row as $field)
            {

                if(is_int($field))
                    $html .= '<td>' . $this->records[$field]['uitslag'] . '</td>';
                else
                    $html .= '<td>'.$field.'</td>';
            }

            
            $html .= '</tr>';
        }

            
        return $html . '</table>';
    }


    // filter alle teams uit de wedstrijden en stop ze in een array
    // hierbij komt elk team maar één keer in de array

    private function makeTeamsArray()
    {

        $this->teams = array();
        
        foreach($this->records as $match)
        {

            echo $match['team1_id'] . '-' . $match['team2_id'] . '-';
            $this->teams[$match['team1_id']] = $match['team1_name'];
            $this->teams[$match['team2_id']] = $match['team2_name'];
        }

        
        // sorteer de teams op alphabetische volgorde (optioneel)
        asort($this->teams);
        
        // echo '<pre>'; print_r($this->teams); echo '</pre>';
    }
    
    // maak een 2D array met de inhoud voor de tabel
    private function makeTableArray()
    {

        $this->table = array();
        $this->table[] = array_merge(array(''), $this->teams);

        foreach($this->teams as $id1 => $team1)
        {

            $row = array();
            
            $row[] = $team1;
            
            foreach($this->teams as $id2 => $team2)
            {

                if($id1 == $id2)
                    $row[] = 'X';
                else
                    $row[] = $this->findMatch($id1, $id2);
            }

            
            $this->table[] = $row;
        }
      
    }

    
    // deze functie zoekt naar wedstrijden tussen team A en team B
    // hierbij maakt het niet uit of de volgorde A-B of B-A is

    private function findMatch($id1, $id2)
    {

        foreach($this->records as $key => $match)
        {

            if(($match['team1_id'] == $id1 && $match['team2_id'] == $id2) || ($match['team1_id'] == $id2 && $match['team2_id'] == $id1))
            {

                return $key;
            }
        }

        return NULL;
    }
}


$kruistabel = new kruistabel($records);

?>

<!doctype html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>kruistable</title>
<style>
table {
border-collapse:collapse;
}
table td, table th {
border:1px solid #CCC;
text-align:center;
}
</style>
</head>

<body>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $kruistabel->renderTable(); ?>

</body>
</html>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
}
?>
Gewijzigd op 05/10/2014 20:42:40 door mar kla
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/10/2014 20:22:02
Quote Anchor link
een fetchAll hoeft niet in een while lus. deze pakt in één keer alle records :-)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php


class kruistabel
{
    // HIER DIE CLASS VAN MIJ
}

$pdo = new PDO("mysql:host=localhost;dbname=adostatsTEST;charset=utf8;user='ikke';password='blabla'");

$stmt = $pdo->query("HIER DIE MOOIE QUERY VAN JOU :-)") or die(mysql_error());
$records = $stmt->fetchAll(PDO::FETCH_ASSOC);

$kruistabel = new kruistabel($records);
echo $kruistabel->renderTable();
?>
 
Mar kla

mar kla

05/10/2014 22:00:37
Quote Anchor link
YEP!!!Dat is hem!!

hartstikke bedankt!!
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.