Dreamweaver of toch zelf typen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hendrik de Jager

Hendrik de Jager

04/11/2010 14:56:48
Quote Anchor link
Hallo Iedereen,

Ik heb een vraagje, ik programmeer nu al een tijdje website in CSS en bouw ik een complete website in CSS door middel van Div's.

Maar nu vraag ik mij af, is een website maken in Dreamweaver nu beter? of mijn huidige manier toch beter?

Ik vraag mij af waar een professioneel webdesigner het in doet, zoals jullie.

Alvast bedankt.

Mvg,
Hendrik de Jager

Topic verplaatst naar het juiste board[/modedit]
Gewijzigd op 04/11/2010 16:39:01 door Joren de Wit
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 18:17:14
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/11/2010 14:59:12
Quote Anchor link
Nee.

De beste manier is HTML en CSS kennen, en in een goede text-editor je site opbouwen.
HTML-kit is een mooie oplossing.
 
Milo S

Milo S

04/11/2010 15:02:59
Quote Anchor link
Dreamweaver, maar dan wel in code modus, dus niet erin gaan slepen e.d. :D
 
- Mark -

- Mark -

04/11/2010 15:05:47
Quote Anchor link
Dreamweaver is alleen maar een hulp middel. Je zult nog steeds kennis van CSS en dergelijke nodig hebben. Dat doet dreamweaver niet voor je.

Dreamweaver is wel nogal prijzig. Vooral als je het alleen hobby matig gebruikt. Ik gebruik zelf Dreamweaver CS4 "Legaal, kon er goedkoop aankomen" maar je moet voor jezelf kijken of de kosten opwegen tegen de voordelen.

Als je het alleen voor de hobby gebruikt mag je het ook gewoon downloaden volgens mij. Dat is in Nederland nog steeds legaal als ik me niet vergis. Bedrijfsmatig niet natuurlijk.
 
- Ricardo -

- Ricardo -

04/11/2010 15:06:52
Quote Anchor link
Netbeans natuurlijk! Geen gezeik zoals in dreamweaver met code views en aanvullingen en dergelijke, maar wel het voordeel van het automatisch toevoegen van accolades, automatisch correct inspringen e.d.
 
Teun Hesseling

Teun Hesseling

04/11/2010 15:07:44
Quote Anchor link
ik persoonlijk vindt zelf typen prettiger heb je meer controle enz. ik weet eigenlijk niet eens hoe dreamweaver werkt. maar ik heb een vermoeden dat je dan gewoon een plaatje kunt inladen en daar automatisch een code word bij gegenereerd? verder gebruik ik gewoon kladblok voor alles.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

04/11/2010 15:09:46
Quote Anchor link
Notepad++
 
Milo S

Milo S

04/11/2010 15:25:36
Quote Anchor link
@ Teun Hesseling; Ligt eraan hoe je hem gebruikt, als je het doet zoals ik het doe druk je op code en type je alles lekker zelf zoals het hoort... Vind het gewoon een mooi programma :D.
 
Wouter J

Wouter J

04/11/2010 15:35:21
Quote Anchor link
Offtopic:
Altijd grappig als mensen denken dat er alleen dreamweaver bestaat...


Het beste is gewoon zelf code typen. Via een WYSIWYG editor krijg je vaak lelijke codes.
Verder betaan er veel editors ik heb er zelf 3:
- InType, snel en handige (zelf aanpasbare) bundles.
- PHP WebDesigner 2007, handig voor php.
- Aptana, mijn favoriet; handig in gebruik, ondersteund veel talen en veel plugins.
 
Milo S

Milo S

04/11/2010 15:47:08
Quote Anchor link
@ Wouter,
Nee hoor dat denk ik niet... ik heb ook notepadd++ gebruikt en HTML-kit allebei hier genoemd :D. Maar daarvoor had ik altijd gewerkt met dreamweaver en dat went dan gewoon...
 
Teun Hesseling

Teun Hesseling

04/11/2010 15:52:17
Quote Anchor link
@milo s, klopt het gaat er uiteindelijk om wat je zelf het prettigst vind werken.
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

04/11/2010 16:17:20
Quote Anchor link
ik vind phped wel lekker werken, je ziet al errors als je typt :)
ook zou je volgensmij kunnen live testen maar nog nooit gebruikt, hij werkt ook wel goed voor js enzo
 
Milo S

Milo S

04/11/2010 16:35:41
Quote Anchor link
Dat zie je in dreamweaver CS5 ook ;)
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

04/11/2010 18:22:45
Quote Anchor link
Notepad++ ik zweer erbij.
 
Crude Oil

Crude Oil

04/11/2010 18:27:21
Quote Anchor link
Notepad++ gebruik ik thuis.
Op school hebben we PSPad
Ik zou zelf voor notepad++ kiezen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.