Dringende hulp gezocht PHP/SQL!!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/03/2020 00:41:33
Quote Anchor link
Ik kan niet op even vertellen wat er niet klopt. Vertel liever wat er juist gebeurt, en wat je verwacht.
Je hebt wel een functie now(). Klopt dat, of verwar je dit met de MySQL functie NOW()?

Je kan ook zelf wat proberen te debuggen om te kijken waar het probleem (ongeveer) zit.
Gewijzigd op 30/03/2020 00:41:58 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 12:50:47
 
Gijs Marien

Gijs Marien

30/03/2020 00:46:36
Quote Anchor link
Ik snap niet precies hoe dat debuggen werkt.
wanneer je alle gegevens invult en op de submit knop drukt, verdwijnt alles wat is ingevuld, maar er wordt niks toegevoegd in de database. (jamjam1.haperen.eu is de link dan kun je het zelf zien)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/03/2020 01:06:40
Quote Anchor link
Debuggen is niets anders dan tussentijds kijken welke waardes er in je script verwerkt worden, om inzicht te hebben in de achterliggende werking.

print_r is handig om array's en objecten
var_dump is ideaal om te zien wat er in een variabele zit, en wat voor type het is (string, array, boolean...)
echo Iets op je scherm tonen, bijvoorbeeld in een doolhof aan if-else / while statements om te kijken welke route er wordt doorlopen.
debug_backtrace Als je echt een fout wilt lokaliseren via een 'backtrace'. Die is erg nuttig als je een flinke applicatie hebt.

Uiteraard hoor je dergelijke debug-meldingen nooit in in productie te tonen. Enkel bij het uittesten. Als je het goed wilt doen bouw je een variabele in je configuratie-script (config.php) waarmee je de debug aan kan zetten, of je kijkt op welke URL je draait: Als dit de testomgeving is, dan zet je de debug-meldingen aan.
Aan de gebruikers op een productiesite meld je dan enkel dat er 'een technisch probleem aan de website is.' En dan log je de melding op de achtergrond in een speciaal bestand, of stuur je dan per mail naar de beheerder.
Ikzelf geef de gebruiker ook een linkje naar een mail, waarin een unieke code gegeven wordt, waaraan ik uiteindelijk weet welke fout er speelt.

Het gaat in jouw geval om een schoolproject, maar toch vond ik het wel handig om dit even te vertellen. :)
Gewijzigd op 30/03/2020 01:20:00 door - Ariën -
 
Gijs Marien

Gijs Marien

30/03/2020 01:20:06
Quote Anchor link
Hmm inderdaad ja. Ik ben het aan het uitvogelen nu en ik denk dat ik het heb. Als ik jou uit je slaap houd dan moet je gewoon gaan slapen trouwens :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/03/2020 01:23:16
Quote Anchor link
Ik hoop dat het je nu verder lukt! Ik ben inderdaad aan slaap toe!
 
Gijs Marien

Gijs Marien

30/03/2020 01:25:59
Quote Anchor link
Komt goed, goede nacht!
 

Pagina: « vorige 1 2 3



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.