Dropdown onthouden en terug plaatsen bij gekozen naam?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

16/11/2018 18:32:29
Quote Anchor link
Ik vul een dropdown vanuit een db.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<tr>
                            <td>&nbsp;<input size="20" type="text" name="DatumTijdCW1" value="<?php echo date('Y-m-d H:i:s'); ?>" readonly class="form_datetime"></td>
                            <td>&nbsp;<input type="text" name="tijdsduurCW1" size="8"></td>
                            <td>
                                <select name="ploegCW1" id="employee" style=" height:26px;">
                                <option value="" disabled selected="selected[]" multiple="multiple">Geen</option>
                                <?php
                                    $pdo
= Database::connect();
                                    $pdo->setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION);
                                    $sql = "SELECT * FROM Ploegen ";
                                    $q = $pdo->prepare($sql);
                                    $q->execute(array($Id,$Ploeg));
                                    Database::disconnect();
                                    while ($row = $q->fetch(PDO::FETCH_ASSOC)) {
                                        echo "<option value='" . $row['Ploeg'] . "'>" . $row['Ploeg'] . "</option>";}
                                ?>

                                </select>
                            </td>
                        </tr>


De waarde hiervan sla ik als laatste op, maar stel iemand wil tussendoor opslaan en hij klikt op de knop word de dropdown weer gereset en moeten ze de naam opnieuw selecteren uit de lijst.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat die naam terug komt in de dropdown?
Gewijzigd op 16/11/2018 19:02:42 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 07:29:27
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/11/2018 19:09:40
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

16/11/2018 19:15:10
Quote Anchor link
Regel 15 vervangen door zoiets :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$selected = ( $row['Ploeg'] == $_POST['ploegCW1'] ? 'selected' : '' );
echo "<option value='" . $row['Ploeg'] . "' " . $selected . " >" . $row['Ploeg'] . "</option>";


Eventueel de eerste regel uitbreiden afhankelijk van wat er in $_POST['ploegCW1'] zit.
Gewijzigd op 16/11/2018 19:16:37 door Adoptive Solution
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/11/2018 19:24:10
Quote Anchor link
Beter om bij te houden met $_SESSION in plaats van $_POST. De verwerk-actie zou een aparte actie moeten zijn, die losstaat van de actie voor het weergeven van het formulier.

Een webpagina zou op elk moment maar één ding moeten doen. Op het moment dat je het weergeven van een formulier en het verwerken ervan gaat combineren in eenzelfde handeling wordt je code heel snel één grote brei.
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

16/11/2018 21:33:39
Quote Anchor link
@Adaptive.
Ik heb je code geprobeerd maar in de echo regel zit een fout, maar kan hem niet achterhalen wat de fout is want hij laat nu een 500 error zien, haal ik die echo regel weg dan is niets aan de hand.


update.
Heb het gevonden , wat dom van me, gewoon } vergeten erbij te zetten.
Gewijzigd op 16/11/2018 21:35:36 door Pascal Schuffelers
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/11/2018 21:39:14
Quote Anchor link
Een 'Error 500' zegt ons vaak niet veel. Gelukkig zijn er ook error-logs die meer duidelijkheid scheppen.
Maar fijn dat het opgelost is. :-)
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

16/11/2018 22:43:42
Quote Anchor link
- Ariën - op 16/11/2018 21:39:14:
Een 'Error 500' zegt ons vaak niet veel. Gelukkig zijn er ook error-logs die meer duidelijkheid scheppen.
Maar fijn dat het opgelost is. :-)


Waar staan die normaal located?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/11/2018 00:36:59
Quote Anchor link
Buiten je webroot. De locatie verschilt vaak.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

17/11/2018 00:42:43
Quote Anchor link
Vaak buiten de webroot, op sommige configuraties is het error_log in dezelfde map als het script. Ligt een beetje aan het gebruikte hosting platform.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/11/2018 10:52:05
Quote Anchor link
Verken je directorystructuur eens met een FTP-client, waarschijnlijk staat er boven je webroot wel ergens een directory /logs o.i.d..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.