Dropdown selectie vullen met sql data

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Grancanaria

grancanaria

01/01/2010 23:10:00
Quote Anchor link
Hallo,

ik zit met een probleempje. Ik heb de volgende php dropdown menu tutorial gevolgeld: http://phphulp.nl/php/tutorials/1/282/

Ik heb een producten feed op mijn website waaruit ik deze informatie wil halen, de feed staat volledig in sql.

Wat ik wil is het volgende: 3 dropdown boxjes, gsm modelnaam, provider naam en contractsduur.

Geen gsm merk omdat de bezoeker op dat moment al bijvoorbeeld in nokia zit.

Echter krijg ik het niet goed aan het werken, waarschijnlijk omdat er erg veel informatie opgehaald moet worden.

Kan iemand me helpen met dit probleem?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:11:59
 
Noppes

Noppes

01/01/2010 23:15:00
Quote Anchor link
Laat eens zien wat je ervan gebakken hebt.....

Wat ik mij hierbij " de feed staat volledig in sql" moet voorstellen weet ik niet, denk dat je dat tottaal verkeerd geformuleerd hebt.
 
Grancanaria

grancanaria

02/01/2010 12:42:00
Quote Anchor link
Hallo Noppes, daarmee bedoel ik het volgende.

Ik heb een productenfeed wat bestaat uit ongeveer 10000 producten, deze is ingedeeld in tables.

Ik heb bijvoorbeeld een table, telefoonmerk en een telefoonmodel etc.

Als ik bovenvermelde script gebruik en zeg maar het eerste sorteerveld wijzig naar telefoonmerk dan is alles leeg, ik zie hem dan laden en het lijkt dat hij niet genoeg tijd krijgt om alles in te lezen en weer te geven.

Het is voor een gsm website waarop bezoekers de mogelijkheid krijgen te sorteren op merk, model, provider en contractsduur.

Echter moeten deze dropdowns wel linked zijn, dus de bezoeker kiest nokia en in het 2de dropdown verschijnt dan alle nokia telefoons etc.
 
Pepijn

Pepijn

02/01/2010 12:46:00
Quote Anchor link
Google kan geen javascript lezen, dus een menu maken in javascript lijkt me niet zo handig.
 
Grancanaria

grancanaria

02/01/2010 12:49:00
Quote Anchor link
even buiten seo etc om, hoe kan ik dit realiseren?

Het hoeft overigens ook geen javascript te zijn, helaas heb ik deze wel alleen kunnen vinden.

Het is toch een kwestie van tables inlezen, distinct gebruiken om geen dubbele entrys te krijgen en je bent er?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.