Dropdown vraag na het vullen met sql gegevens.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/08/2018 22:32:58
Quote Anchor link
Daarmee haal je dus de DOM-referentie van je 'id' emp_Name1 op.
Gewijzigd op 18/08/2018 22:45:22 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 03:09:31
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

18/08/2018 23:30:06
Quote Anchor link
ja daar had ik inderdaad iets over gelezen, maar zou dus die waarde in een php var duwen.
Of is er een andere manier zonder dat ik de boel wat nu toe werk moet ombouwen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/08/2018 23:39:02
Quote Anchor link
Zoals al eerder uitgelegd is kan PHP niks met JavaScript. PHP draait op de server, en JavaScript op de client. De enige optie is AJAX-requests gebruiken.
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

18/08/2018 23:43:37
Quote Anchor link
mmmm oke, dus dat geen wat ik nu gebruik in mijn dropdown om dan die gegevens uit te lezen.
Dus als ik u goed begrijp moet ik dus die gegevens doorsturen op dezelfde manier als wat ik nu doe op die pagina?
De gegevens worden uitgelezen door die andere files, word geplaatst in mijn hoofdpagina en dat moet ik dus ook doen met die pagina?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/08/2018 23:59:27
Quote Anchor link
Je moet dus met een AJAX-request de gegevens ophalen uit een PHP-file.
Je was toch al bezig met daarmee, geloof ik?
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

19/08/2018 00:49:38
Quote Anchor link
Ja dat werkt.
Als ik een product uit mijn dropdown kies worden de gegevens via andere pagina's , deze link, uitgelezen en kan ik die op de hoofdpagina mooi uitlezen d.m.v. b.v.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<div class="col-sm-4" id="emp_Name1"></div>


Maar voor deze aanpassing waar jullie mee hielpen , had ik die drop downdown zo staan.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
echo "<option value = '$receptnames' method='post'>$receptnames</option>";

Na de aanpassing hiervan is het nu zo geworden.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<option value="<?php echo $rows["Id"]; ?>"><?php echo $rows["Name1"]; ?></option>


Dat houd in dat nu niet de naam word onthouden onder $receptnames maar nu onder $id, waardoor ik nu geen naam doorkrijg maar een ID.
Ik zou dus graag die ID willen aanhouden vanwege het script dat nu zijn werk doet maar zou ook nog die naam graag erbij willen hebben.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

19/08/2018 11:23:17
Quote Anchor link
Heb niet alles volledig gelezen, maar waar komt in je oude opzet $receptnames vandaan en waarom zou het niet mogelijk zijn om dat te gebruiken in de nieuwe opzet?

Ben wel benieuwd wat
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php method='post' ?>
doet in een option. Ik ken(de) het niet.

Wat me opviel, in je post van 17/08/2018 20:03:20, is dat je oude code was gebaseerd op pdo en de nieuwe op mysqli. Waarom dat? Het had mij logischer geleken om dezelfde wijze van programmeren aan te houden.
Gewijzigd op 19/08/2018 11:23:53 door Obelix Idefix
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

19/08/2018 12:22:22
Quote Anchor link
Ik heb die nieuwe code genomen op advies van de mensen hier namelijk, dus daarom alles omgebouwd hierop.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php method='post' ?>

had ik in een voorbeeld gevonden toen.

Maar is mijn vraag die ik stelde dan niet mogelijk? moet ik weer alles dan terug gaan bouwen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/08/2018 19:44:09
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
method="POST"

Dit hoort in je form-tag.

En die ID is toch de sleutel waarmee je jouw items oppikt binnen je systeem? Dat lijkt mij prima. Rest alleen een vertaalslag nog naar je title.
Gewijzigd op 19/08/2018 19:47:36 door - Ariën -
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

19/08/2018 19:59:01
Quote Anchor link
@Ariën.:
Dat heb ik.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
       <form method="post" action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER["PHP_SELF"]);?>" onsubmit="return checkForm(this);">


Maar snap hem niet meer.
Voorheen had ik dit.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<select name="prod" onchange="showRecept(this.value)" >Selecteer Recept<option value = "" disabled selected>Selecteer Product</option><br/>
                         <?php
                         $connection
= new mysqli("localhost", "xxxx", "xxxxx", "xxxxx");
                         $stmt = $connection->prepare("SELECT DISTINCT Name1 FROM specs WHERE Active = 'y' group by Name1");
                         $stmt->execute();
                         $stmt->bind_result($receptnames);
                         while($stmt->fetch()){
                             echo "<option value = '$receptnames' method='post'>$receptnames</option>";
                             }

                             $stmt->close();
                             $connection->close();
                         ?>

                         </select>


Dan werd het gekozen onderdeel in de dropdown opgevangen door.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
if (isset($_POST['submit'])){
    foreach ($_POST as $key => $val)
    $_SESSION[$key] = $val;


Na jullie tip om die ene link daarvan het principe te gebruiken is die dropdown zo geworden.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<select name="prod" id="employee">
<option value="" disabled selected="selected">Selecteer Product</option>
<?php
$sql
= "SELECT DISTINCT Id, Name1 FROM specs WHERE Active = 'y' group by Name1";
$resultset = mysqli_query($conn, $sql) or die("database error:". mysqli_error($conn));
while( $rows = mysqli_fetch_assoc($resultset) ) {
?>

<option value="<?php echo $rows["Id"]; ?>"><?php echo $rows["Name1"]; ?></option>
<?php } ?>
</select>


En de waarde word in deze pagina ook gelijk getoond (zo even tijdelijk gemaakt).
En word getoond in dit stukje.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
</div><div class="col-sm-4" id="emp_Name1"></div>

Maar als ik die waarde dan nog in een andere pagina wil zien , is hij weg.
Daarom is mijn vraag dan of ik dat dan in een bv $var kan stoppen nadat submit van form word gedrukt.
Gewijzigd op 19/08/2018 20:00:42 door Pascal Schuffelers
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

19/08/2018 20:38:45
Quote Anchor link
Wat bedoel je met "is hij weg"? Wat doe je om de gekozen waarde te laten zien?
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

19/08/2018 21:15:04
Quote Anchor link
Zoals hier word beschreven.: LINK

Met dit stukje erbij wat @Adoptive Solution aangaf wat misde in dat script.

Adoptive Solution op 17/08/2018 16:33:50:
In de index.php HTML code van phpzag ontbreekt deze code. Je kan wel selecteren, maar de javascript vindt geen velden om het resulttaat te tonen.

Deze code in index.php achteraan plakken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<div id="display">
    <div class="row" id="heading" style="display:none;"><h3><div class="col-sm-4"><strong>Employee Name</strong></div><div class="col-sm-4"><strong>Age</strong></div><div class="col-sm-4"><strong>Salary</strong></div></h3></div><br>            
    <div class="row" id="records"><div class="col-sm-4" id="emp_name"></div><div class="col-sm-4" id="emp_age"></div><div class="col-sm-4" id="emp_salary"></div></div>            
    <div class="row" id="no_records"><div class="col-sm-4">Plese select employee name to view details</div></div>
</div>


En dat heb ik in mijn pagina dan ingebouwd.

Als er geen oplossing zou zijn, is er dan een mogelijkheid als ik , even gewoon redeneer, naast die dropdown een hidden dropdown plaats op mijn oude manier , die mee springt als ik de van de andere een keuze maak.
Gewijzigd op 20/08/2018 06:35:44 door Pascal Schuffelers
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

21/08/2018 18:23:59
Quote Anchor link
Ik ben al 2 dagen bezig iets te vinden dat werkt maar zonder succes.
Iemand van jullie die mij er nog mee kan helpen?

Toevoeging op 21/08/2018 20:19:28:

Net het werkend gekregen, omslachtig naar mijn vermoeden, maar het doet nu wel wat ik wil.
Aangezien die dropdown ipv een naam nu een id doorgeeft op de andere pagina, doe ik daar die id gebruiken om opnieuw uit de database de naam te halen.

Nogmaals, het zal ook nog makkelijker kunnen , maar aangezien alles wat ik de afgelopen 2 dagen geprobeerd heb niet heeft gewerkt en deze oplossing wel, ben ik al blij genoeg :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/08/2018 20:22:44
Quote Anchor link
Fijn dat het werkt. Ik ben benieuwd naar je huidige code die je nu hebt. Misschien kunnen we er wel verbeteringen in zien? :-)
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

21/08/2018 20:39:22
Quote Anchor link
Wat ik nu gewoon gedaan heb is die id wat hij op de andere pagina binnen kreeg in de mysqli gestopt en uit de db weer de naam gehaald.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$prod   =$_SESSION['prod'];
   $sql = "SELECT * FROM specs where id='$prod'";
        $result = $conn->query($sql);

        if ($result->num_rows > 0) {
            // output data of each row
            while($row = $result->fetch_assoc()) {
                 echo "<br> id: ". $row["Name1"] ;
               $prodnewname = $row["Name1"];
            }
        } else {
         echo "0 results";
        }

    $conn->close();
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

25/08/2018 07:47:08
Quote Anchor link
Opnieuw kom ik hier toch weer even terug.
Ik zit nog met een probleempje.
De VAR gegevens worden gebruikt als op de submit knop word gedrukt.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
 //hier worden de variabelen van het briefje gegenereerd!!!

if (isset($_POST['submit'])){

    foreach ($_POST as $key => $val)
    $_SESSION[$key] = $val;
    //einde genereren van briefjes
    // Check connection

    if ($conn->connect_error) {
        die("Connection failed: " . $conn->connect_error);
        }

    $sql = "INSERT INTO ..........
 ?>


Nu heb ik tapbladen in mijn pagina en is het dan mogelijk dat als op een tapblad word geklikt dit als een soort knop word geaccepteerd, als mijn vraag uiteraard te begrijpen is.

Ik stel die vraag namelijk als volgt.
Ik wil in mijn 4de tapblad een grafiek tonen.
Die grafiek word in een inline frame geladen , dus dit is een andere php pagina.
Het product dat ik kies van mijn hoofdpagina word met die DIV getoond , aangezien ik zelf zoveel opties geprobeerd heb zonder succes en jullie, denkelijk ook geen oplossing weten, wil ik kijken of ik die grafiek niet gewoon ook kan inbouwen op mijn hoofdpagina zonder een extra data php bestand te gebruiken zodat ik in een sqli command die div zou kunnen plaatsen, maar dit lukt mij dus ook niet.

Ik zit echt met mijn handen in het haar want ik wil dus het gekozen product dat in de dropdown gekozen word zijn waarden in tapblad 4 in een grafiek getoond word, niet als ik op een knop druk.

Wat ik ook geprobeerd heb is het volgende.
Zodra ik een keuze maak in de dropdown word deze in een input box gestopt, met die gedacht dat ik dan die input wat is geplaatst in een session kan stoppen maar dat werkt ook niet.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<input type="text" name="col_title" id="col_title" ></input>
    <script type='text/javascript'>
         $("#employee").change(function(){
              $("#employee").children().each(function(){
                  if(this.value == $('#employee').val()){
                      $("#col_title").val(this.innerHTML);
                    //  var a=$('#employee').val();
                   // var ct = document.getElementById('col_title').value;
                }
              });
         });
    </script>
Gewijzigd op 25/08/2018 09:54:24 door Pascal Schuffelers
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/08/2018 09:57:03
Quote Anchor link
Hoe heb je jouw tabbladen aangemaakt? jQuery? PHP?
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

25/08/2018 09:58:56
Quote Anchor link
HTML
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<table border = 1><tr>
                    <td><div id="tabs">
                        <ul>
                            <li><a href="#tabs-1">x</a></li>
                            <li><a href="#tabs-2">x1</a></li>
                            <li><a href="#tabs-3">x2</a></li>
                            <li><a href="#tabs-4">Voortgangs Grafiek</a></li>

                        </ul>
                    <div id="tabs-1">
                <table >
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/08/2018 15:54:27
Quote Anchor link
We zijn nu al inderdaad een tijdje bezig met het bouwen van (naar mijn mening) iets redelijk simpels.

Ik denk dat het makkelijker is als je begint met de werking van hetgeen je probeert te bouwen, en dan -nog voordat je een letter hebt geprogrammeerd- eens gaat nadenken over de inzet van een bepaalde techniek.

Dus, allereerst. Zoals ik het begrijp ben je een soort van filter aan het bouwen waarbij je steeds verder inzoomt op de informatie die je wilt hebben. Elke stap naar je doel selecteer je een bepaalde waarde uit een lijst, die de waarden van een daarvan afhankelijke vervolglijst bepaalt. Deze waarden dien je tussen de selecties te onthouden. Een eerste logische vraag zou dan zijn: uit hoeveel stappen bestaat dit proces, en is het aantal stappen altijd vast, of heeft het ene item enkel een subcategorie, en een ander een subsubsubcategorie.

Bij dit inventarisatieproces is het handig om kennis te nemen van het gedrag van de data waarmee je werkt, want dit bepaalt mede de insteek van je technische oplossing.

En dan het techniekdeel, waar je nog niet zoveel ervaring mee hebt lijkt mij. Dit, in combinatie met een vage specificatie, zorgt ervoor dat we nu al tijden een heen-en-weer schaakspel aan het spelen zijn. Het lijkt mij handiger om eerst duidelijk te krijgen wat je precies probeert te maken, daarna kunnen we het eens gaan hebben over het hoe.
Gewijzigd op 25/08/2018 15:57:08 door Thomas van den Heuvel
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

25/08/2018 16:08:24
Quote Anchor link
Nou naar mijn ogen is dit wat ik hier heb echt geen hoogstandje code.
Simpel een dropdown die gevuld word met gegevens uit een database.
Als de gebruiker dan iets kiest uit die dropdown moeten alle gegevens van dat product beschikbaar zijn in het geheugen.
Zodat deze bv in een tapblad of andere pagina direct opgeroepen kunnen worden om ook bv een grafiek te kunnen tonen van de voorgaande data's.

Dus ik heb bv. appel-peer-sinaasappel-banaan vanuit mijn database in een dropdown geladen.
Iemand kiest appel uit die dropdown, dan kan hij de overige gegevens van bv. inputboxen invullen waar bv ook aantal bij staat, maar omdat hij dus appel heeft gekozen , zijn in het geheugen de vorige gegevens van aantallen ingeladen en worden in de grafiek getoond.
De overige ingevulde gegevens die in input boxen ingevuld zijn worden na indrukken knop via
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
if (isset($_POST['submit'])){



    foreach ($_POST as $key => $val)
    $_SESSION[$key] = $val;

opgevangen, het enigste is die dropdown wat mij nekt van alles wat ik heb.

Dit is waar ik naar probeer te werken en al jullie advies neem ik mee en test ik maar geen een die dit als mijn resultaat lijd, waar naar mijn mening dit voor jullie echt geen hoogstandje code is of ik moet mezelf afvragen of ik het uitleggen van iets verkeerd doe en als dit het geval is en jullie willen een foto ervan zien hoe de layout er uit ziet om mijn uitleg beter te begrijpen mogen jullie dit gerust vermelden, dit is geen bezwaar.
Gewijzigd op 25/08/2018 16:24:05 door Pascal Schuffelers
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.