Duizenden regels PHP bestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erwin Renkema

Erwin Renkema

19/04/2012 20:09:50
Quote Anchor link
Hallo,

Korte vraag; ik ben parser aan het schrijven die ontelbaar veel logcodes moet kunnen verwerken, met daarop weer allerlei variaties.
Ik heb binnen mijn class, waar ik netjes het log decode en in een array zet, nu al tientallen private functies om elke logcode af te handelen.
Ik zit nu al op zo'n 900 regels code (natuurlijk is de helft commentaar etc.). Ik ga er vanuit als ik klaar ben dat dit aantal wel tot 3000 á 4000 regels kan oplopen.

Mijn vraag is of dit voor PHP een "probleem" op zich is als ik dit op een online server plaats. Prestaties is niet echt belangrijk, maar stabiliteit wel. De script draait nu zo'n 6000 log entries in 1.2~ seconden op mijn locale server. Dat het online een paar tellen duurt vind ik niet zo'n ramp. Ik ben alleen benieuwd of PHP begint te protesteren bij zoveel code in één bestand.
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 12:11:37
 
Pim -

Pim -

19/04/2012 21:26:01
Quote Anchor link
Nee hoor, PHP heeft er geen moeite mee, maar als het goed is, jij wel.
Juist als je iets schrijft dat zo groot is, is het heel belangrijk om zorgvuldig over de structuur van je code na denken en je code op te delen in meerdere klassen/functies en bestanden.
 
Erwin Renkema

Erwin Renkema

19/04/2012 21:42:22
Quote Anchor link
Oh gelukkig :). Ik heb geen problemen met de structuur ^^.
Ik gebruik een regel-set aan opmaak en comments. Doormiddel van de parameters in de comments kan ik met mijn editor makkelijk door de hiërarchie van de script browsen :). Het is praktisch een paar simpele functies en één gigantische switch met REGEX om de private methods uit te voeren waar nodig (voor de verschillende log-entries).
 
Jeroen VD

Jeroen VD

19/04/2012 21:48:26
Quote Anchor link
Het maakt niet uit of jij er problemen of niet mee hebt, maar of er over het algemeen over de structuur moet nadenken. Je zou bijvoorbeeld alle functies in aparte bestanden gooien, en 1 bestand die alles samenvoegd. Zo creer je veel meer overzichtelijkheid, en kun je hem later beter aanpassen
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

19/04/2012 22:12:15
Quote Anchor link
Of je overzichtelijkheid creëert weet ik niet. Als TS met 1 bestand werkt en daarin alles kwijt kan (logisch opgebouwd), lijkt me daar niets mis mee.
Anders wordt het als er met meerdere bestanden wordt gewerkt, waarin telkens hetzelfde wordt opgenomen; dan kun je dat gedeelte beter in een apart bestand zetten en includen.

Dat het wat veel scrollen kan zijn met 3000 regels, is logisch. :-)
 
Daan l

Daan l

19/04/2012 22:17:21
Quote Anchor link
Wat Pim bedoelt is dat je aanpak misschien beter zou kunnen. Je zou bijvoorbeeld verschillende logcode parsers kunnen schrijven zodat je niet boven de 100 regels uit komt.

Het is ingeval een code smell dat je dit vraagt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.