Dynamic Linked Dropdown Menu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Didier mercier

didier mercier

30/12/2008 15:52:00
Quote Anchor link
Hallo,
ik zit met een probleem met dit script.
Heeft iemand al ermee gewerkt? ik krijg het niet 'Valid' en heb altijd als fout (meer dan 100) melding :
Line 165, Column 74: character "&" is the first character of a delimiter but occurred as data.

…yId("cd").value == "cd") && (document.getElementById("title").val

en ook

Line 165, Column 74: character "&" is the first character of a delimiter but occurred as data.

…yId("cd").value == "cd") && (document.getElementById("title").val


* Another possibility is that you forgot to close quotes in a previous tag.

script in : http://www.phphulp.nl/php/scripts/3/481/

Ik heb geprobeerd de script uit de code te zetten maar dan marcheert het niet meer. Ik ben geen javascripter en weet dus niet hoe ik met body (onload) of anders die script kan laten functionneren.

ik gebruik de 3 select menu

alvast bedankt
Didier
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Didier mercier
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:26:50
 
Didier mercier

didier mercier

07/01/2009 09:02:00
Quote Anchor link
Bedankt om niet te reageren..
Vraag me soms waarvoor 'hulp' in phphulp staat.

Probleem opgelost, andere script gebruiken kan ook..

didier
 
Robert Deiman

Robert Deiman

07/01/2009 09:44:00
Quote Anchor link
@didier

Lekkere opmerking, soms zijn er geen mensen online die je helpen, en omdat de tracker hier op de site niet altijd even handig is, (er moet een keuze worden gemaakt, en die van de laatste 10 vind ik wel een logische) kan het zijn dat wanneer iemand die het wel weet/ kan uitleggen online komt, maar je topic niet meer kan zien.
Het moet ook net treffen dat iemand met verstand van je vraag, of de benodigde kennis, online is op het moment dat jij hem post.
 
Didier mercier

didier mercier

07/01/2009 20:54:00
Quote Anchor link
Hi Robert,

het is inderdaad juist dat mensen 'meestal' op de forum komen als ze met een probleem zitten. Doe ik ook trouwens want ik soms niet genoeg ervaring heb om correcte antwoorden te plaatsen. Ik kan wel om met PHP maar van JS ken ik dus niets.
Er gaat hier over een 'syntax' probleem en ik zag niet hoe ik het opgelost kon krijgen.
Ondertussen, zoals gezegd, een andere script gevonden (puur javascript) en doe ik verder met dat script. Ik zou liever een PHP script willen gebruiken, gewoon door het feit dat JS uitgevinkt kan worden en dan marcheert het niet meer. Maar, voor wat ik ervan ken, het is niet mogelijk om dit te doen alleen met PHP. En AJAX is ook geen oplossing (JS uitgevinkt -> not working !!).

Toch bedankt voor je opmerking.

Didier
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door didier mercier
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

07/01/2009 21:47:00
Quote Anchor link
Dat kan veel eenvoudiger met PHP, dat werkt tenminste ook als javascript is uitgeschakeld. Bijkomend voordeel; het is eenvoudiger (eg, met 10 regels code prima haalbaar). Krijg je bijvoorbeeld zoiets. Het heeft echter wel een nadeel, de pagina refreshed...

Ik gebruik javascript alleen om dingen eenvoudiger te maken, een onchange submit bijvoorbeeld. Maar als javascript uitstaat krijg die persoon gewoon een knopje te zien.
 
Didier mercier

didier mercier

08/01/2009 12:37:00
Quote Anchor link
Inderdaad, php werkt altijd i.v.m JS die uitgeschakeld kan worden.
Het is trouwens een mooi voorbeeld dat je geeft maar is er dan geen JS in je code??
Wat ik bedoelde met Dynamic Dropdown Menu, is meer bv 3 "select" die van elkaar afhankelijk zijn (bv land - regio - departement of Merk - Model - jaar) en daarvoor zie ik niet direct een oplossing zonder JS of AJAX. En ik heb nog geen script gevonden die het zou doen.

Didier
 
Didier mercier

didier mercier

25/01/2009 16:16:00
Quote Anchor link
Is opgelost.. op een andere manier maar het werkt ook ..
via onchange(...)

thanks anyway
didier
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

25/01/2009 16:47:00
Quote Anchor link
javascript KAN uitgeschakeld worden.. Maar de meest recente statistieken wijzen toch echt wel uit dat JS in 99.9 % tegenwoordig aanstaat
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.