dynamische content

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeroen VD

Jeroen VD

04/07/2014 00:58:02
Quote Anchor link
beste,

Ik heb de opdracht gekregen een site die puur voor die site is gecodeerd dusdanig om te bouwen dat een beheerder de site aan kan passen zoals bij een CMS. Vind ik leuk, uidaging in een verder saaie lange vekantie. Ik loop tegen het volgende aan, wat kan ik het beste doen?

Een menu met submenu's. Er is een apart html bestandje waarin enkel de code staat voor het menu, en om dat dynamisch te maken moeten er door de door mij gebouwde interface lijnen tussengevoegd worden (of verwijderd). dit bestand moet zich dus laden naar 1) de site zelf 2) de interface en moet 3) volledig aanpasbaar zijn. Wat is wijsheid?
- via XML
- via PHP's DOM
- via de txt bewerkingsfunctie die PHP heeft
- dit hele project van de baan gooien en iets als Wordpress gaan gebruiken

bij voorbaat dank.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 10:29:54
 
Php knipper

php knipper

04/07/2014 01:24:52
Quote Anchor link
Waarom geen databank?
 
Jeroen VD

Jeroen VD

04/07/2014 15:03:33
Quote Anchor link
Wat bedoel je met een databank?
 
Vincent Post

Vincent Post

04/07/2014 15:49:45
Quote Anchor link
@ php knipper

Ik zou de template integreren in Wordpress
aangezien Wordpress al een CMS is kan je daar misschien beter gebruik van gaan maken
ook qua update's is het in de toekomst erg handig

Succes!
 
Gerhard l

gerhard l

04/07/2014 15:58:31
Quote Anchor link
Quote:
Een database, gegevensbank of databank is een digitaal opgeslagen archief, ingericht met het oog op flexibele raadpleging en gebruik.


Ideaal hiervoor dus. Wordpress gebruiken als CMS is makkelijk en snel, maar zelf een CMS maken is erg leerzaam. Plus je kan dan alles zo schrijven als je wilt en ben je niet gebonden aan Wordpress.
 
Jeroen VD

Jeroen VD

04/07/2014 18:28:21
Quote Anchor link
en de methode voor deze databank? database?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

04/07/2014 23:00:54
Quote Anchor link
Jeroen VD op 04/07/2014 18:28:21:
en de methode voor deze databank? database?


euh gewoon tabel 'menuitems' aanmaken met iets als:

-id
-parent_id
-title
-url

Als zo een menu op iedere pagina tevoorschijn moet komen is het misschien geen slecht idee om het te cachen.
Gewijzigd op 04/07/2014 23:09:59 door Frank Nietbelangrijk
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.